Vezetéstechnika



Remélem, hogy vállalkozó kedvű olvasónk csak a vezetéstechnikáját szeretné fejleszteni, és tudását nem arra használná, hogy nap, mint nap keresztben csúszva vegye be a kanyarokat és kézifékes fordulóval parkoljon két autó közé.
Elhiszem, hogy egy elsőkerék-hajtású autóból hiányzik a hátsókerekesek “játékossága”, de egy magas építésű géppel érhetik meglepetések, ahogyan azt az alábbi filmecske is bizonyítja.
Egy rosszul sikerült scandinavian flick:

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely Úr!

Egy viszonylag magas – Toyota Corolla Verso – autóval fel lehet borulni sík betonon, nem túl nagy tempónál? Ugyanis a következő technikákat próbálnám ki – természetesen elzárt helyen: scandinavian flick, lift-off oversteer (ezt persze nagyobb tempónál), kézifékes 90 és 180 fokos fordulás, tolatásból 180 fokos fordulás.
Szeretném kipróbálni ezeket a technikákat, de felborulni semmi esetre sem szeretnék.

Üdv!

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

Sík betonon, ahol nincs padka, útegyenetlenség, kisebb az esélye hogy felborul. Az valóban hülyén nézne ki, ha összejárkálná a tetőkárpitot. Azt javaslom, mindent lehet, csak ésszel és mértékkel.

Üdvözlettel,
Székely Gyula

Itt pedig a tökéletes scandinavian flick látható, magyarázattal:

Autóvásárlás



Az autóvásárlók hajlamosak a fogyasztást állítani a kiválasztás középpontjába. Holott a jármű fenntartásának ez csak az egyik – ha nem is elhanyagolható – része. Kevesen gondolnak a biztosítási díjakra, és a szervizköltségekre. Ez egy dízel autó esetében lényegesen magasabb lehet, így a remélt kisebb fogyasztás a végére jócskán visszaüthet.

Olvasónk kérdezi

Szia András!

Benzinmotorral kevésbé szervizigényes

Benzinmotorral kevésbé szervizigényes

Benzinmotorral kevésbé szervizigényes


Családi autót szeretnék vásárolni használtan. Az Opel Zafira nagyon szimpatikusnak tűnik, viszont az 1.6-os motorokról nem sok jót hallani (olajfogyasztás, gyenge…). Egy barátom tapasztalatai alapján az 1.8-as jobb választás de itt is lehet olajfogyasztás szerinte.

A dízelek között viszont van DTI ill.DTH, ezek közül melyiket érdemes választani? Régen az Opel nem volt híres dízelmotorjairól. A 2002-es modellévtől melyik 2000 köbcentiméter alatti dízelben szabad gondolkodni? Korábban egy Isuzu motoros dízel Opellel jártam, azzal nagyon meg voltam elégedve.
Mit javasolsz?

Köszönettel!

Szakértőnk válasza

Kedves Péter!

Megéri dízelmotoros autót venni? Vagy zsákbamacska?

Megéri dízelmotoros autót venni? Vagy zsákbamacska?

Megéri dízelmotoros autót venni? Vagy zsákbamacska?


A használt, sokat futott dízeleknél számolj hengerenként százezer forinttal az injektorcserére, esetleg 200 ezret adagolófelújításra és a kis fogyasztás máris relatív. Én mindig inkább tankolásra költöm a pénzt, mint javításra, ezért használtan, ha van jó benzines alternatíva, nem erőltetném a dízeleket.

A Zafira esetében van, az 1,8-as benzines a legjobb vétel szerintem. Az 1,6-os tényleg erőtlen, de jól működik, legalábbis nálunk a családban bizonyít egy.
Ha mindenképp dízel, a 100 lóerős 2.0 DTI vonzó, a 82 lóerős kevésbé, a 125 lóerős meg a 2,2 literes hengerűrtartalom biztosítási felára miatt nem annyira.

Üdvözlettel,
Szörényi András

Hifi, tuning



Azt vallom, hogy inkább az autó legyen halk, mint a zene hangos, de megértem azokat, akik a gyári audiorendszerük teljesítményével elégedetlenek. Nekik azonban egyre nehezebb dolguk van, mert a fejegységet nem egyszerű kicserélni, hiszen új autók esetében legtöbbször a műszerfal szerves részét képezik.
Szerencsére erre is van megoldás.

Lehet, hogy a gyári fejegység teljesítménye kevés, de ez illik legjobban a műszerfalba

Lehet, hogy a gyári fejegység teljesítménye kevés, de ez illik legjobban a műszerfalba

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Fusion!

Nem olyan régen egy Honda Civic (2009-es) gyári rendszerének feljavításáról kérdeztem Önöket, de nem találom a válaszukat a többi között. Ha kérhetném legyenek szívesek megírni, hogy mit javasoltak egy gyári rendszer minőségének felturbózásához?

Köszönettel!

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

A gyári rendszer feljavítására van mód. Egy erősítő beszerelése és a hangszórók cseréje sokat tud javítani a zene élményen. Az hogy a gyári fejegység megmaradjon eközben, szintén nem okoz problémát. Erre a megoldás egy úgynevezett magas jelszintű átalakító beszerelése. Ennek segítségével már a gyári fejegységre minden gond nélkül rá lehet kötni egy erősítőt.

Üdvözlettel,
Team FUSION Hungary

Jog



Magánszemélyként még mindig igen nehéz értékesíteni az autónkat. Az embereknek jobban bíznak a kereskedésekben. Pedig, oda bizományosan beadni a kocsit sok pénzébe és kellemetlenségébe kerülhet az eladónak.

Olvasónk kérdezi

Tisztelt ügyvéd úr!

Nehéz jó autókereskedőt találni

Nehéz jó autókereskedőt találni

Nehéz jó autókereskedőt találni


Közelmúltban gépkocsinkat eladásra egy autókereskedésbe beadtuk. Bizományosi szerződés készült. A kereskedés közben használta az autónkat. Jogtalan autópálya használat miatt kétszer kaptunk  felszólítást az autópálya felügyelettől.

Ráadásul tilosban parkoltak, szintén büntetési felszólítás érkezett. Az ügynökség közben az autókkal együtt eltűnt, a feljelentés megtörtént.

De mit tudok intézni, hogy a büntetéseket ne kelljen kifizetnem?

Előre is köszönöm válaszát!

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

Be kell csatolni a birtokba adást igazoló dokumentumokat, és neki magának is nyilatkoznia kell, hogy ő vezette ott és akkor. Fontosak az adatok, mindent írjanak bele. Sajnos az elmúlt időben több ilyen eset is volt, az egyik ügy károsultjaival foglalkozik irodám is. Abban az ügyben az autók külföldre kerültek, de van rá remény, hogy visszakapják őket.

Üdvözlettel,
dr. Orgoványi Krisztián

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!