Hiába olcsóbb az LPG literenként 200 forinttal a benzinnél és 220-szal a gázolajnál, még mindig bizalmatlanság övezi gázautózást. Mivel sokan nem az üzemanyag árával, hanem csak a kiválasztott autó fogyasztásával igyekeznek spórolni, ebben a cikkben nekik javaslunk az adott kategórián belül takarékos és színvonalas autókat.
Ebben a kategóriában légkondival 2,6 milliós listaára, 7 év/150 000 kilométeres garanciája és tágas belső tere okán az ezres Picanto a favoritunk. Kulturált minimálautó, életteli, 69 lóerős motorral és hosszabb úton is elfogadható kényelemmel.




A városi minik közül nem ajánlunk dízelmotoros modellt, mert nagyon sok autóból vagy a hazai kínálatban (pl. Panda, Twingo), vagy egész Európában nincs dízel (pl. Up!). Nem véletlenül: 6,5 liter helyett 5 literes fogyasztással 1000 kilométeren 5305 Ft marad a tulaj zsebében az olcsóbb üzemanyaggal, ami 450 ezres dízelfelárral kalkulálva 85 000 kilométer alatt jön vissza.
Reálisabb azonban 50 000 kilométerrel kalkulálni, mert a dízelért többet adnak használtan is. Szerintünk így sem éri meg évekig dideregni a kis dízelben, amely rövid városi utakon nem melegszik be és – kiegészítő elektromos fűtés híján – nem durrant be rendesen.
Essünk túl a nehezén: a Micrában konfrontálódtunk a kiskategória legigénytelenebb anyagaival. Mégis ez a modell a kiválasztott, mert laza, vidám autó, sok hellyel, ESP-vel valamint hat légzsákkal, kedvező áron.
Városi autó, dízel: Dacia Sandero Arctic Music 1,5 dCi 75 LE
Mennyi a listaára? 2 940 000 Ft (Hitelre 2 640 000 Ft)
Mennyit fogyaszt? 4-6 liter/100 km
Ilyesmit, de mégsem ezt? Nincs más dízel ezért a pénzért
Magyarország legolcsóbb dízel személyautója a Dacia Sandero. Van alacsonyabb árú kivitele is, de az ár/érték arányban sokkal gyengébb az Arctic Musicnál. A Sandero ezért a pénzért csodálatos autó. Az érzéketlen kormányzás és a kanyarokban erős oldaldőlés aligha nyomós érv, ha az autó új, 3 év/ 100 000 km garancia érvényes rá és stabilan öt litert fogyaszt.
Kis családi autó, benzines: Renault Clio Grandtour 1,2 TCe Advantage
Mennyi a listaára? 3 770 000 Ft (akcióban 3 220 000, hitelre 3 070 000 Ft)
Mennyit fogyaszt? 5,5-8,5 liter/100 km
Ilyesmit, de mégsem ezt? Hyundai ix20 1,4, SEAT Ibiza Combi 1,2 TSI
A spórolás a vásárláskor kezdődik, így kerül a képbe a listaáron sem drága, de most 550 ezres kedvezménnyel adott Renault Clio kombi. Az 1,15 literes turbómotorral jól szolgált tesztünkön, de megfontolandó a sokkal gyengébb, de átlagosan fél literrel alacsonyabb fogyasztású és 220 000 forinttal kevesebbe kerülő szívó 1,2 16V is.
Kis családi autó, dízel: FIAT Fiorino Qubo 1,3 MJet Dynamic
Mennyi a listaára? 4 450 000 Ft (akcióban 3 830 000, hitelre 3 630 000 Ft)
Mennyit fogyaszt? 5-7 liter/100 km
Ilyesmit, de mégsem ezt? Nissan Note 1,5 dCi, Citroën C3 Picasso 1,6 HDi 90
Egy Fiorino Qubo jó eséllyel sértetlenül átvészeli a kisgyermekes családok igénybevételét. Nincs az csokis kéz-baracklé kombó, amit a haszonjárműnek született Fiorino belseje ne bírna el, a hátsó két tolóajtót nehéz rányitni bármire és könnyebb vele bekötni a csemetéket.
Középkategória, dízel: VW Passat 1,6, TDI BlueMotion
Mennyi a listaára? 7 538 630 Ft (Comfortline)
Mennyit fogyaszt? 4,5-7,5 liter/100 km
Ilyesmit, de mégsem ezt? Opel Insignia EcoFlex, Toyota Avensis 2,0 D-4D
Utoljára akkor voltak ezerhatos dízelmotorok középkategóriás autókban, amikor az öngyulladós Asconák, Passatok vagy 400 kilóval könnyebbek voltak a maiaknál és senki nem rótta fel nekik a lomhaságot.
Középkategória, benzines: Honda Accord 2,0 Executive
Mennyi a listaára? 7 599 000 Ft
Mennyit fogyaszt? 6-10,5 liter/100 km
Ilyesmit, de mégsem ezt? Mazda6 2,0, Skoda Superb 1,4 TSI
A japánautó-fetisiszták hajlamosak a Honda benzines motorjait tartani a legjobbnak, de a rajongás ködét elfújva az azért igaz, hogy benzines szívómotorban nagyon jók.







