Vezetéstechnika
Nem lehet elégszer elmondani, mennyire fontos az évszaknak megfelelő gumiabroncsok használata. De – ahogyan azt olvasónk is teszi – nem szabad csodaszerként tekinteni a téligumira, nem szabad vakon megbízni benne. Az óvatosság akkor is szükségeltetik.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Székely Úr!


Faág esett az autóra
Faág esett az autóra


























Én nem kérdezni szeretnék, hanem osztani az ön véleményét a téli gumi, és a kopott nyári gumi témakörével kapcsolatban. Egy biztos: kopott nyári gumival télen közlekedni öngyilkosság! Én hat éve használok téli gumit, és nyugodt szívvel állítom, hogy jó párszor már megmentett a balesetektől.
A hat év alatt mások figyelmetlensége miatt – a téli időszakokra gondolok – kb. 6-8 alkalommal tövig nyomva a fékpedált, állóra fékeztem az autót, és csak centiken múlt,hogy nem lett baleset. Ha belegondolok abba,hogy a téli gumi használata nélkül mennyi kellemetlenség “érhetett” volna anyagi, és nem utolsó sorban egészségügyi szempontból, akkor nyugodtan kijelenthetem, hogy a téli gumi egy ÁLDÁS az egészségünkre, és a pénztárcánkra nézve egyaránt.
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
A tél most elmúlt de lesz még az idén, minden eszközünk rendelkezésre áll, egy méréseken alapuló, teszt lebonyolításához. Az adatokat nyilvánossá tesszük, így mindenki szabadon dönthet a számok lapján.
Ma ott tartunk, hogy menet közben az autó minden menetdinamikai adatát tudjuk rögzíteni gyakorlás, teszt közben, a múlt héten egy csapat tűzoltóval dolgoztunk. A teljes egynapos kurzus során a tűzoltó autók fékezési, gyorsulási, oldalgyorsulási adatait rögzítettük humorból. A kiértékelés most zajlik, kár hogy nekik nincs téli gumijuk, tehát náluk nem lehet összehasonlításokat végezni, téli és nyári gumi között.
A műgyanta pályán négyévszakos nyári gumival nem volt egyszerű a megállás, és a manőverezés, sokan azt gondolom meglepődtek a látottak alapján.
Üdvözlettel,
Székely Gyula
Autóvásárlás
A kompakt kategóriában nem egyszerű feladat különlegeset találni. Ha nem ez a legfontosabb igény, akkor az olvasó a rendelkezésére álló összegből számos autótípus között válogathat.
Olvasónk kérdezi
Kedves András!
Nagyjából 2,5 millióból szeretnék egy maximum 4 éves alsó középkategóriás használt autót inkább hosszabb távokra, mint városba. (Nagy szerelem esetén engedélyezek magamnak egy kis mozgásteret felfelé az árban…) Megmondom őszintén, szempont az is, hogy valamennyire tetsszen, így – bár tudom, hogy jó vétel lehetne némelyikük – az Opelt, Daciát, Suzukit kizártam.
Jó ár/érték arányúnak látom a koreaiakat (cee’d, i30), a VW csoportosak kicsit drágák, az Octavia meg nekem túl bumfordi. Esetleg Fiat Bravo, Renault Mégane, vagy valami teljesen más való nekem? A hosszabb autópályázások miatt a kicsi benzineseket is kerülném, de megéri dízellel bepróbálkozni? És hogy még kilátástalanabb legyen a helyzet, természetesen nem teljesen fapados felszereltségűt keresek…
Létezik helyes megoldása a feladatnak? :)
Üdvözlettel!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Egy Mazda3 nem tucatautó, de kijön ebből a pénzből, jó vezetni és jól működik. Sajnos az ezerhatos nem valami takarékos, autópályára talán az 1,4-es is elég lenne egyenletes tempóhoz. A Peugeot 1,6-os dízelmotorja, amely az SX4-ben, a MINI-ben, a Focusban és ezer más autóban is benne van, itt is ajánlható. Ha velem szemben nem tart a dízelekkel rossz esetben adódó komoly javítási díjaktól, ez a motor igazolja, hogy a franciák nagyon értenek a dízelhez.
A Mazdánál nem tudom, mi a helyzet, de sok modellben csak a 109 lóerős verzióhoz van kettős tömegű lendkerék, így csakis a 90 lóerős dízelt venném a 3-hoz. Felhívom a kérdezők figyelmét, hogy aki kérdezéskor nem ír be semmilyen e-mail címet vagy kamu mailt ad meg, annak a rendszer hiába igyekszik értesítést küldeni, ha megjelent a válasz a kérdésére.
Üdvözlettel,
Szörényi András
Kitartó olvasónk tovább kérdezett. Vajon az gyorsan oldható rögzítés vagy a nehezebben eltávolítható erősítő mellett teszi le a voksát?
Olvasónk kérdezi
Sziasztok!
Először is szeretném megköszönni a válaszotokat!
De. Sajna ez csak a kérdés második felére volt válasz az első részére nem válaszoltatok. Mégpedig, hogy hogyan tudok rögzíteni egy erősítőt ha nem szeretném felcsavarozni az ülés hátára?
Köszi a további választ!
Szakértőnk válasza
Szia!
A legjobb megoldás ha tépőzárat ragasztasz rá és azzal rakod fel vagy a ládára csavarozod.
Üdvözlettel,
FUSION Team
Jog
A mostanában tapasztalható időjárási viszonyok között jó tudni, hogy van kin behajtani az autónkban keletkezett kárt, ha egy fa vagy faág tette azt tönkre.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt ügyvéd úr!
Május 1-én az 54-es főúton menet közben autómra esett egy letört faág. Van egy szemtanú és a rendőrség is adott írásos igazolást az eseményről. A közút kezelőjétől kérhetem az autót ért kár megtérítését?
Válaszát előre is köszönöm!
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Röviden: igen.
Üdvözlettel,
dr. Orgoványi Krisztián
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!