Mindkét futamot a Chevrolet nyerte a WTCC hétvégi sonomai versenyén, mégsem volt felhőtlenül boldog a csapat a futamok után… Nem úgy a Zengő Motorsport. Kilencedik futamához érkezett a 12 helyszínen zajló Túraautó-világbajnokság.

1,6 literes (kb.) 330 lóerős motort rejt, amely ízig vérig versenytechnika

1,6 literes (kb.) 330 lóerős motort rejt, amely ízig vérig versenytechnika

1,6 literes (kb.) 330 lóerős motort rejt, amely ízig vérig versenytechnika


Robert Huff megnősült, Yvan Muller, 24 órás kerékpárversenyen indult (csapattársa lábsérülése miatt egyedül), Alain Menu pedig egy telefonhívást leszámítva kizárta életéből a WTCC-t az elmúlt egy hónapban. A Chevrolet WTCC csapatának pilótái feltöltődve tértek vissza a nyári szüntet követően a versenyzéshez. Komoly feladat várt rájuk az elmúlt hétvégén.

Nem titkoltan az volt a Chevrolet álma, hogy a túraautó-világbajnokság most debütáló amerikai futamán – hazai versenyükön – szerezzék meg sorozatban harmadik konstruktőri bajnoki címüket. Erre meg is volt minden esély, hiszen nagy előnnyel vezettek a pontversenyben a privát SEAT-okból, illetve privát BMW-kből összeállt konstruktőrök előtt, ráadásul a szombati kvalifikáción az 1., 3., 4., időket érték el a nyári melegben.   

Eleinte úgy tűnt, a Chevrolet számára tökéletes forgatókönyv alakul vasárnap Sonomában, hiszen az első verseny rajtját követően a három Cruze diktálta a tempót, szorosan mögöttük az ötödik helyről induló Michelisz Norbival. Csakhogy a rajt után az első kanyarkombinációban Gabriele Tarquini és Alain Menu autója összekoccant, és míg Tarquini akkor rögtön az ötödik helyre került, addig Menu autójában csak a negyedik körben jelentkezett a találkozó eredménye. A kormány meghibásodása miatt lelassult és a bokszba hajtott. Yvan Muller átvette az első helyet, megnyerte a futamot, Robert Huff és Michelisz Norbi előtt.

Zsolti a nagy vízen túl

A konténer nemcsak a versenyfelszerelést rejti ügyesen, de az interjúhoz is remek árnyékot ad a 30 fokos kaliforniai melegben

A konténer nemcsak a versenyfelszerelést rejti ügyesen, de az interjúhoz is remek árnyékot ad a 30 fokos kaliforniai melegben



Horváth Zsolt kollégánk nem véletlenül van ennyire képben a sonomai futammal, jelenleg ugyanis Kaliforniában izzad a pálya szélén a Chevrolet WTCC csapata meghívottjaként.

Amikor nem a ringen töltötték az időt, Zsolti az egyetlen magyar újságíróként vezette a Chevrolet Trax nevű kis szabadidő-autót, tapasztalatairól nemsokára exkluzív beszámolót közlünk. 

A képek nem adják vissza, de a sonomai pályán nagyon nagy szintkülönbségek vannak

A képek nem adják vissza, de a sonomai pályán nagyon nagy szintkülönbségek vannak

A képek nem adják vissza, de a sonomai pályán nagyon nagy szintkülönbségek vannak


A második versenyen megint elemükben voltak a Chevyk és bár a fordított sorrendnek köszönhetően 7.,8.,10.helyről indultak gyorsan vágtak keresztül a mezőnyön, de nem kevésbé Michelisz. A negyedik körben az élről pördült ki Mehdi Bennani, majd helyét megöröklő Franz Engstler találkozott az őt utolérő Yvan Mullerrel.

Rövid ideig reménykedhetett dupla győzelemben Muller, mert a felügyelők áthajtásos büntetéssel sújtották az Engstler “kilökésért”, ezzel el is veszítette esélyét a pontszerzésre. Az első helyet megöröklő Robert Huff viszont kapott az alkalmon és Michelisz Norbi szorongatásától sem hibázva megszerezte idei negyedik győzelmét a számos akcióval tűzdelt futamon. Ezúttal Gabriele Tarquini végzett a harmadik helyen.

A hétvégi eredményekkel a Chevrolet nagyon közel került a bajnoki címhez, de egyelőre várnia kell a pezsgősüvegek kinyitására. Az egyéni bajnoki címért folytatott küzdelem szinte a nulláról indul, hiszen az amerikai versenyt követően Mullernek és Huffnak is 315 pontja van, de a harmadik Alain Menu is 49 pontra csökkentette lemaradását a második futamon szerzett negyedik helyével.

Kíváncsiak voltak az Amerikaiak a Túraautó-világbajnokságra

Kíváncsiak voltak az Amerikaiak a Túraautó-világbajnokságra

“Fantasztikus nap volt a mai nap Sonomában. Nem is kívánhattam volna többet, a bajnokság újra teljesen nyitott. Keveset tehettem Yvan ellen az első részben, küzdöttem, hogy kövessem, a 2. hely jó eredmény”  – nyilatkozta Huff. “A második futamon Yvan mögött voltam, amikor megbüntették szerencsés helyzetbe kerültem. Az utolsó körökben Michelisz nagyon közel volt, én viszont igyekeztem óvatosan menni, hogy ne tegyem tönkre a gumijaimat, még akkor is, ha tudtam, hogy Norbert nagyon fair versenyző és nem csinál semmi őrültséget”- tette hozzá a brit, aki a versenybírók bakijáról is sem feledkezett meg. “Érdekes, hogy valaki elfelejtette a kockás zászlót, így mindannyian mentünk még egy gyors kört, amit nagyon szórakoztatónak találtam.”
A múlt heti teszt eredményeként a Zengő csapat autója kopott gumikon is gyors

A múlt heti teszt eredményeként a Zengő csapat autója kopott gumikon is gyors

A múlt heti teszt eredményeként a Zengő csapat autója kopott gumikon is gyors


A Chevrolet-vel ellentétes utat járt be a Zengő csapat a szünetben. Pihenés helyett náluk épp ekkor gyorsultak fel az események. Pénzszűke miatt a csapat csak egy autóval vesz részt a WTCC Európán kívüli versenyein. Ám a hátrányt, hogy Wéber Gábor nem indul a versenyeken, előnyükre fordították. A Magyarországon hagyott autóval tesztelni tudtak a szünetben.

Mint a vezess.hu Zengő Zoltántól, a csapat vezetőjétől megtudta, a múlt heti Szlovákia Ringen teljesített teszt a mostani siker kulcsa.  “A SEAT-tal anno maximum húsz percet teszteltünk egyszer, a BMW-vel tavaly egyáltalán nem, a múlt héten viszont nagyjából 1000 kilométert tudtunk menni. Elsősorban arra koncentráltunk, hogy adatokat gyűjtsünk arról, hogy milyen konstans körökre vagyunk képesek kopott gumikon. Új gumikon egy-két gyors kört tud futni a versenyző, de a használt gumikon megváltozik az autó viselkedése. Amikor a tapadás elfogy, akkor teljesen más beállítások kellenek és most megfejtettük, hogyan maradhatunk gyorsak kopott gumikon is. Úgy néz ki, hogy ez működik és bevált.”

Nem is akárhogy.

Michelisz Norbi szerint az autóban és benne is több van, különösen az időmérők kapcsán szeretne fejlődni

Michelisz Norbi szerint az autóban és benne is több van, különösen az időmérők kapcsán szeretne fejlődni

Michelisz Norbi szerint az autóban és benne is több van, különösen az időmérők kapcsán szeretne fejlődni


Nem árulunk el nagy titkot, ha elmondjuk, hogy mivel Norbi – illetve a mezőny nagy része – még nem versenyzett Sonomában, a magyar fiú számítógépen gyakorolta a pályát, illetve mint elmondta, sok Indycar és NASCAR belső kamerás felvételt nézett meg. “Nyilván mivel más vonalvezetésen versenyeznek az említett sorozatok és az autók viselkedése is más, így elég korlátozott információhoz jut az ember, de legalább a pálya nyomvonalát meg tudja tanulni” – mondta az Amerikában is leghangosabb szurkolókkal támogatott Michelisz Norbert.

“Az időmérő után még csalódott voltam, mert egy körön több mint egy másodperc volt a lemaradásunk” – tette hozzá. “Azt gondolom, ma sok minden az én kezemre játszott, ha nem lett volna technikai gondja az ellenfeleknek, nem biztos, hogy meglett volna a dobogó. A második versenyen viszont azt érzetem, hogy akár nyerhetnék is. Úgy tűnt, hogy gyorsabb is vagyok Huffnál, de sajnos ez nem volt elég ahhoz, hogy előzési pozícióba kerüljek. Egy pici csalódás van emiatt bennem, de nem akarok panaszkodni, leszámítva a Magyar Nagydíjat, ez volt idén a legsikeresebb hétvégénk.”

Az összesített bajnokságban a magyar fiatalember, a hatodik helyen áll, míg a független csapatok pilótáinak versenyét immár fölényesen vezeti.

A hölgy mellbedobással győzött

A hölgy mellbedobással győzött

A WTCC-ben az ázsiai rész következik, hiszen a Japán, Kína és Makaó zárja a 12 versenyes 2012-es sorozatot. Remélhetőleg a makaói verseny nemcsak a Chevrolet-pilóták között eldőlő bajnoki címről fog szólni, hiszen Norbi első futamgyőzelmét azon a pályán szerezte még SEAT-tal. Most ismételne, de a kínai versenyben is reménykedik, hiszen az is új pálya mindenkinek.

A sorozat következő versenye október 21-én esedékes.