A Mercedes egyre jobban állja a sarat a tuningcégekkel szemben. Gyári autói is korábban elképzelhetetlenek tűnő teljesítménnyel kerülnek utcára. No és ehhez jönnek még a segítői, az AMG, a McLaren és az újabban a gyári tuningcég címére pályázó Brabus is.

De a tuningolók sem hagyják magukat, és ha kell, versenyautót varázsolnak akár egy középkategóriás limuzinból is. Így járt a Mercedes C-osztály limuzinja is. Bár az idei évtől az autó akár 5,4 literes, 367 lóerős AMG erőforrással is kérhető, a dán Kleemann szerint ehhez az autóhoz is az E-ben, SL-ben alkalmazott kompresszoros motor az igazi. Nem kívánják a vevőtől, hogy komplett új motort vegyen, “egyszerűen” átalakítják a szívó blokkot kompresszorossá.

Náluk már a kompresszor beépítése is nagyobb lökést ad a teljesítménygörbének, mint az AMG esetében. Az eredeti teljesítményről egészen 550 lóerőig kúszik fel a skála. Nem kevésbé drasztikusan módosul a motor nyomatéka sem, 510-ről 718 newtonméterre növekszik ez az érték.

De nem csak egy kompresszor beépítéséről van szó, hiszen a motorvezérlést módosítva további ötven lóerővel gazdagodott a motor. Kicserélték a vezérműtengelyeket, a blokk pedig 70-es rendszeren keresztül küldi a külvilágba a gázokat. A végeredmény ezek után 600 lóerő 5800-as fordulatszámnál, a legnagyobb nyomaték pedig 760 newtonméter 2000-nél.

A jobb tapadás érdekében kicserélték a differenciálművet, helyét egy önzáró rendszerű vette át. Az autó ezzel elképesztő gyorsulásra képes, 3,8 másodperc alatt gyorsít 100-ra. Ha ugyanezt 0 és 200 km/h között teszi a sofőr, az is csak 12,5 másodpercig tart. A C55 K névre keresztelt Kleemann rakéta végsebessége 300 km/h, de csak ezért, mert az elektronika ekkor leszabályoz.

Mindehhez persze gumik is szükségesek, azokból is kapott az autó jó nagyokat. Előre 235/35 ZR 19-est, hátra 265/30-ast. Nem véletlen a 19 colos felni sem, hiszen erre az autóra is hat a fizika és a hagyományos fékek kevesek voltak a motor ereje mellé. Helyükre azonban 396×36 milliméteres (ez nagyobb mint 15 col) illetve 342×28 milliméteres féktárcsák kerültek, elöl hat, hátul négydugattyús féknyergekkel.

Az autó eléggé rejtőzködő, hiszen AMG optikai csomagot kapott. Egyedül talán felnijei, illetve a Mercedes jelek helyén lévő Kleemann logok árulkodnak. A belsőt Alcantara borítások, új sportkormány és kevlár betétek teszik izgalmassá.