Nem kérdés: ha ma egy fiatal azzal szalad a reggeli müzlit rágcsáló apához, hogy ő bizony autóversenyző lesz, egyhamar visszabillentik a valóságérzetét. Túl sokat ülsz a számítógép előtt, Ez csak álom, fiam! Itthon, Magyarországon valóban az, mint annyi minden más.

A hazai autósport még a szokásos állapotához képest is sorvadt, szenved a rali, a tereprali, kevés futamon kevés versenyző indul. A pályaautózásról szintén hervad, oda eljutni, ott kipróbálnia magát tényleg csak egy maroknyi embernek adatik meg.

Innen a monitor elől lehet ma eljutni a versenypályákra, Michelisz Norbert sikere a bizonyíték

Innen a monitor elől lehet ma eljutni a versenypályákra, Michelisz Norbert sikere a bizonyíték


Parlagon maradna a tehetség, de a digitális technikának, a fejlett számítógépes szimulátoroknak hála a legjobbak talán esélyt kapnak arra, hogy a valóságban is kipróbáljál magukat. A monitor mellől versenypályára került hazai nevek, Wéber Gábor, Michelisz Norbert bizonyítják, ez akár járható út lehet a jövő fiataljai előtt.

Így sem könnyű a nappaliból eljutni a Hungaroringig, de szerencsére a Nissan felkarolta az ügyet. Utat mutatnak, egy lépcsőt, aminek végén létező, elérhető siker áll, nem kósza ígéret. Ez a GT Academy program, ami nemzetközi szinten már komoly eredményeket ért el, és ami idén mutatkozott be hazánkban.

A verseny célja, hogy a PlayStation játékosoknak lehetőséget adjon, megtapasztalni milyen igazi versenypályán, valódi versenyautót vezetni. A játékkonzol zászlóshajójának számító, már több mint 60 millió példányban értékesített Gran Turismo autószimulátor szoftverhez kötődő versenysorozatban 2008 óta eddig több mint 1,5 millióan tették próbára magukat. A GT Academy korábban csak az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában volt elérhető, de a regionális változat most Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban is megrendezésre kerül.

Igazi bukósisak, igazi versenypálya, életre szóló élmény

Tavaly több mint 90.000 európai játékos vett rész az online időmérő selejtezőn, ahol a Gran Turismo 5 játékon belül küzdöttek a résztvevők. Országonként a 20 leggyorsabb jutott a májusban megrendezett nemzeti döntőbe. Itt a Nissan autókkal lebonyolított intenzív versenyprogramot követően a vezető bíró – Eddie Irvine, korábbi Formula-1-es versenyző – a Cardiffból származó, 20 éves Jann Mardenborough-t kiáltotta ki győztesnek.

Két körözés között kerékcsereversenyt rendeztek levezetésképp

Két körözés között kerékcsereversenyt rendeztek levezetésképp


Ezt követően Mardenborough – a GT Akadémia USA-beli ikerversenyének győztesével együtt – intenzív versenyzőképzésben részesült Angliában. A páros ennek során megszerezte a nemzetközi versenyzői engedélyeket, és a fődíjat: indulási jogot a Dubai-i Nemzetközi 24 órás versenyen egy Nissan 370Z GT4-essel!

Idén a magyar tehetségek még nem ugorhattak fejest a mély vízbe, a selejtezőkből továbbjutó legjobb sofőr nyereménye pár felejthetetlen kör volt a Hungaroringen, egy Nissan 370Z volánja mögött.  Az országos döntőn Sinka Dániel bizonyult a legjobbnak, így ő húzhatott valódi bukósisak október közepén.

Ne feledjük, a jelentkezők, akárcsak a nyertes alig kamaszkorból kilépett srácok, akiknek ez a lehetőség, ez az élmény kitűnő motivációt, hajtóerőt jelent. A friss jogosítvány mellé apu még a családi autó kulcsait is remegő kézzel adja oda, ehhez képest a Mansell kanyarba beesni féktávon, facebook megosztást érő élmény.

A három nyertes, a cseh és szlovák fiú mellett jobb oldalon Sinka Dániel a GT Academy leggyorsabb magyarja

A regionális bajnokság cseh és szlovák nyerteseivel kiegészült csapat egész napos programot kapott a Hungaroringen, ahol szakértői segítséggel taposhatták a V6-os japán gépnek. A Nissan nem trükközött,

A Nissan 370Z bevetésre vár, bár borús idő volt, nedves aszfalttal, a srácoknak így is hatalmas élményt nyújtott a V6-os gép

A Nissan 370Z bevetésre vár, bár borús idő volt, nedves aszfalttal, a srácoknak így is hatalmas élményt nyújtott a V6-os gép


nem volt lassítókkal felszabdalt pálya, célegyenes kihagyó kétkörös bohóckodás, a srácok tényleg megízlelhették, milyen versenytempóban haladni. Ebben Walter Csaba és Vida János segítette őket, hasznos tanácsaik, vagy halálfélelemtől átitatott sikolyaik az anyósülésről záporoztak a körök alatt. Két menet között a fáradt karokat, remegő térdeket kerékcsere versennyel, vagy a felállított szimulátorokon futó Gran Turismo 5-el rázták le a résztvevők.

Ez a jutalomjáték még nem a versenyzői karrier első állomása, ezt a messzi álmot idén még nem érhették el a magyar indulók. Viszont egy biztató kezdet, egy figyelemreméltó ígéret. ami talán jövőre még kecsegtetőbb lehetőséget biztosíthat, egy igazi esélyt a nemzetközi szereplésre.