KERS, azaz fékenergia visszatápláló rendszer is van benne

KERS, azaz fékenergia visszatápláló rendszer is van benne

KERS, azaz fékenergia-visszatápláló rendszer is van benne


Új éra kezdődik a Lotusnál, olyan autót építenek, amely mostanában nemigen volt a brit gyár kínálatában. A Párizsi Autószalonon bemutatkozó Elite nem könnyű, viszont baromi erős, vagyis a jó súly-lóerő arányt nem a kis tömeggel éri el a Lotus. További újdonság, hogy az Elite orrmotoros.

Nem ez az első Elite a Lotusnál, hiszen ezen a néven 1958-1963 és 1974-1982 között is készült már autó, azokban is a vezető elé építették be a motort. A gyár közleménye szerint az Elite igazi GT, egy elsőrangú sportkocsi, komforttal és valamelyest tágasabb belsővel. 4,6 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,32 méter magas. Egyetlen szépséghibája, hogy a sorozatgyártású variáns 2014 tavaszára készül el, a tíz nap múlva kezdődő Párizsi Autószalonon csak tanulmányként lesz ott az Elite.

Kényelmes GT, de piszok gyors

Kényelmes GT, de piszok gyors

Kényelmes GT, de piszok gyors


Pedig nagyon biztató, miután a 2+2 üléses autóba 5,0 literes motor kerül. Természetesen az autó hátsókerék-hajtású, az igazi érdekesség a sebességváltója, abba ugyanis villanymotort és KERS-t is elrejtettek. Az Elite ugyanis hibrid, amely képes tisztán villanymotorral is közlekedni.

A V8-asra alapozott hibrid hajtómű teljesítménye 620 lóerő, míg maximális nyomatéka 720 Nm. Ezzel az 1650 kilós kocsi 3,5-3,7 másodperc alatt éri el a száz km/órás sebességet. Az Elite végsebessége 315 km/óra.

Bár a gyártás még messze van, már az árát is tudni, jelen árfolyamon az autó nettó ára 33 millió forint körüli Európában.