Idén már az autonóm fékrendszereket is tesztelte az Euro NCAP, és bizony nem érhettek el jó eredményt azok a modellek, amelyek nem képesek gyalogoshoz vagy másik autóhoz közeledve automatikusan csökkenteni sebességüket.
Ahogy hosszú ideje minden évben, idén is összegyűjtötte az év legjobb eredményeit a szervezet. Míg azonban tavaly nem kevesebb mint hét szegmensben összegezték a teljesítményt, idén mindössze három méretosztályban mértek, plusz külön vizsgálták az ökoautókat.
Ennek fényében a következő eredmények születtek:
Legbiztonságosabb kis méretű családi autó




Legbiztonságosabb nagy méretű családi autó
Lexus ES
Felnőtt utasvédelem: 91%
Gyermek utasvédelem: 87%
Gyalogosvédelem: 90%
Vezetőtámogató segédrendszerek: 77%
Legbiztonságosabb nagy méretű szabadidőjármű
Hyundai Nexo
Felnőtt utasvédelem: 94%
Gyermek utasvédelem: 87%
Gyalogosvédelem: 67%
Vezetőtámogató segédrendszerek: 80%
Legbiztonságosabb hibrid/elektromos jármű
Lexus ES
Felnőtt utasvédelem: 91%
Gyermek utasvédelem: 87%
Gyalogosvédelem: 90%
Vezetőtámogató segédrendszerek: 77%
Abszolút legbiztonságosabb autó
Mercedes A-osztály
Felnőtt utasvédelem: 96%
Gyermek utasvédelem: 91%
Gyalogosvédelem: 92%
Vezetőtámogató segédrendszerek: 75%



