Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG - Micsoda nő!
Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG - Micsoda nő!

Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG – Micsoda nő!

Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG – Micsoda nő!

Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG - Micsoda nő!
Bőven maradt hely a hátul ülőknek is
Minden oldalról vonzó látványt nyújt a Skoda új komija
A felhasznált anyagok és az összeszerelés minősége első osztályú, plusz látványos is
Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG – Micsoda nő! 28
Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG – Micsoda nő! 29
Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG – Micsoda nő! 30
Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG – Micsoda nő! 31
Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG – Micsoda nő! 32
Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG – Micsoda nő! 33
Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG – Micsoda nő! 34
Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG – Micsoda nő! 35
Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG – Micsoda nő! 36
Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG – Micsoda nő! 37
Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG – Micsoda nő! 38
Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG – Micsoda nő! 39
Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG – Micsoda nő! 40
Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG – Micsoda nő! 41
Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG – Micsoda nő! 42
Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG – Micsoda nő! 43
Teszt: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG – Micsoda nő! 44
Fotó megosztása:

Megérkezett az új Octavia Combi, amit már nagyon vártunk, ráadásul mindjárt DSG váltóval. Miután a limuzin változathoz korábban volt szerencsénk, tudtuk, hogy nem fogunk csalódni.

Elegance kivitelben DSG váltóval érkezett hozzánk a 105 lóerős, 1,9-es turbódízel Octavia. Kevés kritizálni való akadt a limuzin formatervében, a kombiéba egyáltalán nem lehet belekötni. Minden a helyén van, akár egy dekoratív nőnél. Az arca eddig is szép volt, most már a feneke is rendkívül formás, öröm ránézni. Azért fogdosni nem fogdostuk, inkább csak dicsérő szavakkal illettük egymás között, hogy ne jöjjön zavarba.

A csomagtartó mérete viszont már-már zavarba ejtő, a maga 580 literes térfogatával. Hogy könnyebb legyen elképzelni, ez olyan mintha az előbbi formás fenekű hölgynek akaratunk ellenére sem tudnánk a szemébe nézni, miközben párbeszédbe elegyedünk vele.

A bemutatkozáson és egyéb formális dolgokon átesve, magasabb iramra kapcsoltunk az ismerkedésben és a belső értékeket próbáltuk feltérképezni. Ez sok esetben kényes pont, de most úgy látszik nagy szerencsénk volt.

Az Octavia belső terében csupa-csupa előnyös tulajdonságot fedeztünk fel. Bátran kijelenthetjük, hogy a felhasznált műanyagok jobb minőségűek, mint amit a tágabb márka-családi körben felhasználtak. Még a nagyobbak sem érdemeltek különbet.

Látványra minden tökéletes, és most már abban is biztosak vagyunk, hogy a Volkswagen is ismeri az igényes műszerfalborítás kifejezést, amit a Passatnál átmeneti emlékezetkiesés miatt elfelejtett felhasználni.

Egyik legértékesebb tulajdonsága az Octavianak, hogy a középkonzol térddel érintkező része is puha borítást kapott, így az egyáltalán nem okoz kényelmetlenséget még egy hosszabb utazás alkalmával sem.

Érezni lehet, hogy a kombi minden erejével azon van, hogy a vezetésre és a kocsiban töltött időre csakis pozitívan gondoljunk. Ráadásul egy jó szeretőnél is megértőbb, mert nem csak minket, de a többi kocsiban utazót is kényezteti. Őket egy jó háziasszony módjára.

Bőséges hellyel kínálja az utazókat, elöl-hátul egyaránt, és öt felnőtt sem szenved helyhiányban, amennyiben nem mindannyian a vízilabda válogatott tagjai. A kormány tág határok között állítható mindkét síkban, a vezetőülés kényelmes, deréktámasz és magasságállítás is van.


Senki és semmi sem tökéletes, amit az Octaviában a piperetükör megvilágításának hiánya, illetve a csillapítás nélkül visszacsapódó kapaszkodó példáz mindössze. Ez valószínűleg csak abból a rosszindulatú szülői hozzáállásból adódik, hogy a nagyobb testvérek többet érdemelnek.

A szoknya alá pillantva tárul elénk a hatalmas 580 literes csomagtér, ami ránézésre nem látszik annyinak. Mintha csak direkt fekete szövetből készült volna az a szoknya, hogy jótékonyan takarja a méreteket, bár jelen esetben erre semmi szükség. A hátsó ajtó magasra nyitható, a csomagtér jól pakolható. A roló egy érintésre magától hátraszalad, behúzáskor pedig magától beakad.

Kevés logikát látunk viszont abban a kiszerelhető betétben, ami magasságban két részre osztja a csomagteret, és mellette egy-egy lyuk keletkezik az csomagtérajtóhoz közel mindkét oldalon.

Amennyiben útra kelünk újdonsült párunkkal, gyorsan ráébredünk, hogy bizony ő is csak addig látogatta a konditermet, amíg látványos idomokra szert nem tett, a jó erőnlét kevésbé számított. A 105 lóerős dízelmotor erős ugyan, de ezt jól titkolja, mikor kicsit sietősebbre szeretnénk venni a figurát.

Szereti ugyan a sebességet, de hányingere lesz a sietségtől, ezért csak szép lassan ízlelgeti az egyre magasabb értékeket a sebességmérő műszeren. Érdekes, hogy a DSG váltó most rontott a gyorsuláson és a fogyasztáson is valamicskét. 12,3 másodperc szükséges a 100 km/órás sebesség eléréséhez, és 189 km/órás végsebességnél nem engedtek többet számára.

A gyakorlat kivitelezése viszont első osztályú: nem libeg kellemetlenül, végig magabiztos a mozgás, még hirtelen manővereknél is. Közben láthatatlan széldzsekit visel, mert a végsebesség közelében sem szűrődik be olyan mértékű szélzaj az utastérbe, ami megzavarna egy kedélyes beszélgetést.

Az autó egyik csodafegyvere a hatsebességes, duplakuplungos DSG váltó. Ez olyan előnyhöz juttatja az Octaviát, amit csak nagyon nehéz lesz ledolgozni a konkurenciának. Igaz 400 ezer forint felárat jelent az ötsebességes kézi váltóhoz képest, de cserébe, megkapjuk azt az “automata váltót”, ami eddig csak álmainkban létezett.

A DSG a hagyományos elven működő automaták finomságával, szinte észrevétlenül kapcsol a fokozatok között, azzal a különbséggel, hogy mindez villámgyorsan történik. Van sport és kézi üzemmód is. Legjobban kézi üzemmódban tapasztalhatjuk meg a rendszer előnyét, fel és le egyaránt elképesztően gyorsan történik a sebességváltás. A sport fokozat annyit tesz, hogy magasabb, 3 ezer körüli fordulatszámon kapcsolja csak a következő fokozatot.

Az Octavia kombit csak meghódítani nehéz, megtartani már nem. A DSG váltóval szerelt változat, Elegance felszereltséggel 5,9 millió forintba kerül. A fogyasztás ennél jóval szívmelengetőbb számokat mutat, városban 8, országúton 5 liter is elegendő 100 kilométeres távra.

Az új Octavia kombi elhanyagolható hibákkal kategóriájának élére tört, szinte minden tekintetben. Támadási pont híján a konkurencia jobb, ha fel köti a kötényét.


Műszaki adatok – Skoda Octavia Combi 1.9 TDI DSG
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1896
Furat x löket (mm) 79,5 X 95,5
Hengerek / szelepek száma S4/8
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 77(105)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 250/1900
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 12,3
Végsebesség (km/h) 189
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,7-7,9
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,7-4,9
Vegyes (l/100 km) 5,8-6,0
CO2 kibocsátás (g/km) 158
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4572/1769/1468
Tengelytáv (mm) 2578
Csomagtér (liter) 580/1620
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1365/660
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 55
Gumiméret 205/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) Elegance: 5 889 000
Konkurensek (forint) Ford Focus Kombi 1,6 TDCi automata: 5 445 000
Opel Astra Caravan Elegance 1,7 CDTi :5 115 000
Peugeot 307 SW 1.6HDi Premium: 5 320 000
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei rádiós magnó, ABS, Climatronic, elektromos ablakok, 15 colos alufelni, központ zár, 6 légzsák
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Tágas, kényelmes – szinte hibátlan autó a Skoda Octavia kombi. A harmatos motoron sokat lendít a villámgyors DSG váltó.
Pontszám (max. 10) 8,25 pont