Vezetéstechnika

Nem lehet elégszer elmondani, mennyire fontos az évszaknak megfelelő gumiabroncsok használata. De – ahogyan azt olvasónk is teszi – nem szabad csodaszerként tekinteni a téligumira, nem szabad vakon megbízni benne. Az óvatosság akkor is szükségeltetik.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely Úr!

A téli gumi mintázata

A téli gumi mintázata


Én nem kérdezni szeretnék, hanem osztani az ön véleményét a téli gumi, és a kopott nyári gumi témakörével kapcsolatban. Egy biztos: kopott nyári gumival télen közlekedni öngyilkosság! Én hat éve használok téli gumit, és nyugodt szívvel állítom, hogy jó párszor már megmentett a balesetektől.

A hat év alatt mások figyelmetlensége miatt – a téli időszakokra gondolok – kb. 6-8 alkalommal tövig nyomva a fékpedált, állóra fékeztem az autót, és csak centiken múlt,hogy nem lett baleset. Ha belegondolok abba,hogy a téli gumi használata nélkül mennyi kellemetlenség “érhetett” volna anyagi, és nem utolsó sorban egészségügyi szempontból, akkor nyugodtan kijelenthetem, hogy a téli gumi egy ÁLDÁS az egészségünkre, és a pénztárcánkra nézve egyaránt.

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

A nyári gumi mintázata

A nyári gumi mintázata


A tél most elmúlt de lesz még az idén, minden eszközünk rendelkezésre áll, egy méréseken alapuló, teszt lebonyolításához. Az adatokat nyilvánossá tesszük, így mindenki szabadon dönthet a számok lapján.

Ma ott tartunk, hogy menet közben az autó minden menetdinamikai adatát tudjuk rögzíteni gyakorlás, teszt közben, a múlt héten egy csapat tűzoltóval dolgoztunk. A teljes egynapos kurzus során a tűzoltó autók fékezési, gyorsulási, oldalgyorsulási adatait rögzítettük humorból. A kiértékelés most zajlik, kár hogy nekik nincs téli gumijuk, tehát náluk nem lehet összehasonlításokat végezni, téli és nyári gumi között.
A műgyanta pályán négyévszakos nyári gumival nem volt egyszerű a megállás, és a manőverezés, sokan azt gondolom meglepődtek a látottak alapján.

Üdvözlettel,
Székely Gyula


Autóvásárlás

A kompakt kategóriában nem egyszerű feladat különlegeset találni. Ha nem ez a legfontosabb igény, akkor az olvasó a rendelkezésére álló összegből számos autótípus között válogathat.


Olvasónk kérdezi

Kedves András!

A Dacia Logan szinte soha nem szerepel az elképzelések között

A Dacia Logan szinte soha nem szerepel az elképzelések között


Nagyjából 2,5 millióból szeretnék egy maximum 4 éves alsó középkategóriás használt autót inkább hosszabb távokra, mint városba. (Nagy szerelem esetén engedélyezek magamnak egy kis mozgásteret felfelé az árban…) Megmondom őszintén, szempont az is, hogy valamennyire tetsszen, így – bár tudom, hogy jó vétel lehetne némelyikük – az Opelt, Daciát, Suzukit kizártam.

Jó ár/érték arányúnak látom a koreaiakat (cee’d, i30), a VW csoportosak kicsit drágák, az Octavia meg nekem túl bumfordi. Esetleg Fiat Bravo, Renault Mégane, vagy valami teljesen más való nekem? A hosszabb autópályázások miatt a kicsi benzineseket is kerülném, de megéri dízellel bepróbálkozni? És hogy még kilátástalanabb legyen a helyzet, természetesen nem teljesen fapados felszereltségűt keresek…
Létezik helyes megoldása a feladatnak? :)

Üdvözlettel!

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

Mazda3

Mazda3


Egy Mazda3 nem tucatautó, de kijön ebből a pénzből, jó vezetni és jól működik. Sajnos az ezerhatos nem valami takarékos, autópályára talán az 1,4-es is elég lenne egyenletes tempóhoz. A Peugeot 1,6-os dízelmotorja, amely az SX4-ben, a MINI-ben, a Focusban és ezer más autóban is benne van, itt is ajánlható. Ha velem szemben nem tart a dízelekkel rossz esetben adódó komoly javítási díjaktól, ez a motor igazolja, hogy a franciák nagyon értenek a dízelhez.

A Mazdánál nem tudom, mi a helyzet, de sok modellben csak a 109 lóerős verzióhoz van kettős tömegű lendkerék, így csakis a 90 lóerős dízelt venném a 3-hoz. Felhívom a kérdezők figyelmét, hogy aki kérdezéskor nem ír be semmilyen e-mail címet vagy kamu mailt ad meg, annak a rendszer hiába igyekszik értesítést küldeni, ha megjelent a válasz a kérdésére.

Üdvözlettel,
Szörényi András

Kia C'eed

Hifi, tuning

Kitartó olvasónk tovább kérdezett. Vajon az gyorsan oldható rögzítés vagy a nehezebben eltávolítható erősítő mellett teszi le a voksát?

Olvasónk kérdezi

Erősítők az ülések háttámlájára rögzítve

Erősítők az ülések háttámlájára rögzítve


Sziasztok!

Először is szeretném megköszönni a válaszotokat!

De. Sajna ez csak a kérdés második felére volt válasz az első részére nem válaszoltatok. Mégpedig, hogy hogyan tudok rögzíteni egy erősítőt ha nem szeretném felcsavarozni az ülés hátára?

Köszi a további választ!

Szakértőnk válasza

Szia!

A legjobb megoldás ha tépőzárat ragasztasz rá és azzal rakod fel vagy a ládára csavarozod.

Üdvözlettel,
FUSION Team

Jog

A mostanában tapasztalható időjárási viszonyok között jó tudni, hogy van kin behajtani az autónkban keletkezett kárt, ha egy fa vagy faág tette azt tönkre.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt ügyvéd úr!

Május 1-én az 54-es főúton menet közben autómra esett egy letört faág. Van egy szemtanú és a rendőrség is adott írásos igazolást az eseményről. A közút kezelőjétől kérhetem az autót ért kár megtérítését?

Válaszát előre is köszönöm!

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

Röviden: igen.

Üdvözlettel,
dr. Orgoványi Krisztián

Egy parkolóban is összeszedhetünk hasonló sérülést

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!