Ha megvan a gyermekek és felnőttek útlevele vagy személyije, nem jártak le a papírok, tisztáztad, hogy mi mászik ki a jégszekrényből, mire hazajöttök, elzártad a vizet, a gázt, kikapcsoltad a klímát, van, aki enni ad a tarajos norvégnak, megkötötted az utasbiztosítást, bent van a telefontöltő, lementetted a mobilnet nélkül is működő térképeket, ott az útikönyv-alkalmazás a telefonodon és még nem kaptál idegösszeomlást plusz válni sem akartok, akkor ideje a család hőseként megtömni az autót a poggyásszal.

Tehát mindazzal, ami tényleg fontos, nem szerezhető be a nyaralás helyszínén nagyjából ugyanannyi pénzért és amit közeli hozzátartozóid nélkülözhetetlennek tartanak. A próbapakolás intézménye, amit zsigulis ifjú titánként sem értettem a nagyszüleim korosztályában, ma szinte ismeretlen gyakorlat, de nem butaság az indulás előtti napon egyben is látni a halmot, amit el kéne vinni. Ne utazzatok egy hétre annyi cuccal, mintha kivándorolnátok! Mi nemrég kipróbáltuk a kisautóval nyaralást a gyakorlatban és lám, még mindig működik, 20-30 évvel azután, hogy a lengyel családok a sok szempontból szánalmas Polski Fiat 126-tal bejárták Európa keleti felét. Egy igazi városi minit, a Suzuki Ignist vetettük be nyaralós autónak, kipróbálva, hogy az egész éves városi szaladgálás mellett nyaralásnál is helyt áll-e.

Jobb lehet a közös csomag

Ha a nyaralás során nem végig ugyanott éjszakáztok, jobb lesz vegyes pakkokat készíteni, tehát közösen rámolni egy-egy kisebb sporttáskába, bőröndbe. Így nem kell mindannyiszor mami, papa és a gyermekek cuccát is kibányászni, felcigölni és visszarendezni.

Idén kiskocsival mentünk a családi nyaralásra, Isztriára. Cikksorozatunk első részében a rámolásról lesz szó a Vezessen, amihez a videóban is adunk tippeket. Ugyanaz a csomagmennyiség átgondoltan elrendezve jobban elfér az autóban, mint csak így beömlesztve

A harmadik generációs Suzuki Ignis 260 literes csomagtartója hétköznapi használatkor elég, de a nyaralás egészen más. Kár túltolni a rámolást, hölgyeknek is megfontolandó, hogy tényleg lesz-e minden nap monszuneső és fognak-e naponta háromszor egy nap öltözéket váltani. Jó megoldás otthon végiggondolni, mit vesz fel az ember és csak azt betenni. Nagyjából úgyis pont azt fogja mindenki hordani, mint otthon a szabad idejében.

Bármi landol a bőröndben, vegyétek ki és gondoljátok,át, tényleg szükséges-e a 380 voltos ipari hajvasaló? Ha nem, maradjon otthon! A nadrágokat és a pólókat fel is lehet tekerni, de csak szorosra sodorva. A rollnizástól idegenkedők zárható vákuumzsákba tehetik ruháikat, a zsákokat jól kipréselve nem transzportáljuk a levegőt merőben értelmetlenül.

Csinálj helyet még egy háromszögnek!

Az öved elfér az ing vagy a póló gallérjában, a zokni és az alsónemű mehet a cipőkbe, a 46-os süncipődbe begyűrhető az asszonyé is, majd a nagyobb cuccok közötti rések kitömhetők a párducmintás tangával. Talán samponból, tusfürdőből, fogkrémből sem kell a gazdaságosabb óriáskiszerelés, csak egy kisebb tégely. Máris több hely marad a második elakadásjelző háromszögnek. Szűk úton a háromszöget az autó elé sem árt kitenni, ha gond van, de elöl-hátul kellően messzire, hogy a telefonját nyomkodó vagy holtfáradt vezetők is tudjanak rá reagálni.

Jó ötletek a netről: a cipő nem koszol és szellőzhet zuhanysapkában szállítva, a krémek és arcvizek nem folynak ki folpack használatával. Kép: Travelworks.de

Profi tipp zuhanysapkában szállítani a cipőket, így talpuk nem retkezi össze a csomagot, de szellőznek, szemben a nájlonzacskóba süllyesztettel. Érdemes továbbá folpackot tenni a tégelyek kupakja alá, így kevésbé fog Pitralonban, naptejben vagy mustárban úszni a cuccotok a tömítetlen kupak miatt.

Rejtett tartalékok: oldalrekesz, pótkerék

Ha így is degeszre tömnéd a csomagteret, nézz körül a kocsiban, hol vannak kihasználatlan zugok kisebb cuccoknak, például a csomagtér oldalsó burkolata mögött, ahová kisajtók vezetnek! Ha innen örökre elsüllyedne valami a karosszéria üregeiben, akkor a gyárak nem tesznek nyitható ajtókat a burkolatra. Autója válogatja, de sok minden tehető az első ülések alá és ezt azt a csomagtér padlója alá is besuvaszthatsz.

Ha rögzíthető úgy is, fordítsd meg a pótkereket, hogy annak belsejébe is rámolhass! A pótkerékkel egyébként is lesz dolgod, mert a légnyomását muszáj beállítani az indulás előtt pár nappal, héttel, amikor tankolsz és a berámolás előtt újra megmérni, hogy veszíti-e a levegőt. A mankókerekek légnyomása a bicikligumikat idéző öt bar is lehet, a teljes méretű pótkerekeket elég 2,5-3 barra felfújni.

Így nehéz lesz vezetni, de kevésbé zavarnak a követési távolságot be nem tartó autósok a belső tükörben. De a kilátást akkor se vegyék el a csomagok!

Ne feledjétek, hogy az a sok-sok ember, akikkel tele van az autópálya, akikkel heringeskedsz a strandon és összeszorulsz a kígyózó sorban, pont azt szeretnék, amit ti is: pihenni, feltöltődni, jól érezni magukat. Bármerre is indultok, mindenkinek biztonságos utazást kívánunk, dugó- és lerobbanásmentes suhanást az útra és jó pihenést, Abádszalóktól Záráig!

Forrás: Vezess