Ha volt nagy meglepetés számomra az idei Párizsi Autókiállításon, akkor az az új 3-as BMW bemutatása. Házon belüli BMW-gurunk, Csepreghy Dániel persze rég tudta amerikai fórumokból, hogy a G20 ott lesz Párizsban, de nekem váratlan öröm volt, hogy a Z4 világpremierje és az X5 kiállítása mellett egy ennyire fontos autót is megnézhetünk az először 1898-ban megrendezett autószalonon.

Fordítva mozog a fordulatszámmérő

Nincs semmi váratlan az új BMW 3-as formatervében, de az evolúciós jegyeket érdemes észlelni. Általában minden 3-as BMW utal valamelyik elődjére, az F30 például az E30-ra kacsintott vissza a fényszóróval egyben futó maszkkal. Ennél a generációnál a fényszórók íve mintha a 2001-es modellfrissítés utáni E46-ot idézné.

Valamiért a gyári kommunikáció próbálja titokban tartani az autó kódnevét, talán, hogy a 3-as pörögjön, ne az E21, E30, E36, E46, E90, F30, G20 kódokat használják az emberek. Meglepő a titkolózás, mert a konfigurátor URL-jében is szerepel a G20

Oldalt kevesebb az él és a domborítás a hangsúlyozottan letisztult felületeken, a lépcsőshátú autó kiállása és arányai is nagyon jók. A hokiütő-motívum, a Hofmeister Knick vagy angolosan Hofmeister-Kink a hátsó oldalablaktól hátrébb, a C-oszlopra költözött.

A fordulatszámmérő a sebességmérővel és az óramutató járásával ellentétes irányba mozog, amit a Peugeot-kban betudtunk franciás hóbortnak, de itt sem értjük. De digitális műszerfallal ennek átprogramozása kicsit könnyebb, mint a 308-ban a valódi műszert módosítani.

Operating System 7.0

A BMW Operating System 7.0-s verziójától a műszerfal közepén kiszálláskor megjelenő grafika az adott típus általános rajza helyett a megvásárolt autó színét, felnijét és első lökhárítóját viseli! Tehát az M-Pakettel szerelt autók légbeömlői mások, mint a sportcsomag nélküli kocsikban. Őrület, de ezek nagyon fontos, az autóhoz való kötődést erősítő részletek.

Jelenleg csak egy-egy négyhengeres motor szerepel a német konfigurátorban: a 258 lóerős 330i és a 190 lóerős, 400 Nm-es 320d. Manuális váltót kizárólag a hátsókerekes 320 dízelhez lehet kapni, az xDrive és a 330i egyelőre a nyolcfokozatú sima és a sport automata között enged választani.

Vonzóbb lett belül a G20 az F30-F31-es fejlesztési kódú elődnél. Az eddigi fent a rádió, lent a klímapanel felosztás megfordult. A légkondi kezelőszervei a rostélyok között vannak, a foncsorozott hatású forgókapcsolók csúnyák

Később kiegészül a kínálat a 184 lóerős 320i-vel, az egyetlen sorhattal, a kényszerűen összkerekes M340i-vel és a 330-as, sorhatos, 265 lóerős, 580 Nm nyomatékú dízelmotorral. Az M-csomagos autókhoz a 30-as dízel- és benzines motorral rendelhető önzáró differenciálmű.

Márciusban Magyarországon

Magyarországon jövő márciusban vezeti be az importőr az új 3-as BMW-t. Mi a Vezessnél 2012 tavaszán írtunk az első F30-tesztautókról, tehát a gyártó megőrizte a szokott hétéves modellciklust. Az autó áráról még nincs információnk, vezetni valamikor novemberben fogjuk. Akkor majd kiderül, a G20-szal tényleg visszaveszi-e a BMW a koronát a sportlimuzinok között az Alfa Romeo Giuliától.

Szerintetek valódi 3-as BMW lett a G20?

380 szavazat - átlag: 7 (10-ből)

Szerintetek valódi 3-as BMW lett a G20?


Forrás: BMW, Vezess