Most azok is lecsúsztak az ebédről, akik szombat délelőtti shopping-programként eredetileg galléros pólóért jöttek a Helly Hansenbe, farmert próbálni indultak a Levi’s boltba vagy új fehérneműbe öltöztették volna az asszonyt a Bellindában.

Stílusosak a vetélkedők fődíjai. De hol van Aladdin és a Skoda-lámpa?
Stílusosak a vetélkedők fődíjai. De hol van Aladdin és a Skoda-lámpa?

Benzingőz a butiksoron

Stílusosak a vetélkedők fődíjai. De hol van Aladdin és a Skoda-lámpa?
Ezzel a Polóval jöttünk. Orral előre kellett volna beállni a farmotoros VW-k közé?
Ez a rendszám mindent visz
A géppuskából szót ért a többi közlekedő
Ki rendelt taxit?
Fényszóróvédő rács, küllős felni, három ablaktörlő - a lá MG
Keleti és nyugati, tuningolt és eredeti, veterán és hamarosan azzá érő autók randevúztak szombaton a Premier Outlet parkolójában. Harminc éve ilyenkor még mindenki a május elseji felvonulás koreográfiáját gyakorolta volna....
Zümmögő Vespa-raj
Ez a harc lesz a végső
Ne feledjük, Pünkösdkor Mini-világtalálkozó Balatonfüreden
Az igazi színezett üveg
Maradjunk a realitások talaján
Az elmúlt években fedezte fel a veterános világ, milyen jópofa a Barkas
Nem mertem közelebb menni hozzá
Krómos Wartburg 353 - és egy donor kasztni tolótetővel
A felniből és a bukócsőből gyanítjuk, nem 24 lóerős ez a Fityó
Sportos Skodák: ritka, B-oszlop nélküli 1000 MBX és kecses 110R Coupé
Az Autópálya-rendőrség elfogó Moszkvicsa is eljött
Műszakin még átment, de a veteránvizsga mission impossible
Egy Citroen DS látványa mindig feldobja az ember napját
Fel ne tegyék szégyenfalra a 125-ös Polskit és a lengyel lakókocsit: ezen a szombaton nem itt volt a mozgássérült parkoló
Golf Rallye fújtat és prüszköl az induló időmérő fotocellánál
Századmásodpercek számítanak: a veteránverseny nem a gyorsaságról, hanem a pontosságról szól
Fényesebb a láncnál a váltókar
GTV a transaxle-Alfák korából
Ide is kijött egy Volkswagen T2-ből kialakított bár
Állat a harominkatető, de nem fér a fejembe, miért divat a zöld felni
Maserati, Karmann-Ghia, Fiat 500, Derrick-BMW: csak az közös bennük, hogy korosodó hobbiautók
Néhány motorteret is meg lehetett csodálni, és tűzoltó-Transit is volt kéznél
Kicsi és kétszínű, de pont ettől bájos a gömbölyű Trabant
Egy rekesz sör a hétvégére, és két koffer, ha utána nem engednének haza
Burkolt Pannónia hozzá illó festésű Duna oldalkocsival
Louis de Funés is itt lehet, mindenki fedezékbe
Nem sokkal szögletesebb a Cadillac, mint a régi Maserati Quattroporte
Mint a KRESZ-könyv rajzain: egy Moszkvics 2140 megadja a jobbkezet
Toronyiránt is érkezhettek volna az ős Land Roverek. Gyalogosbarát orr kannával és csörlővel
Még a szupercsapat is eljött Budaörsre. Hannibal épp szivarozhat, Szépfiú csajozik, Bosco Baracus mérges
Benzingőz a butiksoron 84
Eleve pazar a Jaguar XJ, hát még kupéként!
Gyári Bogár Cabrio pepita ködlámpatakaróval és Kamei spoilerrel
Ebben az MGB-ben jó helyre került a kormány. Ilyen egy vérbeli angol roadster belseje
Felejtsd el, a néni V8-as motorral alszik
A nagyiarcú Wartburg elhalványítja a négyüteműz
Dühödt arcú Trabantok
Fotó megosztása:
Az igazi színezett üveg

Az igazi színezett üveg

Az igazi színezett üveg


A budaörsi bevásárlóközpont központi parkolójában ugyanis nem Xsara Picasso tornyosult a Corsa, hanem Barkas a Trabant fölött, PD TDI kerregés helyett nyomórudas V8-gurgulázást vertek vissza a falak, égbe emelt orrú Hayabusa helyett levegőben tartott oldalkocsi-kerekes Pannóniával vagánykodtak a motorosok. A családi autó ezúttal fekvőlámpás Mercedes, a nagyot lépő Maserati Biturbo, a nyitott paripa MGB, a városi mindenes pedig Issigonis-féle Mini volt, sportkupénak pedig ott volt mondjuk a Ford Capri. Persze bármelyik helyére be lehetne helyettesíteni más autótípust, a lényeg, hogy nyolcvanas-kilencvenes évek előtti járgány legyen.

Maserati, Karmann-Ghia, Fiat 500, Derrick-BMW: csak az közös bennük, hogy korosodó hobbiautók

Maserati, Karmann-Ghia, Fiat 500, Derrick-BMW: csak az közös bennük, hogy korosodó hobbiautók

Toronyiránt is érkezhettek volna az ős Land Roverek. Gyalogosbarát orr kannával és csörlővel

Toronyiránt is érkezhettek volna az ős Land Roverek. Gyalogosbarát orr kannával és csörlővel

Toronyiránt is érkezhettek volna az ős Land Roverek. Gyalogosbarát orr kannával és csörlővel


Ez a fél nap a veteránokról és a youngtimerekről szólt a Premier Outlet parkolójában, ahol idén negyedik alkalommal rendezték meg az Oldtimer Sokadalmat. Ezt a hétfő estig tartó Oldtimer Expo (amelyről bővebben tegnapi cikkünkben olvashatnak) kísérőprogramjaként a Magyarországi Bogarasok Klubja, a Mini Club Hungary és a Trabant-Wartburg Klub szervezte, és ingyen látogatható volt.

A bejáratnál nem kellett muzeális minősítésen átesni, aki nem start-stop rendszeres, menetstabilizálós, nyolcfokozatú automataváltós új autóval jött, azt beengedték. Ez azt is jelentette, hogy rengeteg átalakított járgány érkezett a programra, de az ültetett, morcosított, dübörgő gépek mellett előfordultak hétköznapi igázásból idehozott, lakótelepi parkolókban éldegélő kocsik, vagy ezek ellenpólusként eredeti állapotú, garázsban babusgatott szépségek is.

A géppuskából szót ért a többi közlekedő

A géppuskából szót ért a többi közlekedő

Századmásodpercek számítanak: a veteránverseny nem a gyorsaságról, hanem a pontosságról szól

Századmásodpercek számítanak: a veteránverseny nem a gyorsaságról, hanem a pontosságról szól

Századmásodpercek számítanak: a veteránverseny nem a gyorsaságról, hanem a pontosságról szól


A Sokadalom tehát igazán színes felhozatalt jelent, a lényeg a régi járművek iránti rajongás – amit minden tulajdonos a maga módján értelmez (tuningol, használ vagy megőriz). De mit lehet csinálni egy ilyen programon? Amellett, hogy a vetélkedők és ügyességi feladatok mellett az Oldtimer Szuperkupához hasonló 1/100-as időméréssel lehet próbálkozni, eleve órákat tölthetünk el azzal, hogy végignézzük a felhozatalt és beszélgetünk a tulajdonosokkal. 2009-ben még 450, tavalyelőtt már 800 autó csatlakozott a programhoz, idén pedig jó eséllyel megdől a rekord.
 

Ezzel a Polóval jöttünk. Orral előre kellett volna beállni a farmotoros VW-k közé?

Ezzel a Polóval jöttünk. Orral előre kellett volna beállni a farmotoros VW-k közé?

Ezzel a Polóval jöttünk. Orral előre kellett volna beállni a farmotoros VW-k közé?


A Sokadalom az Outlet után felvonulással folytatódott és egy másik klasszikus helyszínen, a pesti alsó rakpart északi részén ért véget. Mivel a Vezess-féle Zuk  az Expón ácsorog, saját autóval, egy ’89-es VW Polóval érkeztem Budaörsre, természetesen a kiállításhoz illő nagytakarítás után. Fura érzés volt a régi és kicsi autó láttán különösen vérszomjassá váló pesti autóstársadalomból egy barátságos, udvarias közegbe csöppenni vele, még ha tudtam is, hogy az idill csak egy napig tart.

Mint a KRESZ-könyv rajzain: egy Moszkvics 2140 megadja a jobbkezet

Mint a KRESZ-könyv rajzain: egy Moszkvics 2140 megadja a jobbkezet

Pontosabban kettőig: aki a virslinél és sörnél építőbb programra vágyik május elsején, jöjjön el a Velodrom Millenárisra (Budapest, Szabó József u. 3.), ahol a legnemesebb veteránok kőröznek majd egy elfeledett oválpályán. Csak ne feledjenek korhű ruhába öltözni, ha meg akarják spórolni a belépőjegy árának felét.