Hamarosan indul az állami program, amelyben 2,5 millió forintot kaphatnak a három vagy több gyerekes szülők, hogy hét vagy többszemélyes új autót vásároljanak. Ez itthon felpörgetheti az ilyen modellek iránti keresletet. Európában nem akkora divat a hétszemélyes gépkocsi, és ebből adódóan a választék sem olyan széles, mint például Észak-Amerikában vagy Ázsiában. Az alábbiakban erről a két piacról szemelvényezünk: ha valamelyik megtetszik, magánúton behozható, bár állami támogatás ebben az esetben értelemszerűen nem jár rájuk.

Mindkét piacon másként képzelik el a nagycsaládos autókat, mint nálunk: Amerikában számos esetben nem kettő-, hanem háromszemélyes a leghátsó üléspad, míg Ázsiában a kisebb termetű utasok miatt óvatosan kell értelmezni egyes modellek hétszemélyességét: megtermett felnőttből fele ennyi sem fér el egynémely három üléssoros, de kompakt buszlimuzinban.

A képekre kattintva a modellek belső terét is megnézheted.

USA

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 1

Acura MDX
Helykínálatában az európai 5+2 üléselrendezésű szabadidőjárműveket idézi a Honda prémium terméke, a harmadik sor tartós használatra csak gyerekeknek ajánlott.

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 2

Chevrolet Tahoe / Cadillac Escalade / Chevrolet Suburban
Máig él és virul a klasszikus amerikai batár. A gigantikus trió tagjai nem csak kivitelükben és dizájnjukban térnek el egymástól: a Tahoe 5,18, a Suburban 5,7 méter hosszú, az Escalade pedig mindkét karosszériahosszal rendelhető.

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 3

Chrysler Pacifica
A Voyager utódja hatalmas karriert fut be az Újvilágban, elsősorban hibrid hajtásláncának köszönhetően, ami Európában is érdekessé tehetné. Mint elődjénél, a második üléssor teljesen a padlóba simítható, így egy-kettőre teherautót varázsolhatunk belőle.

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 4

Honda Odyssey
Többszörösen díjnyertes, hét- vagy nyolcszemélyes egyterű, 280 lóerős 3.5 V6 benzinmotorral, víztaszító üléskárpitokkal és beépített porszívóval.

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 5

Honda Pilot
Alapkivitelben megfizethető nyolcszemélyes szabadidőjármű, de jobban felszerelve a második sorban különálló, fűthető kagylóüléseket kapunk.

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 6

Lexus LX
Igazi klasszikus a Toyota Land Cruiser technikáját hasznosító luxus-terepjáró, amely nem helykínálatával, hanem kiemelkedő terepalkalmasságával veri a mezőnyt.

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 7

Lincoln Navigator
A Cadillac Escalade egyetlen igazi konkurense ez a hatalmas prémium terepjáró. Ultra kényelmes ülések, viszonylag takarékos motorok, aktív zajcsillapítás teszi családbaráttá.

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 8

Mazda CX-9
Európában nem kapható a Mazda legnagyobb szabadidőjárműve, amely 508 centiméteres hosszával értelemszerűen nem olyan tágas, mint egy Suburban, de nem is ekhós szekérnek néz ki.

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 9

Nissan Armada
A 530 centis Armada négy főúrian kényelmes és három kényszerülést kínál a családnak. Egyetlen motorja 5,7 literes.

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 10

Toyota Highlander
Hosszú éveken át tökéletesítették a Toyota önhordó karosszériás szabadidőjárművét – kicsit talán túl hosszan is. De ennek most vége, már bemutatkozott az új generációs verzió (képeinken), amely tágasabb, frissebb, takarékosabb és modernebb lesz.

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 11

Toyota Sequoia
Alvázas terepjáró elképesztő megbízhatósággal, torkos motorokkal és hét-/nyolcszemélyes üzemben korlátozott csomagtér-kapacitással.

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 12

Toyota Sienna
Összkerékhajtással és öblös belső térrel kínálja magát a Toyota buszlimuzinja, a harmadik sori ülés osztva a padlóba fektethető, míg a második sor előre tolható.

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 13

Volkswagen Atlas
A Touareg nagy testvérében hét teljes értékű ülése mögött is 583 liternyi csomagtér áll rendelkezésre.

Japán

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 14

Honda Freed
A 4,3 méteres autócska a Jazz padlójára épül. A belső terében elhelyezett nyolc ülés valóságos varázslat. Hátra tolóajtón keresztül szállhatunk be.

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 15

Honda Mobilio
A Freed és a Stepwgn közé sorolt kisbusz 4,39 méteres testében számra megtalálható a három üléssor, de leghátul meglehetősen szűkös a tér. A harmadik üléssor felhajtható, nem a padlóba csukható, de így is komoly csomagtér marad a helyén.

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 16

Honda Stepwgn
A 4,67 méteres modell különlegessége a Waku Waku csomagtérajtó, amely felfelé és oldalra is nyitható. Hat vagy hét üléssel kérhető.

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 17

Nissan Elgrand
A Toyota Alphard konkurense a második üléssorban két különálló, lábtámaszos luxusfotelt kínál. Leghátul hárman utazhatnak. A 4,9 méteres busz tengelytávja pontosan 3 méter.

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 18

Nissan Serena
Fedélzeti áramfejlesztővel szerelt villanymotor hajtja a Nissan 477 centis, 7 vagy 8 üléses buszát.

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 19

Toyota Alphard
A Toyota buszkínálatának csúcsa a 492 centis Alphard, amelyre egyébként a Lexus LM is épül. Sokkal inkább sofőrös luxusbusz mint családi multimobil.

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 20

Toyota Noah / Voxy / Esquire
Klasszikus japán kockamobil mozgássérültekre optimalizált, kiforduló anyósüléssel, oldalsó tolóajtóval. Pontosan tíz centivel rövidebb a Previánál.

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 21

Toyota Previa / Estima
A 4795 milliméteres modell több mint 12 éve szolgálja ki a piacot. Hibridként is elérhető.

7 személyes autók, amikre nem jár támogatás 22

Toyota Sienta
A 4,24 méteres, tolóajtós buszban az első két üléssor mögött egy harmadik pad vagy kerekesszék rögzítésére szolgáló bilincsek találhatók. A hibrid kivitel 3,7 litert fogyaszt 100 kilométeren.