Alapáron tologatható az üléspad

Alapáron tologatható az üléspad

Alapáron tologatható az üléspad


Néhány hete a Népszabadságban jelent meg, hogy az új autók átlagára 3.062.000 forint Magyarországon. Átlagosan ez az a keret, amibe egy új autónak bele kell ma férnie. Megnéztük, mi fér bele, és mit ajánlunk közülük.

Toyota: csak a Yaris

Ennyi pénzért az értékesítők az ezres Yarisra szűkítették a lehetőségeket. “Városi autónak elég a kisebb motor, és az 1,3-as ki sem jön ennyiből, mert kötelező opció hozzá a Terra-csomag 230 ezerért” – tudom meg. Marad az 1.0-ás.

3 millió alatt megáll a klímás Yaris 1,0

3 millió alatt megáll a klímás Yaris 1,0

3 millió alatt megáll a klímás Yaris 1,0


Megnézzük az autót, a légkondicionáló, az ötajtós kasztni és a metálfény felára belefér a keretbe. Fekete a tükör és a kilincs, de a hátsó ülés csúsztatható. Fifikás rakodóhelyek mindenütt, bőséges tér elöl-hátul, betonbiztos arculat: a Yarisban van valami.

A Toyotánál sosincs durva árletörés, más formában élnek az engedmények. A kinézett autót is listaáron adják, de 3 év/100 000 km ingyenes karbantartás az ajándék.

Ötajtós Toyota Yaris 1,0: 68 LE, 2 légzsák, CD-s rádió. Extrák: metálfény, klíma. Ajánlati ár: 2.970.000 Ft

Lecsúsztunk a Focusról

Elfogyott a Focus, marad a Fusion

Elfogyott a Focus, marad a Fusion

Elfogyott a Focus, marad a Fusion


3,1 millióból néhány hete még kaptunk volna háromajtós alap Focust Ambiente-felszereltséggel és persze az 1,4-es belépőmotorral, de légkondival. Mostanra a ráncfelvarrás előtti elfogyott, az újra pedig még nincs akció.

Indulásként lejön 585.000

Akkor legyen Fusion. Szédületes tempóban olvad a listaár, az 1,4-es benzinesre 585.000, az ugyanekkora TDCi-re 525.000 Ft az engedmény. Ha nem kérjük a 15 colos ajándék alufelnit, akkor még 80 ezer marad a zsebünkben.

Tágas, olcsó és belül komor a Fusion

Tágas, olcsó és belül komor a Fusion

Tágas, olcsó és belül komor a Fusion


A magas ülésekkel elért kényelmes beszállás az idősebbeknek, az ár/tér arány a maximum kétgyermekes családosoknak teszi érdekessé a Fusiont. A befutó a Fusion Fresh 1,4.

Ford Fusion Fresh 1,4: 80 LE, 2 légzsák, klíma, CD-s rádió, elektromos első ablak, központi zár, első ködfényszóró, ledönthető első utasülés. Extra: metálfény. Ajánlati ár: 2.753.000 Ft

Folytatás a Suzuki-szalonban, ahol olvadnak az árak. Aztán megyünk az Opelhez


Félmillióval olcsóbb a Suzuki

Hasonló árkedvezménnyel kecsegtettek a Suzuki-szalonok. Ha már belefér, Swift helyett az SX4-re kérünk árajánlatot. Félmillióval lejjebb az SX4 a gazdaságossági érveken túl is kezd érdekes lenni.

Agyonextrázott Swiftre is futja a keretből

Agyonextrázott Swiftre is futja a keretből

Agyonextrázott Swiftre is futja a keretből


Bár sprőd és kényelmetlen autó, úttartása jó, motorja is teljesítőképes. Mivel a metálfény beleszuszakolható a keretbe, egy egészen csinos autóért tejelnénk a banknak. Az akció a készleten lévő és gyári rendelésű modellekre is él.

Suzuki SX4 1,5 GLX AC: 99 LE, 2 légzsák, klíma, CD-s rádió, motoros ablak, távirányítós központi zár, fedélzeti számítógép. Ajánlati ár: 3.050 .000 Ft

Astra, Corsa vagy Meriva?

Irány az Opel, ahol Corsát és Classic Astrát keresünk. A Corsa csábító, de az öreg kiüti a nyeregből. A Classic II-ből alig ad el limuzint a Duna-menti szalon, legtöbben az ötajtóst veszik, páran a kombit.

Ötajtós, 1,4-es: ez kell a népnek

Ötajtós, 1,4-es: ez kell a népnek

Ötajtós, 1,4-es: ez kell a népnek


Még egységesebb a motorválasztás. Nekünk is elég az 1,4-es, amely él a kocsiban és szerényen kosztol. A modernebb autók után mindenképp lemondás a belül sivár Astra, de azt meg kell adni neki, hogy tágas és jók az ülései, 4 csillaggal a töréstesztje is rendben van.

Avítt modell, de fontos helye van a piacon. A túlzott listaárral a szalonban álló, konkrét autókra mondott összegek alapján kár is törődni.

Ötajtós Opel Astra Classic II 1,4: 90 LE. 2 légzsák, klíma, elektromos első ablakemelő, központi zár CD-s rádió, metálfény. Ajánlati ár: 2.900.000 Ft

Kia Cee’d: ennyiből izzadunk

LX Base: fényezetlen tükörrel és klíma nélkül

LX Base: fényezetlen tükörrel és klíma nélkül

LX Base: fényezetlen tükörrel és klíma nélkül


2.999.000 forintért a legolcsóbb a Kia Cee’d bombaüzlet volna egy elismertebb emblémával. Ezen a szinten a 109 lóerő már valami, az autó kényelmes, pofás kívül-belül, ott a 7 év garancia és háromszor annyi légzsák van benne, mint a többiben.

A koreai gép tényleg hozza az Euro NCAP-törésteszt öt csillagját, amit a hat lufival tesztelt és reklámozott, de esetünkben kettővel hazavihető Focus és Yaris aligha. Kicsit belegondolva butaság légkondi nélkül autót venni, a klímás viszont jó 400 ezerrel többe kerül. Kérdés, hogy mi a jobb: egy remek autóban verejtékezni vagy egy rosszabban hűsölni.

Kia Cee’d 1,4 LX Base: 109 LE, hat légzsák, CD-s rádió MP3-lejátszással, motoros ablak, központi zár, fedélzeti számítógép Ajánlati ár: 2.999.999 Ft

Lapozás után: mit adnak a franciák és mit vennénk mi átlagáron?


Peugeot: a franciák nevében
200 000 Ft rá az engedmény

200 000 Ft rá az engedmény

200 000 Ft rá az engedmény


Egy ujjunkon megszámolhatjuk, hányféle ötajtós 207 jön ki légkondival 3,1 millió forintból. 200.000 forint a kedvezmény, a klíma így csak 50.000 forinttal növeli az eredeti listaárat. Mivel az értékesítő szerint a világért sem költünk biztonsági extrákra, a metálfény és a kormányról vezérelhető CD-s rádió ugrik bele.

A 207 alapmotorja koros, bevált darab. A köntös modern és biztonságos, a belevaló futómű jó kompromisszum a kényelem és a sportosság között. A zaj nem vészes, csak a hiányzó hátsó lábtérrel van baj. Ha tényleg autót vennénk, jobban megfontolnánk a 207-est 1,4 literes klímás kombiként, alapfelszereltséggel és 3.109.000 forintért.

Kombiként épp megáll 3,1 millióból klímával

Kombiként épp megáll 3,1 millióból klímával

Kombiként épp megáll 3,1 millióból klímával


Ötajtós Peugeot 207 1,4 Urban: 75 LE. ABS, 2 légzsák, légkondicionáló, motoros ablak, távirányítós központi zár. Extrák: metálfény, CD-s rádió. Ajánlati ár: 3.089.000 Ft

Döntő: erős az Astra, jó a Suzuki

Az átlagos árú kocsik közül gyötrelmesen nehéz választani. Én még légkondi nélkül is hajlok a Cee’d felé, de a Kia mégsem arat, mert a márkakereskedésektől pontosan tudjuk, hogy légkondi nélkül a kutya sem vesz autót.

Városba Yaris, egyébként 207

Vonzó a Corsa, de az öreg nyer

Vonzó a Corsa, de az öreg nyer

Vonzó a Corsa, de az öreg nyer


Így egyet ugrik előre az Astra Classic II, amely a legmagasabb használati értékkel, kipróbált technikával, rendes motorjával és főleg az árával győz. Eltalált felfüggesztésével a 207 1,4 számomra vonzóbb a sokkal jobb hírű, de kisebb motorú Yarisnál, ám kizárólag városi autónak én is elvinném a Toyotát. Fogyasztás, megbízhatóság, variálhatóság: ez mind mellette szól, az egyliteres motort pedig meg lehet szokni.

Az SX4 csomagtere és főként kényelme nem nyújt többet a kiskocsikénál, viszont élénk, kevés pénzből fenntartható, itthon gyártják, vonzóan néz ki és a mezőnyön belül a felszereltsége is jó. Ha pontoznánk, a Suzuki befuthatna hatból harmadiknak.

Átlagáron: mind kompromisszum

Nagyban megy az akciózás

Nagyban megy az akciózás

Nagyban megy az akciózás


A Fusion a józanul kalkulálók autója. Egy a családot tisztességgel kiszolgáló doboz, nem valami takarékos motorral, sok térrel, tisztességes felszereltséggel és biztonsággal valamint kolosszális árengedménnyel. 1,4 literes dízellel az ésszerűség netovábbja volna, de a statisztika szerint az átlag nem nyújtózkodhat túl 3.062.000 forinton.

Most nyavalyoghatnánk a szomorú valóságról, hogy az átlag magyarnak ezek szerint nem fér bele egy kompromisszummentes családi autó. De aki egy új autó megvásárolásán sajnálkozik, azzal nem tudunk mit kezdeni: nem szanaszét rohadt Fiat Dunákról beszélünk, hanem ésszerű és elérhető autókról.