Egyszerűen és gyorsan lépett a szabadidő-autók piacára a Citroën. Szerződést kötött a Mitsubishivel, melynek nyomán az Outlander átfazonírozásával megszületett a C-Crosser. Viszont a gyártó nem tett le az önálló SUV-ről sem, legalábbis ezt jelzi a Párizsi Autószalonra épült legújabb tanulmánya.

A gyártó szerint a Hypnos a kupék fürgeségét egyesíti a szedánok eleganciájával és a szabadidő-autók tágasságával. Ugyanakkor arra is rávilágítottak, hogy számos olyan elem szerepel a járműben, amely a közeljövőben a szériaautókon is feltűnhet. Az utasok beszállását segítheti, hogy ajtói nem hagyományosan egy irányba, hanem szekrényajtósan, egymással szemben nyílnak.

Ez a belseje

Ez a belseje


Bár a Citroën közölt egy fotót az utastérről, de be kell vallanunk, nem igazán tudjuk, mit is látunk rajta. A “kényelmes és emberközpontú” belső állítólag egy “varázslatos birodalomba” viszi az utasokat. Reméljük, Párizsban sikerül kiderítenünk, mit is jelent ez.

Sokkal valóságközelibb a Hypnos hajtása, amelyet hibrid rendszerre bíztak a francia szakemberek. Részleteket persze nem tudni, de a 200 lóerős motor 4,5 literes átlagfogyasztással viszi az autót, ami igazán biztató. A motor hozza a 120 gramm/kilométeres szén-dioxid-kibocsátást is, ami várhatóan az EU 2012-es normája lesz. Hogy dízel- vagy benzinmotorral párosították-e az elektromost, egyelőre nem árulták el.