A fickósan összerakott Puntó alapból kis pörgős gép, rövid váltófokozatokkal, a haladás élményével, de mára azért megkopott a feeling. A kocsi tulaja úgy döntött, hogy a Fiat Puntot áttolja a hobbiautó kategóriába a napi használatból, így aztán mindent szabad, amire éppen telik.

Nem agyaltak sokat, hanem egy gyors rajzolás után elkezdték összerakni az autót. A lökhárítókat Németországból rendelték és rögtön át is alakíttatták Vácon. Mivel a német Lester is üvegszálból gyárt, nem volt ezzel semmi gond. Talán annyi, hogy eredeti alakjában a lökös könnyen repedt, így még egy réteg üvegszállal megerősítették azt. A hátsó lököst az elsőnél is jobban átfaragták, a legfeltűnőbb a spéci egyedi diffúzor.

Fiat Punto Sporting tuning 1
Fiat Punto Sporting tuning 2

Fiat Punto Sporting tuning

Fiat Punto Sporting tuning

Fiat Punto Sporting tuning 19
Fiat Punto Sporting tuning 20
Fiat Punto Sporting tuning 21
Fiat Punto Sporting tuning 22
Fiat Punto Sporting tuning 23
Fiat Punto Sporting tuning 24
Fiat Punto Sporting tuning 25
Fiat Punto Sporting tuning 26
Fiat Punto Sporting tuning 27
Fiat Punto Sporting tuning 28
Fiat Punto Sporting tuning 29
Fiat Punto Sporting tuning
Fiat Punto Sporting tuning 31
Fiat Punto Sporting tuning 32
Fiat Punto Sporting tuning 33
Fiat Punto Sporting tuning 34
Fotó megosztása:
Fiat Punto Sporting tuning 35


Hogy funkcionáljon is, és ne szakadjon le az autópályán, alumíniumból készült, könnyű, erős, és jól rögzíthető a kocsi padlólemezéhez. Szinte preciziós munka volt a kettős osztott ovál kipufogóvégek körbeágyazása a lökhárítóval. (A kipufogó egyedileg gyártott munka).

Ezzel messze nem ért véget a műanyagos meló. A küszöbök első és hátsó részén egyaránt nyitottak egy-egy szellőzőt, így egyedi lett a dolog. A hátsó légnyílás formáját egy emelettel feljebb, a hátsó sárvédőn is megismételték. A sárvédő anyagából, fémből alakítottak ki egy mélyedést, amelynek az optikai hatását remekül erősíti, hogy szintén lakatos munkával kiszélesítették a sárvédőket.

Fiat Punto Sporting tuning 36


A szélesítés elöl 4, hátul 2 centis. De még mindig vissza kell kanyarodnunk az acéllemeztől a műanyaghoz, mert leformázták a motorháztetőt, majd átalakítva újragyártották üvegszálból. Szép nagy levegő-kiömlőket nyitottak rá. Amihez nem nyúlt a váci mester, az a hátsó szárny, a Sparco jókat csinál.

Azért még több apróbb változtatás is történt a kasznin. Így térhetünk vissza ismét a lemezekhez, amelyeket picit kivasaltak. Eltüntették a feliratokat, a kilincseket, zárnyílásokat, antennát és a hátsó ablaktörlőt. Egy két tuning-standard díszt is feltettek, így az alu tankfedél nyílást és az M3-as tükröket. Amikor ezek a dolgok megvoltak, megkapta a kocsi a fent említett színeket és az összhatás kedvéért fóliával lesötétítették az ablakait.

Fiat Punto Sporting tuning 37


A motortérben különösebb észveszejtő változás nem történt, csupán beillesztettek egy direktszűrőt polírozott levegő-csövekkel, valamint egy rugótorony támaszt, amelyet stílszerűen a karosszéria színére fújtak. Azért újra megemlítjük a sportkipufogórendszert, amely teljes, már a leömlők is cserések. Hagy pörögjön a Fiat-motor.

És elérkeztünk a félkész dolgokhoz. Ilyen a futómű. Most FK rugószett van a kocsi alatt, kicsit fura, hogy az FK szettes autók orra kicsit mindig magasabban van, pedig fordítva kéne lennie.

De nem sokáig lesz így, már megrendelték a jobb H&R készletet. A felnik 17 colos MAK modellek 205/40 R17 Toyo Proxess gumikkal. Most kicsit beesettnek látszanak a szélesítések alatt, ezért előre 2,5, hátra 3 cm vastag pogácsákat illesztenek majd alájuk.

Fiat Punto Sporting tuning 38


Természetesen az utastér sem hagyományos. Leflokkoltatták a műszerfalat, felül fekete, alul kocsiszínű. Ez sokat dob a belsőn, de a bőrözések nem készültek el.

A zene alakul, Pioneer fejegység hajt JBL eszközöket. Egy látványos mélyláda lakik a csomagtartóban, az erősítővel élettársi viszonyban.

Még keresnek a fiúk valami jól mutató hátsó lámpát, meg készül a chip. Ezekkel, meg a felsorolt tervekkel kerek kis show-tuninggép válik majd a narancsból.