Röviden – MINI Cooper S

Mi ez?

Prémium kisautó a BMW technikájával, karakteres, egyedi megjelenéssel.
Mit tud?Feltűnést kelteni. Élményt adni, száguldani, egyenesben és kanyarban is.
Mibe kerül?6,5 milliótól indul az ára 2,0 literes turbómotorral. A tesztelt változat 9,5 milliónál is többet kóstál.
Kinek jó? Akinek minden kanyar kihívás, aki ki akar lógni a sorból és akarja, hogy ezt mások is tudják. 

Tényleg olyan vezetni, mint egy gokartot?  Ez volt az első kérdése egy ismerősömnek, akinek eddig nem volt szerencséje a MINI-hez. Hasonló – mondtam. És tényleg, a mai autók között talán a BMW brit márkája koncentrál leginkább a vezetési élmény ilyenfajta prezentálására, pedig a most megérkezett MINI már közel sem olyan filigrán, mint az előző kettő generáció, pláne a klasszikus kivitel.

192 lóerő jut 1160 kilóra, ami kiváló dinamikát eredményez

192 lóerő jut 1160 kilóra, ami kiváló dinamikát eredményez

Külső, karosszéria

Közvetlen elődjénél az új MINI hosszúsága 98 milliméterrel (Az első 2001-es generációnál 20 centivel hosszabb), szélessége 44, magassága 7 milliméterrel nőtt, emellett a tengelytáv 28 milliméterrel hosszabb. Bizonyára nem véletlen, hogy egyre nagyobb a háromajtós MINI is, hiszen a márka eladásait a legnagyobb modelljük, a szabadidő-autó vezeti. Vagyis a vevőknek nem elég a menő dizájn, hely is kell.

A látvánnyal bizonyára elégedettek az ügyfelek, hiszen a harmadik generáció is alig különbözik az elsőtől vagy a másodiktól. Olyan, mintha több ráncfelvarrás után jutottunk volna el a jelenlegi modellhez. Persze a részletek mások, de ugyanaz a “nagyszemű”, barátságos arc jön szembe, ugyanaz az a karakteres sziluett oldalról és ugyanazok a jellegzetes krómkeretes hátsó lámpák búcsúznak. A kétszínű karosszériafényezés pedig szinte kötelező. A technika azonban modern, elöl-hátul választhatóak LED-es lámpák, az ajtók pedig zsebbe rejtett kulccsal is nyithatók. Amit persze az előző Swift is tudott.

Pedig ez a kocsi korszakalkotó. No nem a MINI-nél, hanem a BMW-nél. Az itt használt padlólemez az alapja a BMW 2-es Active Tourernek, amely a BMW első elsőkerék-hajtású modellje.  Ha azt is ilyen lesz vezetni, nem fognak csalódni a családi kocsi vevői sem.

Vezetőre szabva: kiváló ülés, remek kormány fogadja a sofőrt

Vezetőre szabva: kiváló ülés, remek kormány fogadja a sofőrt

Belső, csomagtartó

Nem csak a MINI külső mérete nőtt, de az utastér is tágasabb. Elsősorban a hátul utazók örülhetnek, a nagyobb lábtér mellett hosszabb ülőlap teszi komfortosabbá az utazást. A fejtér ugyan kellően nagy, de továbbra is elsősorban gyerekeknek ajánlható a hátsó traktus. Az első üléseket előre billentő mechanizmus kissé akadozik.

A keskeny ablakok miatti korlátozott kilátás ellenére az első üléseken jó utazni. A kormány és az ülés széles tartományban állítható, így többféle alkattal is megtalálni a helyünket. Az anyósülés felől viszont sportmódban hallhatunk sirámokat, a kemény futómű miatt az úthibák ütései eljutnak az utashoz, aki csak tehetetlenül pattog és nem élvezi úgy az utat, mint a vezető.

MOTORADATOKLökettérfogat (ccm)1998Hengerek / szelepek száma4/16Max. teljesítmény (kW[LE].)141(192)Max. nyomaték (Nm)280 (300)MENETTELJESÍTMÉNYEKGyorsulás (s, 0-100 km/h)6,8Végsebesség (km/h)235FOGYASZTÁSVáros (l/100 km)7,6Lakott területen kívül (l/100 km)4,6Vegyes (l/100 km)5,7CO2 kibocsátás (g/km) 134MÉRETEKHosszúság/szélesség/magasság (mm)3850 / 1727 / 1414Tengelytáv (mm)2495Csomagtér (liter)211ÁR, KÖLTSÉGEKAlapár (forint)6 520 000

Költségek, fogyasztás

Ha folyamatosan hajtjuk az autót, akkor könnyedén tíz liter fölé kúszhat a fogyasztás városban, de normálisan, alkalomadtán sportosan vezetve 8 liter körül megúszhatjuk. Mi főként országúton használva 7,8 literes átlagot mértünk.

Korábban gyakran érte a vád a MINI-t, hogy drága, mostanra ez egy kissé megváltozott. Szó se róla, most sem olcsó, hiszen a Cooper S 6,5 milliós alapára nem kevés pénz, de a konkurenciával összevetve nem is kiemelkedő érték. Persze ha a valaki a tesztautóban is szereplő, bőrülést, navigációs rendszert, LED-es fényszórót, állítható futóművet, multikormányt stb. is kéri, lazán eléri a 9,5 milliós árat.  

Ám van valami, amiben a MINI mindenképpen nyerő: kiválóan egyesíti a vezetési élményt, a prémium érzést és az egyéniséget, amiért sokan hajlandóak sokat fizetni.

Korábban nem volt ekkora motor a MINI-ben, 2,0 liter a hengerűrtartalom

Korábban nem volt ekkora motor a MINI-ben, 2,0 liter a hengerűrtartalom

Mellette – Ellene
  • Kiemelkedő vezetési élmény
  • Nyomatékos motor
  • Jó fordulékonyság
  • Látványos külső
  • Kis csomagtartó
  • Rosszul adagolható fék
  • Akadozó váltó
  • Sokba kerül

Tetszik a MINI Cooper S legújabb változata? Szerintünk 10 pontos. Szerinted?
8 szavazat - átlag: 9.75 (10-ből)
Tetszik a MINI Cooper S legújabb változata? Szerintünk 10 pontos. Szerinted?