A Volkswagen Golf 1974-ben adrenalininjekció volt a Bogár elnyúló sikerén elbágyadó, csőd közelbe jutó német gyártónak. Új fejezet, autótörténeti mérföldkő, mára elpusztíthatatlan márkanév. Az elmúlt évtizedekben 29 millió gyártott darabbal megkerülhetetlenül lett az utcakép része világszerte.




Mogyoród ideális választás, a nem Golffal érkező több ezer látogató könnyen, kényelmesen talált helyet magának. Összesen kétezer Golf töltötte meg a boxok mögötti paddock részt és a külön számukra fenntartott parkolót. Mindössze száz forintot kellett leszurkolni a belépéshez, cserébe tombola járt, ahol főnyereményként mi más, mint egy gyári állapotra feljavított 1983-as 50 lóerős Golf I-est vihetett haza a szerencsés.
A rajongói szívet facsaró felhozatal a paddock betonján kapott helyett, négyszáz gép, a különlegestől a gyorson át a hajmeresztőig. Nehéz lenne körbeírni ki milyen módon találta meg az önkifejezés lehetőségét a típusban, ezért a legérdekesebb autókról komoly mennyiségű fotóval tömtük tele a galériát.
Több mint egy Golf Cross County bújt meg a tömegben, a terepre szánt variáns kiváltképp ritka, de szerencsére ezek jó kezekben vannak, mintha most gurultak volna ki a szalonból.
A placcon várakozó autók mustrálása mellett akadt még program bőven, a tulajdonosok a helyi villámszerviz szolgáltatását igénybe véve szembesülhettek mennyi pénz kell még a műszakilag tökéletes Golf eléréséhez. Természetesen a gazdag történelem megjelenítése nem maradt el, a bokszokban berendezett mini kiállításon minden generáció helyett kapott, beleértve az év végén megjelenő friss hetedik Golfot is. A bokszok mellett maradva a gyártó veterán típusai adnak okot a fényképezőgép fokozott használatára. Csak a nagy ikonok, Volkswagen Transporter első széria, Kharmann Ghia, és persze Bogár, Bogár, Bogár minden mennyiségben.
A sétától elgémberedő végtagokat frissítő gokartozással lehetett lerázni, vagy a szokásos virsli sör kettőssel a büfében elvegyülve, természetesen csak akkor ha hazafelé más veszi át a volánt.





