Sornyitóként a CNG üzemű Audi A3 g-tron került a karmaink közé, képviselve a megvalósítható, mindennapokban használható alternatív hajtást. A cég első nagysorozatú földgázüzemű autója a technológia legfrissebb állása szerint épült, a csomagtér alatt található két tartályban hét-hét kilogrammnyi földgáz tárolására képes.
Az acéltárolóknál 27 kilogrammal könnyebb, szénszál erősítésű műanyagból készült tartályokban 200 bár nyomáson elraktározott gázzal több mint 400 kilométer tehető meg, benzinnel további 900 kilométerrel bővül a hatótáv, így az A3 g-tronban ülve nem kell minden pillanatban a töltőállomásokat lesni.





A két tartály könnyű, biztonságos, és a kétszer hét kilogramm gázzal 400 kilométert tehet meg az A3 g-tron
CNG üzemű autót láttunk már tucatnyit, a g-tron különlegessége nem ebben rejlik. Fő ütőkártyája az Audi e-gas projekt, aminek lényege, hogy a természetet kifosztó kitermelés helyett mesterségesen előállított gáz jelenti az üzemanyagot.
Az Audi Németországban már működő üzemet állított fel erre a célra, megújuló forrásból nyert elektromos áram felhasználásával a “vízből veszik ki a zoxigént”, magyarán bontják a vizet, és az így nyert hidrogént szén-dioxiddal társítva metánt állítanak elő. Ez az Audi e-gas, amely kémiailag gyakorlatilag megegyezik a fosszilis eredetű földgázzal, így a német nyilvános földgázhálózaton keresztül juttatható el a CNG-töltőállomásokra, ahol közvetlenül a járművekbe tölthető.
Vevői szemszögből mindez hasonlóan működik az áramszolgáltatóknál elérhető “zöld” energiához. Az érdeklődő ügyfelek az autó mellé e-gas mennyiséget vásárolnak, ezzel olyan egyensúlyi folyamat részesévé válhatnak, amely során a cég biztosítja, hogy a földgáz-töltőállomáson tankoltnak megfelelő gázmennyiséget az e-gas üzem táplálta a hálózatba.
Biztató jövőkép a Németországban élőknek, kár, hogy nálunk CNG kút is alig van, nemhogy szélenergiából és vízből gerjesztett metán, ennek ellenére az Audi A3 g-tron az év végéig elérhető lesz hazánkban is, egyelőre ismeretlen árcédulával.
Berlin útjain még az A1 e-tron kipróbálására nyílt lehetőségünk, ami az Opel Amperához hasonlóan egy hatótávnövelő benzinmotorral kiegészített villanyhajtású típus. Az agresszív, dühös gombóckülső mögött környezetbarát lélek lapul, a 13,3 kWh kapacitású akkumulátort meglepő mód egy 34 lóerős Wankel motor tölti, így 250 kilométerre növelve a hatótávot (50 kilométer kizárólag elektromos üzemmódban).
A 354 köbcentis kamratérfogatú bolygódugattyús blokknak tehát nincs köze az autó mozgatásához, ez a feladat a 85 kW teljesítményű villanymotorra hárul.
Ez a kivitel plug-in, azaz konnektorról tölthető hibridként lép a piacra, célja, hogy a dinamikus menetteljesítmény megőrzése mellett a benzinkúthoz érve se késztessen senkit sírásra. Az 1,4 literes TFSI motort segítő elektromos egység a kettős tömegű lendkerék, és a friss fejlesztésű tengelykapcsoló között helyezkedik el, innen segíti az előrehaladást 75 kW-os teljesítményével.
A felvázolt számok impozánsak, 7,6 másodperces gyorsulás, 222 km/órás végsebesség 1,5 literes átlagfogyasztás. Gyanítható, hogy utóbbi értéket csak a Priusban edzett, fékre sohasem lépő vitorlázóbajnokok tudják produkálni, pofátlanul sűrű hálózati töltés mellett. Nyilván mindez csak találgatás, lehet, hogy a 204 lóerő összteljesítményű rendszer elketyeg ennyi üzemanyaggal a mindennapokban.

Az Audi A3 Sportback e-tron nem enged a sportosságból, viszont konnektorról tölthető hibrid rendszerének köszönhetően 1,5 literes átlagfogyasztással kecsegtet
Ezt a folyamatot a modern kor jegyében, okostelefonjáról bármikor ellenőrizheti a tulajdonos. Vásárlás közben, kávézóban ülve elég egy pillantás, hogy kiderüljön az autó aktuális státusza, az akkumulátor pillanatnyi töltöttsége, az elektromos hatótáv nagysága, vagy akár az autó pozíciója. A mobiltelefon vagy a számítógép segítségével a töltést is szabályozhatja a távolból, igény szerint elindítva vagy leállítva a folyamatot, s a tervezett indulás szerint állíthatja be a légkondicionálási tervet is kínáló időzítőt.
A sportos hibrid, a g-tron mellett szintén megjelenik majd a hazai Audi kereskedőknél, de az elektronokkal megspékelt kanyarvadászatra vágyóknak 2014-ig kell várniuk a típusra.

