Januárban kezdődik a 301 magyarországi értékesítése. Háromhengeres,1,2 literes benzines motorja 72, az 1,6-os 115 lóerős. Az egyetlen díel az 1,6 HDi 92 lóerővel

Januárban kezdődik a 301 magyarországi értékesítése. Háromhengeres,1,2 literes benzines motorja 72, az 1,6-os 115 lóerős. Az egyetlen díel az 1,6 HDi 92 lóerővel

Januárban kezdődik a 301 magyarországi értékesítése. Háromhengeres,1,2 literes benzines motorja 72, az 1,6-os 115 lóerős. Az egyetlen díel az 1,6 HDi 92 lóerővel


Az orosz, észak-afrikai, kelet-európai és dél-amerikai autópiac közös jellemzője a permanens igény a négyajtós, klasszikus formájú, nagy csomagtartójú családi autókra. Ezek a kocsik általában Nyugat-Európában puritánnak és primitívnek, Észak-Amerikában nevetségesen alulmotorizáltnak és keménynek hatnak, de a fejlődő piacokon az ilyesfajta olcsó limuzin azt fejezi ki, hogy a tulajdonos befutott, sikeres ember.

A Párizsi Autószalonon a Citroën C-Élysée-vel együtt összesen négy olyan kocsi is látható, amelyek a fenti kereslet kielégítésére születtek. Ez a három autó egyfajta minőségi sorrendet is képez: a Dacia Logan a legegyszerűbb, legolcsóbb modell egy nagy gyártó másodmárkájától, a Peugeot 301 az észak-afrikai legenda, az 504-es sikerének megismétlésére hivatott.

A Skoda Rapid igazi német autó, egy józan választásnak, olcsó kocsinak marketingelt márka mögé rejtve.

A Sanderóval együtt szépült meg a Logan

A Sanderóval együtt szépült meg a Logan

A Sanderóval együtt szépült meg a Logan


Alábbi videónkban sorra végigültük a kocsikat. A Peugeot-ban megrémített a rettenetes váltó, a Daciában kiszúrtuk, hogy a Lodgy egyterű komplett műszerfala került az első ülések elé, a Skodában pedig megállapítottuk, hogy a Volkswagen továbbra is olyan kocsikat gyárt, amik legalább annyival unalmasabbak a franciáknál, mint amennyivel meggyőzőbben kattannak a kapcsolók, csapódnak az ajtók bennük.

(Mivel a mikrofon az egyik bőröndünk mélyén maradt, tulajdonképpen az egész felvétel egy ordas nagy hanghiba – elnézést kérünk.)

A Logan csomagtartója 510, a 301-esé 506 (ebből 20 a csomagtér padlója alatt), a Skoda Rapidé 550 literes és remekül pakolható az üveggel együtt nyíló csomagtérajtón át. Aki pakolni vesz lépcsős olcsót, a Skodával lesz a legboldogabb.

Részletesebb beszámolókkal a menetpróbák és persze az első tesztautó megérkezése után jelentkezünk ám a Rapid iránt érdeklődőknek már addig sem kell várni, hiszen a cseh-német olcsó szedánt már vezettük pár hete.

Jönnek az anyagok a helyszínről, a lényeg: vezess.hu/Párizs.