Átlátszó a ruhája

Átlátszó a ruhája

Átlátszó a ruhája


A tartós teszten nálunk is vendégeskedett hatodik generációs Volkswagen Golf nyerte el a World car of the year díjat a New York-i nemzetközi autókiállításon.

Az Amerikában csak most debütáló hatos Golf a “Világ év autója” címet egy nemzetközi zsűri szavazata alapján szerezte meg. Az Európában sokkal nagyobb értékű, hagyományos Év autója díjat az Opel Insignia nyerte el korábban. Akkor a Golf nagy lemaradással, de megcsípte a dobogó legalsó fokát.

Ezek az eredmények már sejtetik, hogy a külsőleg generációk óta alig változó Golf a lemezek alatt korántsem olyan unalmas és konzervatív, mint azt sokak gondolják. Az új Golf extralistája igencsak bőséges, sőt a kategóriájában igen ritka vagy ismeretlen megoldásokra is rábukkanhatunk benne.

TSI motor – kettős feltöltéssel

Turbós és kompresszoros

Turbós és kompresszoros

Turbós és kompresszoros is


Ugyan nem a hatos Golf újdonsága a kettős feltöltésű TSI technológia, a turbót és kompresszort egyszerre felvonultató motort ma sem kínál más autógyár.

Míg a 122 lóerős TSI-t kizárólag turbó erősíti, a kettős feltöltésű, 160 lóerős, közvetlen befecskendezésű benzinmotor a GTI mögött a második legerősebb gép a kínálatban. A kompresszor és turbó jól kiegészíti egymást, ezért a feltöltős motorok negatív tulajdonságai nem érzékelhetőek vezetés közben.

Alapjárattól 2400/perc fordulatig a kompresszor szolgáltatja a nyomatékot és feledteti el a turbólyukat.

36 pontot ért el a 37-ből az EuroNCAP törésteszten

36 pontot ért el a 37-ből az EuroNCAP törésteszten

37/36 pontot ért el az EuroNCAP-teszten


2400 és 3500 közötti fordulatszám tartományban a kompresszor csak szükség esetén kapcsol be, majd 3500-as fordulat felett kizárólag a turbófeltöltőnek osztanak lapot. Az eredmény 220 km/órás végsebesség, 8 másodperces 0-100-as sprintidő, mindössze hatliteres átlagfogyasztás mellett.

A legsportosabb modell, a tavaly ősszel Párizsban bemutatott GTI, 210 lóerőre erősödött. A kétliteres hengerűrtartalom és a turbó ellenére ez nem a korábbi motor, mint azt hihetnénk, hanem egy új. Az Audik, a Superb vagy a Passat 1,8-as turbós benzineséből fejlesztett motort a gyártó EA 888-as generációként emlegeti. A plusz 10 lóerőnek hála javult a GTI menetteljesítménye, miközben a fogyasztása, és vele együtt a károsanyag-kibocsátása is csökkent (vegyes üzemben: 7,3 l/100 km illetve 170g/km CO2).

Ez a dízel GTI

Ez a dízel GTI

Ez a dízel GTI


Visszatér a GTD

A jelenleg kapható kétliteres common rail TDI-motorok mellé két új dízel is hamarosan választható lesz a hatos Golfhoz. A 3,8 literes átlagfogyasztást produkáló Golf Bluemotion-modellben debütáló 105 lóerős, 1,6-os dízel mellett a “dízel GTI”, a GTD is várható.

A komoly hagyományokra visszatekintő 1,6 literes turbódízel visszafogottabb tempót ígér alacsony fogyasztás mellett, míg a kétliteres GTD egy dízel sportmodell a megszokottnál alacsonyabb étvággyal. Az először 1982-ben megjelent GTD most 170 lóerővel érkezik 5,3 literes fogyasztás mellett.

A külső jegyeiben is sportosabbra hangolt GTD 8,1 másodperc éri el a 100 km/órás tempót és 222 km/órás végsebességre képes. A hatfokozatú kézi váltó mellett párosítható hatsebességes, duplakuplungos DSG-vel is.

Lapozás után az Astrából már ismert elektronikus lengéscsillapítással folytatjuk, amely nem ugyanolyan, mint az Opelé


Nagyon biztonságos

A hatos Golf a februárban megszigorított EuroNCAP törésteszten is könnyedén hozta a korábban elért ötcsillagos töréstesztet, a 36 pontos eredmény kimelekedően jó.

Széria a 7 légzsák

Széria a 7 légzsák

Széria a 7 légzsák


Annyi biztos, hogy az ESP, a térdlégzsákkal együtt hét légzsák, és a nyakcsigolyák sérülését mérséklő új fejtámlarendszer isszériában jár az autóhoz.

A siralmasan szereplő átlaggal szemben a Golf figyel a gyalogosokra is, sajnos nem sokan érik el a három csillagos minősítést az Euro NCAP gyalogosvédelmi tesztjén.

Adaptív futómű

Az új Golfba negyedmillió forintért rendelhető DCC adaptív futómű, amely igazi nagyautós extra az alsó középkategóriában.

Valami történik

Valami történik

Valami történik


A DCC Adaptive Chassis Control névre keresztelt opciót 2008-ban a Passat CC kapta meg először, de azóta már a Sciroccohoz is kérhető felárért. A DCC szenzorai másodpercenként akár ezer jelet is feldolgoznak, így a rendszer az útviszonyoknak legmegfelelőbb csillapítást tudja beállítani, ami a kényelmes és a sportos hangolás között változhat.

A DCC-vel érezhetően javul a Golf dinamikája, pl. hirtelen sávváltáskor, de csökkenti a karosszéria mozgását erős gyorsításkor és fékezéskor is. A vezető a Normal beállítás mellett maga is választhat a Sport és Comfort mód között, a két elnevezést talán nem kell magyarázni.

ACC: automatikus követési távolság szabályzó

30-210-ig fékez és gyorsít

30-210-ig fékez és gyorsít

30-210-ig fékez és gyorsít


A korábban csak a középkategóriában és ettől fölfelé elterjedt távolságtartó tempomat is elérhető a Golfhoz. Az ACC 30-210 km/órás sebességtartományban gyorsít és lassít magától, az autó előtti forgalom függvényében.

A visszapillantó tükör felett elhelyezett eszköz öt lézersugár segítségével pásztázza az utat, érzékelve a közvetlen előtte haladó jármű távolságát és sebességét. A kormányról kapcsolható ACC-t vérmérséklettől függően Normal, Comfort és Sport módban használhatjuk, a követési távolság öt lépésben állítható.

Park assist – helyettünk beparkol

Ott a kamera

Ott a kamera

Ott a kamera

Egy

Egy igazi kényelmi szolgáltatást hagytunk a végére. A Golf-méretű autókhoz talán túlzás parkolóasszisztenst rendelni, viszont felettébb kényelmes, és az új modell extralistáján már ez is szerepel.

A Park assist ultrahangos érzékelőkkel figyeli a vezető és az utas oldali környezetet, jelez a megfelelő méretű parkolóhelyeknél, majd helyettünk forgatja a kormányt, így tolatás közben csak a gáz és a fék adagolására kell a vezetőnek figyelnie.