| Röviden – MINI Cooper S | |
|---|---|
|
Mi ez? |
Prémium kisautó a BMW technikájával, karakteres, egyedi megjelenéssel. |
| Mit tud? | Feltűnést kelteni. Élményt adni, száguldani, egyenesben és kanyarban is. |
| Mibe kerül? | 6,5 milliótól indul az ára 2,0 literes turbómotorral. A tesztelt változat 9,5 milliónál is többet kóstál. |
| Kinek jó? | Akinek minden kanyar kihívás, aki ki akar lógni a sorból és akarja, hogy ezt mások is tudják. |
Tényleg olyan vezetni, mint egy gokartot? Ez volt az első kérdése egy ismerősömnek, akinek eddig nem volt szerencséje a MINI-hez. Hasonló – mondtam. És tényleg, a mai autók között talán a BMW brit márkája koncentrál leginkább a vezetési élmény ilyenfajta prezentálására, pedig a most megérkezett MINI már közel sem olyan filigrán, mint az előző kettő generáció, pláne a klasszikus kivitel.
Külső, karosszéria
Közvetlen elődjénél az új MINI hosszúsága 98 milliméterrel (Az első 2001-es generációnál 20 centivel hosszabb), szélessége 44, magassága 7 milliméterrel nőtt, emellett a tengelytáv 28 milliméterrel hosszabb. Bizonyára nem véletlen, hogy egyre nagyobb a háromajtós MINI is, hiszen a márka eladásait a legnagyobb modelljük, a szabadidő-autó vezeti. Vagyis a vevőknek nem elég a menő dizájn, hely is kell.
A látvánnyal bizonyára elégedettek az ügyfelek, hiszen a harmadik generáció is alig különbözik az elsőtől vagy a másodiktól. Olyan, mintha több ráncfelvarrás után jutottunk volna el a jelenlegi modellhez. Persze a részletek mások, de ugyanaz a “nagyszemű”, barátságos arc jön szembe, ugyanaz az a karakteres sziluett oldalról és ugyanazok a jellegzetes krómkeretes hátsó lámpák búcsúznak. A kétszínű karosszériafényezés pedig szinte kötelező. A technika azonban modern, elöl-hátul választhatóak LED-es lámpák, az ajtók pedig zsebbe rejtett kulccsal is nyithatók. Amit persze az előző Swift is tudott.
Pedig ez a kocsi korszakalkotó. No nem a MINI-nél, hanem a BMW-nél. Az itt használt padlólemez az alapja a BMW 2-es Active Tourernek, amely a BMW első elsőkerék-hajtású modellje. Ha azt is ilyen lesz vezetni, nem fognak csalódni a családi kocsi vevői sem.
Belső, csomagtartó
Nem csak a MINI külső mérete nőtt, de az utastér is tágasabb. Elsősorban a hátul utazók örülhetnek, a nagyobb lábtér mellett hosszabb ülőlap teszi komfortosabbá az utazást. A fejtér ugyan kellően nagy, de továbbra is elsősorban gyerekeknek ajánlható a hátsó traktus. Az első üléseket előre billentő mechanizmus kissé akadozik.
A keskeny ablakok miatti korlátozott kilátás ellenére az első üléseken jó utazni. A kormány és az ülés széles tartományban állítható, így többféle alkattal is megtalálni a helyünket. Az anyósülés felől viszont sportmódban hallhatunk sirámokat, a kemény futómű miatt az úthibák ütései eljutnak az utashoz, aki csak tehetetlenül pattog és nem élvezi úgy az utat, mint a vezető.
Költségek, fogyasztás
Ha folyamatosan hajtjuk az autót, akkor könnyedén tíz liter fölé kúszhat a fogyasztás városban, de normálisan, alkalomadtán sportosan vezetve 8 liter körül megúszhatjuk. Mi főként országúton használva 7,8 literes átlagot mértünk.
Korábban gyakran érte a vád a MINI-t, hogy drága, mostanra ez egy kissé megváltozott. Szó se róla, most sem olcsó, hiszen a Cooper S 6,5 milliós alapára nem kevés pénz, de a konkurenciával összevetve nem is kiemelkedő érték. Persze ha a valaki a tesztautóban is szereplő, bőrülést, navigációs rendszert, LED-es fényszórót, állítható futóművet, multikormányt stb. is kéri, lazán eléri a 9,5 milliós árat.
Ám van valami, amiben a MINI mindenképpen nyerő: kiválóan egyesíti a vezetési élményt, a prémium érzést és az egyéniséget, amiért sokan hajlandóak sokat fizetni.
| Mellette – Ellene | |
|---|---|
|
|







