Tömérdek autós találkozón voltam már, de minden esetben az derült ki, hogy a márkabuzikon kívül szinte senkit sem érdekel az esemény, a családtagok és a gyerekek végigszenvedik a napot.
Az Autoexpo M1 rendezvényközpontba szervezett I. Transporter Találkozó viszont felépítésében, megjelenésében is rendkívül profira sikeredett. A találkozóktól szokatlan módon az épületeken belül zajlottak a programok, miközben kívül sorakoztak a résztvevő autók. Szombat délig már közel 300 Transporter érkezett.

Syncro, az egyik legkívánatosabb T3

Syncro, az egyik legkívánatosabb T3

Syncro az egyik legkívánatosabb T3


Az épületben kabát nélkül fizikai valójában ismerkedhettük a Transporterek evolúciójával, egy elkerített részen tablókat állítottak a legenda születésének és életének fontosabb állomásiról. Akadt néhány átalakított, vagy valamilyen szempontból különleges példány is.

Külön blokkokat kaptak Transporter-klubok, baráti társaságok, Transporter tulajdonosokat is tömörítő más klubok, illetve néhány forgalmazótól kiegészítőket, alkatrészeket is lehetett vásárolni. A játékmodellek sem maradtak el, az olcsótól a gyerektől szigorúan elzárt példányokig. Én sem úsztam meg két horror drága 1:87-es parányi Bogárral, még két T1-est is kellett venni az olcsóbból.

T1 ugrálóvár

T1 ugrálóvár

T1 ugrálóvár


Az emelet felét egy játszóház töltötte ki, így a szépre fogékony szülők itt lepattinthatják a gyereket, amíg  ők csurgatják nyáluk egy-egy szebb autó előtt. A legmegdöbbentőbb számomra a Transporter alakú ugrálóvár volt, ami már a téboly csúcsa. A galériára költözött a Magyar Autóklub borulás-szimulátora és egy kerékpáros tanpálya is.

Odakint, az épület mellett az autókat nézve, csak a szépre emlékeztem, és szinte már-már megkívántam egy platós hatszemélyest. Természetesen ismerőssel is találkoztam, mert ugye nincs ember, akinek ne lenne Transporter tulajdonos ismerőse. Ismerősöm éppen egy T3-ból épített utánfutó engedélyezésének történetét mesélte a hálás hallgatóságnak.

Bent már elkezdődött az Alma együttes koncertje, akik a fiatalabbakat célozták meg az átkötő szünetekben némi Volkswagenes utalással. Estére ki más, mint a Ladánybene 27 érkezik a békével. A színpad mellett volt a hivatalos forgalmazó területe, és egy forgózsámolyon pergett a T5 új modellje, ami számomra az itteni felhozatal mellett nem rúgott labdába.

6 személy + plató, kéne is

6 személy + plató, kéne is

6 személy + plató, kéne is


Dicséret illeti a szervezőket, a Volkswagen T3 Klubot, a Volkswagen  T4 Clubot, a VW T4-T5 CLUB HUNGARY-t, Magyarországi Bogarasok Klubját, a bogarhatu.hu-t és vwbus.hu-t.  A parkolás nehézségétől eltekintve azt hiszem, az utóbbi idők legjobb autós találkozóján voltam. Aki egy kicsit vonzódik ehhez a műfajhoz, ne hagyja ki, vasárnap még nyitva, esetleg nézze meg galériánkat.