Vezetünk, közlekedünk, nap, mint nap. Sokan úgy, hogy fogalmuk sincs az autó viselkedéséről határhelyzetben. Ha pedig baj történik, csak sodródnak az eseményekkel, esélyük sincs elkerülni a nagyobb anyagi kárt, személyi sérülést okozó balesetet.

A szomorú helyzeten csak úgy segíthetünk, hogy a jogosítvány megszerzése mellett megtanulunk vezetni is. Erre speciális vezetéstechnikai tréningen nyílik lehetőség. Az erre szakosodott központokban biztonságos körülmények között, szakértői felügyelet mellett menthetjük meg autónkat és testünket a pusztulástól.

Örömteli hír, hogy az országban fellelhető pályák száma újabb taggal bővült, Zsámbékon szeptember 27-én nyílt meg a térség legmodernebb vezetéstechnikai központja a Driving Camp Hungary. A Budapesttől mindössze 24 kilométerre, a festői Zsámbéki-medence legszebb részén, másfél esztendő alatt felépült komplexum a jövőben a motorosok, a személy és tehergépjármű vezetők egyik legfrekventáltabb és legkedveltebb találkozóhelye lesz.

A terhelhetőség hatvan tonna, tehát jöhetnek a vontatók megrakodva!

A terhelhetőség hatvan tonna, tehát jöhetnek a vontatók megrakodva!

A terhelhetőség hatvan tonna, tehát jöhetnek a vontatók megrakodva!


Megtalálni pofonegyszerű, a friss bekötőút aszfaltját tábla jelzi, már messziről észrevehető a 13,4 hektáron elterülő központ. Helikopterek a levegőben, árgus szemmel figyelő őrök a kapunál, már a nehézkes bejutás mutatta, itt nem egy hátsóudvarba rittyentett rántópad vár majd a közlekedőkre.

Az ünnepélyes megnyitón fontos személyek hada lepte el 1613 négyzetméteres fogadócsarnokot. A felhajtás oka a Driving Camp nemzetközi háttere, a cég fő tulajdonosa 87,5%-os részvényhányaddal az osztrák székhelyű VT Holding GmbH. A fennmaradt 12,5%-os tulajdonhányadot a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a NiT Hungary birtokolja. A fejlesztéshez hozzájárult még a Magyar Állam és az Európai Unió is, szem előtt tartva a térség közlekedésbiztonságának fejlődését.

A nyakkendős háttér mögött lássuk, mit kapnak a kilátogató autósok. A környéken található, hasonló szolgáltatást nyújtó pályák közül egyedül a Slovakiaring területén működő központ ad ennyire modern, friss tréninget, mint a DrivingCamp. Utóbbi mégis impozánsabb, a hatalmas terület, az egyedülálló, tudásszint alapján variálható pályaszegmensek minden igényt kielégítenek. A modulszerű felépítésből adódó rugalmasság korlátlan lehetőségeket biztosít, mindenki a saját felkészültségének, tudásának és igényének megfelelő, egyedi tréningen vehet részt.

Az ünnepélyes megnyitó záróakkordja

Az ünnepélyes megnyitó záróakkordja

A drivingcamp Hunagary Magyarországon az első olyan tanpálya, amelyen a hidraulikai elemek terhelhetőségi határa elérheti akár a 60 tonnát is. Ez a nehézgépjárművek vezetői, és üzemeltetői számára jelent nyitott kaput, immár a kamionsofőrök is tesztelhetik, hogy lehet megfogni a rakoncátlankodó negyven tonnás rakományt. Így ide tényleg mindenki jöhet, aki közútra merészkedik a motorostól az autóson át egészen a buszsofőrig bezárólag.
Madártávlatból a pálya

Madártávlatból a pálya

A pálya elemei a következők:

1. A nagy dinamikus rántópad – Fékezési és kikerülési manőverek gyakorlása eltérő tapadású felületeken, valamint a megcsúszó, kifaroló jármű feletti uralom visszaszerzése, stabilizálása.

2. Játszótér modul – Vészfékezéssel történő megállás gyakorlása eltérő tapadású felületen. Akadály kikerülési manőverek gyakorlása fékezéssel és fékezés nélkül. Gyakorlatok aquaplaning mederben.

3. Lejtős hajtűkanyar
– pipa modul – Célfékezés, kanyartechnika fejlesztése extrém viszonyok között, nagy tömegű járművel, járműszerelvénnyel is, 7%-os lejtőn. A modul tetején egy további kör alakú dinamikus rántópad került elhelyezésre a személygépkocsik részére.

4. Körpálya modul – Kanyarodás közbeni vészhelyzetek elhárítása a nagy átmérőjű körpályán. Motorkerékpárosok képzésére kialakított speciális rántópad.

5. Off Road terület
– Különböző nehézségi fokozatú és meredekségű köves vagy földes tereppályák, spanyol lépcső, mesterséges gleccser-patak.

6. Gokart és országút modulok – A tanpályán a körpálya körül kialakításra kerül egy gokart pálya, valamint a teljes tanpályát egy további “országút” fogja közre.


A megnyitón már láttuk működés közben a pályát, de a saját tapasztalatok gyűjtése még várat magára. Reméljük a böjt nem tart sokáig, a látottak alapján semmiképp sem hagyjuk ki a lehetőséget, ha személyesen, a volán mögött barátkozhatunk a régió legfejlettebb vezetéstechnikai központjával.