Lebutított alapmodellek
Nem érdemes a legolcsóbbat megvenni

Nem érdemes a legolcsóbbat megvenni

Nem érdemes a legolcsóbbat megvenni


Az internetes árlistákat és felszereltségi adatokat böngészve egyértelmű, hogy semmi értelme megvenni a legeslegolcsóbb autókat. A rendszer úgy van felépítve, hogy alig többért sokkal jobb használati értékű, kedvezőbb értéktartású modellt találni. A kispórolt felszerelések között nem motoros tükörállításra, szervokormányra, légkondira és egyéb hívságokra kell gondolni, hanem a legalapvetőbb tételekre.

Például a fapados Kia Picanto LX Base ára mindössze 2 014 000 forint, de nincs benne óra és hátsó ablaktörlő, az alap Dacia Loganból pedig hiányzik a belső levegőkeringtetés. Havi törlesztőrészletben mindig olyan csekély a különbség, hogy a vásárlókat nem nehéz rábeszélni a nívósabb kivitelre, amivel ők jutnak jobb autóhoz.

Dacia: pont nincs a kétmilliós

Nincs még az új, nincs már a régi Logan

Nincs még az új, nincs már a régi Logan

Nincs még az új, nincs már a régi Logan


Ennek ellenére akadnak még kétmillió alatti új autók is hazánkban. 1.999.000 forintos indulóárával a fapadosok klasszikusa a Dacia Logan. Csakhogy itt a modellfrissítés miatt a régiből már nincs alapkivitel, a készlettisztító akcióban a jobban felszerelt, esetleg dízelmotoros autók szerepelnek magasabb áron.

Daciából a cikk írásakor az akcióban 2.100.000 forintos csont fapad MCV 1,4 volt a legolcsóbb. Egészen jó felszereltségével 2.150.000 forintért sokkal inkább megfontolandó az ötajtós Sandero. Kisautós árban egy kompakt autó, ennek megfelelő csomagtérrel, egészséges, 1,4-es motorral és a belseje sem olyan elszomorító, mint a Logané.

Renault: a legolcsóbbra nincs akció

A Renault engedményeit ismerve itt is jó eséllyel kopogtatunk egészen alacsony árú autókért. Ám a legeslegolcsóbbak mezőnyében sajátos a helyzet. A Clio Campusból és a Thaliából a 2,3 milliós alapmodellekre semmilyen akció nincs, míg a gazdagabban felszerelt kocsikból vaskos százezreket enged a hálózat. Így a Renault-szalonokból 2 150 000 forintért egy belépő Twingóval távozhatunk a legolcsóbban, ha új autót akarunk.

Fiat: Panda kétmillió alatt

2,2 millió a Punto Classic

2,2 millió a Punto Classic

Jó motorral 2,2 millió a Punto Classic


A Fiatnál több lehetőség van. A Pandát a szegmensével együtt szinte kiszorították a hasonló árú, de nagyobb kisautók a magyar piacról, de olcsónak olcsó. A 2.170.000 forintos Panda 1,1 Actualból kétszázezret engedett volna a megkérdezett márkakereskedés, de jobb ár/méret aránya miatt az értékesítő inkább az 1,2 literes Punto Classicot ajánlotta.

Igaza van, a 60 lóerős, nyomatékos és takarékos motor miatt is. 2.330.000 forintos listaárról indult a beszélgetés, ebből 100 ezer Ft az engedmény. 2,2 millió forintból van egy háromajtós, de szervokormányos, két légzsákos, használható méretű és kényelmű autónk eltalált motorral és kedvező árú extrákkal.

Megyünk tovább a kétmilliós Suzukikkal, csak van náluk jobb vétel


Suzuki: Swift a Splash alatt

A Suzuki árlistájában az egyliteres Splash neve mellett szerepel a legalacsonyabb összeg 2.185.000 forinttal, ám a végén nem a papíron legolcsóbb kerül a legkevesebbe. A most érvényes akciókkal egy jelentős budapesti szalonban 2.090.000 forintos ajánlatot kaptunk a Splash 1,0 GC-re. Ez gyakorlatilag az a szint, aminél a márkakereskedés haszna megszűnik létezni.

A 3 ajtós Swift elérhető 2 010 000 Ft-tól

A 3 ajtós Swift elérhető 2 010 000 Ft-tól

A 3 ajtós Swift elérhető 2 010 000 Ft-tól


A Swiftre adott kedvezményekkel még ennél is lejjebb lehet menni. Az alapszínű 1,3 literes, háromajtós Swift 1,3 GC ára minden árengedményt beleszámolva 2.010.000 forintra esik a 2.290.000 forintos listaárról. Alig kétmillióért két légzsákot, kormányszervót és 92 lóerős, életrevaló motort adnak. A legolcsóbbak között itt még némi vezetési élmény is jár a feszes futóművel és a pontos váltóval.

És a legolcsóbb: Chevy Spark

Magyarország legolcsóbb új autója a Fiat Seicento eltűnése óta a Daewoo Matiz. Az autó a márka- és modellváltás óta már Chevrolet Spark, de a helyzet semmit nem változott. A Spark Direct listaáron 2.244.000 forintba kerülne, aminél akció nélkül többen is kínálnak olcsóbb autót.

1 699 000 forintért lehet Sparkot kapni

1 699 000 forintért lehet Sparkot kapni

1 699 000 forintért lehet Sparkot kapni


Ám kiadós importőri akcióban az egy légzsákos Spark minden extra nélkül csupán 1.699.000 forintba kerül! És felmérésünkben ez volt az egyetlen alapmodell, amelyről az értékesítő állította, hogy van rá értékelhető kereslet. A darabszám zömét azért itt is a 2,3 millióért eladott, légkondival és minden egyébbel felszerelt modellek adják, de nagyjából ennyiért felnőttebb autókat is bőven találni.

Inkább 2,5 millióért

Az ősszel leváltandó Ford Fiestából például az egészen jó 1,25 literes motorost egy Pest megyei márkakereskedésből 2.509.000 forintért vihettük volna haza 2 légzsákkal, légkondicionálóval, blokkolásgátlóval, CD-s rádióval, elektromos ablakemelővel és ködlámpával felszerelve.

2,5 millióért tuti Fiesták vannak

2,5 millióért tuti Fiesták vannak

2,5 millióért tuti Fiesták vannak


A Fiatnál a Grande Punto ESP-vel, 4 év/200 000 km garanciával és a klímát leszámítva nagyon kulturált felszereltséggel kerül 2,4 millió forintba, ha elég a 65 lóerős motor.

Nem véletlen, amit egy Renault-szalonban hallottunk: személyautóból alapmodellt gyakorlatilag egyetlen egyet sem adnak el. Mi is inkább a 2,5 milliós, de rendesen felszerelt modellekre beszélnénk rá mindenkit, ha a kedvezőbb hitel vagy a bizalom okán ragaszkodik a vadonatúj autóhoz.

Modell Vételár
Mit tud?
Mit vennénk helyette?
Fiat Panda 1,1 Actual 1.970.000 Ft, 54 lóerő Erénye a méretéhez képest jó kényelem és a négy oldalajtó. Gyenge motorja csak városi utakra elég, a 200 ezres engedménnyel tényleg olcsó. 1,2-es Punto Classicot 2 230 000 forintért. Tágasabb, két légzsákos, az életet megkönnyítő szervokormánnyal és a Pandáénál élhetőbb motorral. Sajnos a hátsó ajtó feláras.
Renault Twingo 1,2 Premiere
2.150.000 Ft, 58 lóerő Aranyos városi kisautó, használható motorral, de kényelmi extrákra ne is számítsunk. Az alapmodellekre nincs akció, ezért a Clio Campus és a Thalia is többe kerül, bár árban közel vannak. A 2,15 milliós Dacia Sanderót. Szebb a Logannál, egy kompakt autó méreteit kínálja, a légkondit kivéve jó felszereltséggel és 75 lóerős, normális motorral.
Suzuki Splash 1,0 GC
2.090.000 Ft, 65 lóerő

A Splash alapjában véve jól sikerült autó, amely a kis motorral ráérős, de keveset fogyaszt, jól kilátni belőle és igazán csinos darab. Ha belefér a nagyobb  fogyasztás és a hátsó ajtó hiánya, akkor Swift 1,3 GC-t. Erősebb, 2 010 000 forintért valamivel olcsóbb és jó vezetni.
Chevrolet Spark 0,8 Direct 1.699.000 Ft, 51 lóerő Ez ma az autós minimálprogram. Helykínálatban, biztonságban, menetteljesítményekben sem jobb a feltétlenül szükségesnél, de egy kisfogyasztású új autó 3 év garanciával, verhetetlen áron. Részletre vásárolva és házon belülről válogatva itt is a jobban felszerelt modell a nehezen legyőzhető ellenfél. Az utaslégzsák, a légkondi és a kormányszervo nagyon kéne a mindennapokban.