Alapáron tologatható az üléspad

Alapáron tologatható az üléspad


Néhány hete a Népszabadságban jelent meg, hogy az új autók átlagára 3.062.000 forint Magyarországon. Átlagosan ez az a keret, amibe egy új autónak bele kell ma férnie. Megnéztük, mi fér bele, és mit ajánlunk közülük.

Toyota: csak a Yaris

Ennyi pénzért az értékesítők az ezres Yarisra szűkítették a lehetőségeket. “Városi autónak elég a kisebb motor, és az 1,3-as ki sem jön ennyiből, mert kötelező opció hozzá a Terra-csomag 230 ezerért” – tudom meg. Marad az 1.0-ás.

3 millió alatt megáll a klímás Yaris 1,0

3 millió alatt megáll a klímás Yaris 1,0


Megnézzük az autót, a légkondicionáló, az ötajtós kasztni és a metálfény felára belefér a keretbe. Fekete a tükör és a kilincs, de a hátsó ülés csúsztatható. Fifikás rakodóhelyek mindenütt, bőséges tér elöl-hátul, betonbiztos arculat: a Yarisban van valami.

A Toyotánál sosincs durva árletörés, más formában élnek az engedmények. A kinézett autót is listaáron adják, de 3 év/100 000 km ingyenes karbantartás az ajándék.

Ötajtós Toyota Yaris 1,0: 68 LE, 2 légzsák, CD-s rádió. Extrák: metálfény, klíma. Ajánlati ár: 2.970.000 Ft

Lecsúsztunk a Focusról

Elfogyott a Focus, marad a Fusion

Elfogyott a Focus, marad a Fusion


3,1 millióból néhány hete még kaptunk volna háromajtós alap Focust Ambiente-felszereltséggel és persze az 1,4-es belépőmotorral, de légkondival. Mostanra a ráncfelvarrás előtti elfogyott, az újra pedig még nincs akció.

Indulásként lejön 585.000

Akkor legyen Fusion. Szédületes tempóban olvad a listaár, az 1,4-es benzinesre 585.000, az ugyanekkora TDCi-re 525.000 Ft az engedmény. Ha nem kérjük a 15 colos ajándék alufelnit, akkor még 80 ezer marad a zsebünkben.

Tágas, olcsó és belül komor a Fusion

Tágas, olcsó és belül komor a Fusion


A magas ülésekkel elért kényelmes beszállás az idősebbeknek, az ár/tér arány a maximum kétgyermekes családosoknak teszi érdekessé a Fusiont. A befutó a Fusion Fresh 1,4.

Ford Fusion Fresh 1,4: 80 LE, 2 légzsák, klíma, CD-s rádió, elektromos első ablak, központi zár, első ködfényszóró, ledönthető első utasülés. Extra: metálfény. Ajánlati ár: 2.753.000 Ft

Folytatás a Suzuki-szalonban, ahol olvadnak az árak. Aztán megyünk az Opelhez


Félmillióval olcsóbb a Suzuki

Hasonló árkedvezménnyel kecsegtettek a Suzuki-szalonok. Ha már belefér, Swift helyett az SX4-re kérünk árajánlatot. Félmillióval lejjebb az SX4 a gazdaságossági érveken túl is kezd érdekes lenni.

Agyonextrázott Swiftre is futja a keretből

Agyonextrázott Swiftre is futja a keretből


Bár sprőd és kényelmetlen autó, úttartása jó, motorja is teljesítőképes. Mivel a metálfény beleszuszakolható a keretbe, egy egészen csinos autóért tejelnénk a banknak. Az akció a készleten lévő és gyári rendelésű modellekre is él.

Suzuki SX4 1,5 GLX AC: 99 LE, 2 légzsák, klíma, CD-s rádió, motoros ablak, távirányítós központi zár, fedélzeti számítógép. Ajánlati ár: 3.050 .000 Ft

Astra, Corsa vagy Meriva?

Irány az Opel, ahol Corsát és Classic Astrát keresünk. A Corsa csábító, de az öreg kiüti a nyeregből. A Classic II-ből alig ad el limuzint a Duna-menti szalon, legtöbben az ötajtóst veszik, páran a kombit.

Ötajtós, 1,4-es: ez kell a népnek

Ötajtós, 1,4-es: ez kell a népnek


Még egységesebb a motorválasztás. Nekünk is elég az 1,4-es, amely él a kocsiban és szerényen kosztol. A modernebb autók után mindenképp lemondás a belül sivár Astra, de azt meg kell adni neki, hogy tágas és jók az ülései, 4 csillaggal a töréstesztje is rendben van.

Avítt modell, de fontos helye van a piacon. A túlzott listaárral a szalonban álló, konkrét autókra mondott összegek alapján kár is törődni.

Ötajtós Opel Astra Classic II 1,4: 90 LE. 2 légzsák, klíma, elektromos első ablakemelő, központi zár CD-s rádió, metálfény. Ajánlati ár: 2.900.000 Ft

Kia Cee’d: ennyiből izzadunk

LX Base: fényezetlen tükörrel és klíma nélkül

LX Base: fényezetlen tükörrel és klíma nélkül


2.999.000 forintért a legolcsóbb a Kia Cee’d bombaüzlet volna egy elismertebb emblémával. Ezen a szinten a 109 lóerő már valami, az autó kényelmes, pofás kívül-belül, ott a 7 év garancia és háromszor annyi légzsák van benne, mint a többiben.

A koreai gép tényleg hozza az Euro NCAP-törésteszt öt csillagját, amit a hat lufival tesztelt és reklámozott, de esetünkben kettővel hazavihető Focus és Yaris aligha. Kicsit belegondolva butaság légkondi nélkül autót venni, a klímás viszont jó 400 ezerrel többe kerül. Kérdés, hogy mi a jobb: egy remek autóban verejtékezni vagy egy rosszabban hűsölni.

Kia Cee’d 1,4 LX Base: 109 LE, hat légzsák, CD-s rádió MP3-lejátszással, motoros ablak, központi zár, fedélzeti számítógép Ajánlati ár: 2.999.999 Ft

Lapozás után: mit adnak a franciák és mit vennénk mi átlagáron?


Peugeot: a franciák nevében

200 000 Ft rá az engedmény

200 000 Ft rá az engedmény


Egy ujjunkon megszámolhatjuk, hányféle ötajtós 207 jön ki légkondival 3,1 millió forintból. 200.000 forint a kedvezmény, a klíma így csak 50.000 forinttal növeli az eredeti listaárat. Mivel az értékesítő szerint a világért sem költünk biztonsági extrákra, a metálfény és a kormányról vezérelhető CD-s rádió ugrik bele.

A 207 alapmotorja koros, bevált darab. A köntös modern és biztonságos, a belevaló futómű jó kompromisszum a kényelem és a sportosság között. A zaj nem vészes, csak a hiányzó hátsó lábtérrel van baj. Ha tényleg autót vennénk, jobban megfontolnánk a 207-est 1,4 literes klímás kombiként, alapfelszereltséggel és 3.109.000 forintért.

Kombiként épp megáll 3,1 millióból klímával

Kombiként épp megáll 3,1 millióból klímával


Ötajtós Peugeot 207 1,4 Urban: 75 LE. ABS, 2 légzsák, légkondicionáló, motoros ablak, távirányítós központi zár. Extrák: metálfény, CD-s rádió. Ajánlati ár: 3.089.000 Ft

Döntő: erős az Astra, jó a Suzuki

Az átlagos árú kocsik közül gyötrelmesen nehéz választani. Én még légkondi nélkül is hajlok a Cee’d felé, de a Kia mégsem arat, mert a márkakereskedésektől pontosan tudjuk, hogy légkondi nélkül a kutya sem vesz autót.

Városba Yaris, egyébként 207

Vonzó a Corsa, de az öreg nyer

Vonzó a Corsa, de az öreg nyer


Így egyet ugrik előre az Astra Classic II, amely a legmagasabb használati értékkel, kipróbált technikával, rendes motorjával és főleg az árával győz. Eltalált felfüggesztésével a 207 1,4 számomra vonzóbb a sokkal jobb hírű, de kisebb motorú Yarisnál, ám kizárólag városi autónak én is elvinném a Toyotát. Fogyasztás, megbízhatóság, variálhatóság: ez mind mellette szól, az egyliteres motort pedig meg lehet szokni.

Az SX4 csomagtere és főként kényelme nem nyújt többet a kiskocsikénál, viszont élénk, kevés pénzből fenntartható, itthon gyártják, vonzóan néz ki és a mezőnyön belül a felszereltsége is jó. Ha pontoznánk, a Suzuki befuthatna hatból harmadiknak.

Átlagáron: mind kompromisszum

Nagyban megy az akciózás

Nagyban megy az akciózás


A Fusion a józanul kalkulálók autója. Egy a családot tisztességgel kiszolgáló doboz, nem valami takarékos motorral, sok térrel, tisztességes felszereltséggel és biztonsággal valamint kolosszális árengedménnyel. 1,4 literes dízellel az ésszerűség netovábbja volna, de a statisztika szerint az átlag nem nyújtózkodhat túl 3.062.000 forinton.

Most nyavalyoghatnánk a szomorú valóságról, hogy az átlag magyarnak ezek szerint nem fér bele egy kompromisszummentes családi autó. De aki egy új autó megvásárolásán sajnálkozik, azzal nem tudunk mit kezdeni: nem szanaszét rohadt Fiat Dunákról beszélünk, hanem ésszerű és elérhető autókról.