



Az orosz, észak-afrikai, kelet-európai és dél-amerikai autópiac közös jellemzője a permanens igény a négyajtós, klasszikus formájú, nagy csomagtartójú családi autókra. Ezek a kocsik általában Nyugat-Európában puritánnak és primitívnek, Észak-Amerikában nevetségesen alulmotorizáltnak és keménynek hatnak, de a fejlődő piacokon az ilyesfajta olcsó limuzin azt fejezi ki, hogy a tulajdonos befutott, sikeres ember.
A Párizsi Autószalonon a Citroën C-Élysée-vel együtt összesen négy olyan kocsi is látható, amelyek a fenti kereslet kielégítésére születtek. Ez a három autó egyfajta minőségi sorrendet is képez: a Dacia Logan a legegyszerűbb, legolcsóbb modell egy nagy gyártó másodmárkájától, a Peugeot 301 az észak-afrikai legenda, az 504-es sikerének megismétlésére hivatott.
A Skoda Rapid igazi német autó, egy józan választásnak, olcsó kocsinak marketingelt márka mögé rejtve.
Alábbi videónkban sorra végigültük a kocsikat. A Peugeot-ban megrémített a rettenetes váltó, a Daciában kiszúrtuk, hogy a Lodgy egyterű komplett műszerfala került az első ülések elé, a Skodában pedig megállapítottuk, hogy a Volkswagen továbbra is olyan kocsikat gyárt, amik legalább annyival unalmasabbak a franciáknál, mint amennyivel meggyőzőbben kattannak a kapcsolók, csapódnak az ajtók bennük.
(Mivel a mikrofon az egyik bőröndünk mélyén maradt, tulajdonképpen az egész felvétel egy ordas nagy hanghiba – elnézést kérünk.)
A Logan csomagtartója 510, a 301-esé 506 (ebből 20 a csomagtér padlója alatt), a Skoda Rapidé 550 literes és remekül pakolható az üveggel együtt nyíló csomagtérajtón át. Aki pakolni vesz lépcsős olcsót, a Skodával lesz a legboldogabb.
Részletesebb beszámolókkal a menetpróbák és persze az első tesztautó megérkezése után jelentkezünk ám a Rapid iránt érdeklődőknek már addig sem kell várni, hiszen a cseh-német olcsó szedánt már vezettük pár hete.

