

Szegény ember új autót vesz
Szegény ember új autót vesz




































Konzervatív gondolkodású nagyszüleim szerint csak akkor szabad valamit megvenni, ha már összegyűlt a megvásárlásához szükséges pénz.
Ők sosem vettek semmit részletre, nagyapám használtan vett Zastavával járta az utakat és a nappaliban meghúzódó tévéjüket is teljes egészében kifizették, amikor a kasszához értek. Boldogan is éltek, sosem keserítette meg a napjaikat a tartozás sötét árnya.
De mit tehet az, akinek nemcsak azért kell néha nehezen vállalható részletfizetésbe ugrania, mert a Kovácséknak is van már hatméteres képátmérőjű tévéjük a panelben, hanem másként tényleg nem jutna a munkához szükséges autóhoz?
Sajnos a reklámokban is látunk ilyet, csak telefonálni kell, aztán jön is a pénz. Persze azt, hogy a törlesztés után az összeg három, négyszeresét is legombolják az emberről, az már nem tűnik fel a funkcionális analfabéta plazmatévé-rajongónak.
Örökbérlet
Ha hasonló buktatókkal nem is, de más kellemetlenségeket azért tartogat a részletre vásárolt autó. Talán a legfontosabb, hogy így sosincs igazán saját autónk, amíg az utolsó részletet ki nem perkáljuk.
Szintén nem elhanyagolható az a veszély, hogy esetleg történik valami a családi költségvetés bevételi oldalával – valaki elveszti a munkahelyét, lebetegedik, akkor máris lőttek a kocsinak, a bankok nem szívbajosak..
De történhet más baj is, ha ellopják vagy totálkárosra törik a járgány, a részletek helyett egy összegben kell kifizetni az autót. Ugyan húzós költség a casco, de érdemes erre is áldozni autóvásárlásnál.
Példa
De nézzünk pár konkrét példát. Induljunk el autót venni mondjuk 7-800 ezer forinttal. Ezért nagyjából semmi épkézláb használtat nem tudnánk venni, hiszen az átíratással, mindenféle fizetnivalóval és az esetleg kicserélendő, javítandó alkatrészek beszerzésével is számol az okos ember.
Kattintás után elszaladunk Suzukinézőbe. Az sem baj, ha nincs nálunk pénz, úgy is hazahozzuk.
Keressünk mondjuk Suzukit – olcsó, nem fogyaszt sokat, megbízható, és a miénk – fél és egymillió forint között. Jelenleg a vezess autókeresőjében 254 olyan Suzuki van, ami ebbe a kategóriába belefér, 3 és 13 éves kor között.
Ha azonban nem vagyunk kellően határozottak, vagy mégiscsak jobban szeretnénk újat, mint egy mindig lutrinak számító használt kocsit, akkor a kereskedésbe behaladva szinte biztosan ránk tudnak melegíteni egy új autót valami kedvező hitelkonstrukcióval.
Beszámítható?
Történetünkben éppen egy Splasht, most valamiért azt tolják. A kereskedésbe begördített öreg Skoda 120-asért kínált 650 ezer forint is ösztönzőleg hat, így legalább nem kell gondolkodni rajta, hová is kerüljön a már semmire sem jó tragacs. A 650-ből lejön az átírás, és mindenféle egyéb költség, a maradék 400 megmarad kezdőrészletnek.
Nem is rossz, gondolhatjuk, már csak cascót kell rá kötni. A havi 29 ezer forintos törlesztő részlettel könnyű megbarátkozni, ez az összeg még nem fekteti két vállra a családi kasszát és mégis örülhetnek a jó szagú újautónak.
Semmi sincs ingyen
Az üzlet szépséghibája, hogy az elején, jó néhány éven keresztül csak a kamatot fizettetik meg, az autó ára majd csak később jön. Aztán a negyedik év után újabb visszautasíthatatlan ajánlat várható, – hiszen a tulaj sem szeretné megvárni, amíg letelik a 10 esztendő és már túrót sem ér a kocsi – amelyben ismét újra cserélhető az öregedő négykerekű. Aztán kezdődik minden elölről.
Ha van rá mód és nem feltétlenül sürgős az autóvásárlás, akkor spóroljunk előtte egy kicsit, esetleg próbáljunk fiatalabb, de mégiscsak használtautóra hitelt szerezni. Ajánlott a nulla százalékos kezdőrészletnél többel indítani és a futamidőt se hagyjuk a lehető leghosszabbra. Már ha tudjuk.