Tavasszal mutatkozott be a FIAT 500 felpaprikázott változata, az Abarth. Ám a sportrészleg azóta sem pihent, két újabb modellt készített. A Párizsi Autószalonon leplezik le az 500 Abarth SS-t (tényleg így hívják) illetve a versenypályákra tervezett Assetto Corse Abarthot.

Az “esseesse” lényegében nem más, mint egy csomag, amelyet az 500 Abarthhoz lehet megvásárolni. Ezzel 135 helyett 160 lóerőssé válik a motor, mialatt a nyomaték 180-ról 206 Nm-re emelkedik. A pluszteljesítmény hatására fél másodpercet javul a járgány sprintideje, azaz 7,4 másodperc után már képes 100-zal hasítani. Az 500-as végsebessége 205-ről 211-re emelkedik. A fékezéssel sem lesz gond, miután a csomagban nagyobb tárcsák is szerepelnek, de a rugókat is feszesebbekre cserélik.  

Külsőleg szinte ugyanolyan az SS

Külsőleg szinte ugyanolyan az SS

Külsőleg olyan az SS, mint az 500 Abarth


Külsőleg csupán új, fehér, 17 colos felnijeiről azonosítható az SS-kivitel, de másra nincs is szükség, hiszen az Abarth 500 eleve kiemelkedően jól néz ki. Az egyedi lökhárítók, a tető- és a küszöbspoiler, a piros-fehér kockás zászló a kocsi tetején mind-mind érzékeltetik, hogy ez egy igazi kis méregzsák.

Ennél is vadabb a FIAT 500 versenyváltozata, az Assetto Corse Abarth. Ezen versenypályára optimalizált szárny és orrspoiler, aprócska visszapillantók, gyorszárak valamit OZ Racing-felnik jelzik, hogy nem utcai használatra termett. Bár a normál változatnál 120 kilóval könnyebb az Asetto Corse, a győzelemhez ez kevés lenne, ezért az 1,4-es motor is többet nyújt. 200 lóerő illetve 300 Nm nyomaték vár bevetésre. Ilyen adatok mellett az új hatfokozatú váltó, a kőkemény futómű és a nagy teljesítményű fék már csak hab a tortán.