Négy széria után 3:1-re vezettek a kereklámpás Polók, az ötödik generációval az állás 3:2-re módosult.

A Golf VI-ra hasonlító, csíklámpás autó 5,4 centivel hosszabb, 3,2 centiméterrel szélesebb és kicsit alacsonyabb elődjénél.

A Genfi bemutatón már találkoztunk személyesen is Pinkkel, aki az új Polo hivatalos reklámarca. A Polo-dalt is ő nyomja természetesen:

Leadott jó pár kilót

Mintha egy Golfban ülnénk

Mintha egy Golfban ülnénk


Nagyszilárdságú acélfajtákkal sikerült megállítani a növekedéssel kéz a kézben járó dagadást. A 70 lóerős benzines például 25 kilóval könnyebb lett: az új padlólemezre épülő autó most 1018 kilogrammot nyom.

Csökkent a fogyasztása

A szabványos mérési ciklusban a fogyasztás sokat javult, de ez nem a negyedmázsás súlycsökkentésnek köszönhető, hanem a motorok átdolgozásának.

Az Audi kezdte
Olcsóbb lett a legfontosabb Volkswagen 1
Audi 50-ként anyakönyvezték az első Polót


Összesen 10,6 millió darab kelt el a Polóból 1975 óta. A sikerért a Volkswagen nagyon hálás lehet az Audinak.

Azért nekik, mert az Audi 80-ból kikanyarított első Passatal együtt a wolfsburgi kisautót is az Audi tervezte. Olyannyira, hogy eredetileg Audi 50 néven jelent meg, ennek szakasztott mása az első Polo.

1982-ben a második szériából a ferdehátú mellett meredekebb, kombiszerű modell is kapható volt, de továbbra is csak két oldalajtóval. A nagy dobás a 113 lóerős, G-alakú spirálfeltöltővel erősített G40 volt. A másik véglet az 1,4 literes szívódízel.

Derby, Classic és Polo Variant

Olcsóbb lett a legfontosabb Volkswagen 2
Derby csak az első két szériából volt lépcsőshátú később Polo Classic és Polo Sedan néven futott


Egy erős modellfrissítés után 1994-ig kellett várni a harmadik sorozatra, amely a maga idejében kényelmével, biztonságával kiemelkedett a kisautók mezőnyéből. Ez volt eddig az egyetlen széria, amelyből kombi is kapható volt.

Többet élt a lépcsőhátú, amely az első két eresztésben Derby, majd Polo Classic néven futott. A 2001 őszén bemutatott, négy körlámpás Polóból is készült lépcsőshátú, de nálunk nem forgalmazta az importőr, mert Bora-árban lett volna. Az ötödik Polóból valószínűleg sem szedán, sem kombi nem készül.

4,2 litert fogyaszt az 1.6 TDI 75 és 105 lóerővel

4,2 litert fogyaszt az 1.6 TDI 75 és 105 lóerővel


Három-három benzines és dízelmotor van, illetve lesz a Polóban. A háromhengeres benzinesből a 60 lóerős arra jó, hogy lejjebb induljon az árlista.

A 70 lóerős ezerkettes is szükségmegoldás, várhatóan a 86 lóerős egy-négyes lesz a húzómodell.

Új dízelek

Dízelből az új, közös nyomócsöves befecskendezésűre átállított TDI. Az 1,6 literes dízel 75-90-105 lóerővel szerepel a kínálatban.

10 literrel nagyobb, 280 literes a csomagtér

10 literrel nagyobb, 280 literes a csomagtér


Minden dízelben nyilak figyelmeztetnek a korai felkapcsolásra a takarékosság érdekében.

Kérdés, miért csak az eleve keveset fogyasztó TDI-k segítenek a vezetőnek, a falánkabb benzinesek pedig nem. A 90 lóerős dízel a BlueMotion-csomaggal 3,6 literes szabványos fogyasztást ígér, 96 gramm/kilométeres szén-dioxid-emisszióval.

1.2 TSI: kicsi, turbós, benzines

A legizgalmasabb az új 1.2 TSI, egy apró, négyhengeres, benzines turbómotor, amely papíron csak 5,5 litert fogyaszt százon.

Nagyon merev acélfajtákkal sikerült csökkenteni a súlyt

Ultramerev acélokkal csökkent a súly


A bevezetéskor még nem kapható a negyedik benzines, amely alapáron hatfokozatú kézi, felárért hétfokozatú DSG-váltót kap. A DSG az egy-négyes benzineshez is megrendelhető.

Az agyonerősített kasztnival az öt csillagot simán hoznia kell a Polónak az Euro NCAP teszten. A fő konkurensek közül a Grande Punto, a Corsa, a Fiesta, a Yaris és a 207 is ötcsillagos, bár ezek a modellek még a kevésbé szigorú értékelésen mentek át. A VW rámegy az öt csillagra, mert a Polót a magyarországi importőr is alapáron menetstabilizáló elektronikával forgalmazza, ami döntő a maximális pontszám elérésében.

3,3 liter/100 km: ez még a jövő
Olcsóbb lett a legfontosabb Volkswagen 3
Jövő év elejére lesz kész az 1.2 TDI


Mivel a Ford Fiesta EcoNetic és a SEAT Ibiza Ecomotive szintén 3,8 litert fogyaszt a szabványos ciklusban, a Volkswagen kifejlesztett egy még kedvezőbb fogyasztású motort, amellyel a Polo a legtakarékosabb sorozatgyártású kisautóvá válik.

Az eddig még csak tanulmányautóként bemutatott Polo 1.2 TDI BlueMotion teljesítménye 75 lóerő lesz.

Az új motor papíron 3,3 literrel beéri száz kilométeren a szabványos ciklusban.

Olcsóbb lett a legfontosabb Volkswagen 4
3,6 liter a BlueMotion 1.6 TDI átlaga átlagfogyasztása


Ez az érték kilométerenként csupán 87 grammos szén-dioxid-kibocsátást jelent.

Nemcsak hosszabb váltóáttétel, ültetés, néhány áramvonalasítási részletmegoldás és a csökkentett gördülési ellenállású gumi segít a fogyasztás csökkentésében.

A motort a stop-start automatika leállítja a lámpánál, a Polo fékezéskor pedig áramot termel vissza az elektromos rendszerbe, ami csökkenti a generátor terhelését, így a fogyasztást. Az ötszemélyes öko autó érkezése 2010 első felében várható.

2,8 millió Ft az alapár

Széria fej-mellkas oldallégzsák

Széria a fej-mellkas oldallégzsák és az ESP


Világszerte a Golf a legfontosabb Volkswagen, itthon viszont a Polo vezet több mint 52 ezres darabszámával. A legújabb Polo induló ára 2,8 millió Ft, ami a felszereltséghez viszonyítva jóval alacsonyabb az előd listaáránál. A többi modell esetében százalékosan kisebb az árcsökkenés, de például az 1.4 Comfortline, a legkelendőbb verzió is kevesebbe kerül elődjénél 5-6 százalékkal.

Alapfelszereltség:

Trendline: ESP, első és oldallégzsák fejlégzsákkal, szervokomány, ABS, elektromos ablakemelő elöl, központi zár

A Comfortline többletfelszereltsége a Trendline-on felül: manuális légkondicionáló, hátsó elektromos ablakemelő, elektromosan állítható és fűthető tükör, távirányítás a központi zárhoz

A Highline többletfelszereltsége a Comfortline-on felül: 15 colos könnyűfém felni, sportülés, légnyomás-ellenőrzés

Használt Polók: melyiket vegyük?
Olcsóbb lett a legfontosabb Volkswagen 5
Jó felállás: 3. generáció, 60 lóerős benzines


A cikk írásakor az Autókeresőben 160 ezer és 3,3 millió forint közötti áron kínáltak használt VW Polókat. Kétszázezer Ft alatt a második generációba tartozó autókat találni, a legtöbbe a párszáz vagy párezer kilométert futott, néhény hónapos dízelek kerülnek az immár régi Polóból.

Kényelme, márkaneve és jó értéktartása miatt a Polo keresett modell. Ár/érték arányban a 60 lóerős 1.4-es benzinest tartjuk a legjobb változatnak az 1994 és 2001 között gyártott, tágas és viszonylag biztonságos harmadik generációból. Cseppet sem lomha a maga nemében, a kis fordulatra hangolt motor – elfogadható fogyasztással – sokáig húzza az igát. Fél és egymillió Ft között bőséges a választék ebből a generációból.

Műszaki adatok

1,2 MPI 44kW – 51kW
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3)1198
Hengerek/szelepek3/12
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)44[60]/5200 – 51[70]/5400
Max. nyomaték (Nm/ford.)108/3000 – 112/3000
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)16,1- 14,1
Végsebesség (km/h)157 – 165
Fogyasztás
Város (l/100 km)7,3 – 7,3
Lakott területen kívül (l/100 km)4,5 – 4,5
Vegyes (l/100 km)5,5 – 5,5
CO2 kibocsátás (g/km)128 , 128

1,4 MPI 63kW
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3)1390
Hengerek/szelepek3/12
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)63[85]/5000
Max. nyomaték (Nm/ford.)132/3800
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)12,1
Végsebesség (km/h)177
Fogyasztás
Város (l/100 km)8
Lakott területen kívül (l/100 km)4,7
Vegyes (l/100 km)5,9
CO2 kibocsátás (g/km)139

1,6 TDI 55 kW
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3)1598
Hengerek/szelepek4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)55[75]/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.)195/1500
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)14
Végsebesség (km/h)170
Fogyasztás
Város (l/100 km)5,1
Lakott területen kívül (l/100 km)3,6
Vegyes (l/100 km)4,2
CO2 kibocsátás (g/km)109