Koenig 360 Modena 1

Koenig 360 Modena

Mindig is a brutális teljesítményű autóiról volt híres a Koenig, és most sem kell csalatkoznunk. Biztos utat választottak a nagyobb teljesítmény eléréséhez a mérnökök. Hengersoronként egy-egy KKK turbótöltővel vértezték fel a V8-as blokkot. A motorteret egyébként a két új hatalmas töltőlevegő-hűtő uralja.

Átalakították a hengerfejet, amivel csökkentették a kompressziót a motorban. A nagyobb teljesítmény elviseléshez új dugattyúk és hajtókarok kerültek a blokkba. Ahhoz, hogy a turbók beépíthetők legyenek új leömlőket gyártottak, így kézenfekvő volt hogy a teljes kipufogó rendszert nyitottabbra cseréljék.

Ezek után jöttek a számítógépes guruk és összehangolták a befecskendezést, a gyújtást, az új paraméterekkel. A próbapad eredményei alapján mindenkinek fülig ért a szája, hiszen ötven százalékkal növelték meg a motor teljesítményét. A 400 Maranellói lovacska mellé újabb 200 müncheni csikó érkezett. 6000-es fordulatszám mellett 570 newtonméter nyomatékkal gazdálkodhat a vezető, ami bőven elég, hogy ott hagyunk pár kilométernyi gumit az aszfalton.

Nem olcsó mulatság a Modena motorjának átalakítása, szemrebbenés nélkül kérik el egy másik autó árát. A 30000 euróért (7,5 millió Ft), átalakított plexi motorháztető is jár, a motor jobb hűtése érdekében. Eredményesnek mondható a Koenig munkája, hiszen majd egy másodpercet tudtak javítani a 100-as gyorsulási értéken, immár 3,5 másodperc alatt teljesíthető a penzum. Később sem veszít a vehemenciájából a KS 360, 200 km/h-ig további 7,4 másodperc kell csupán. Az áttétel módosításával a Ferrari 335 km/órás végsebességre képes.

Szélesebb gumik, spoilerek és új futómű biztosítja azt, hogy a nagyobb teljesítményű Modena is uralható legyen. 225/35 R 19 és 295/30 R 19 jelzések olvashatók a gumikon, amelyek a keményebb futóművel összhangban inkább a versenyautós stabilitást, mint utcai használatot részesítik előnyben. A megnövekedtet végsebesség miatt kerültek fel a kiegészítő szárnyak, amelyek megakadályozzák, hogy légiessé váljon az autó.

Az sem baj, ha egy 167 lóerő/liter teljesítményű autónak megfelelőek a fékei is, ezért azokat is lecserélték. A hátsók maradtak, de az első tengelyre 380 milliméteres féktárcsák és 6 dugattyús féknyergek kerültek. Versenyülések és hatpontos övek kerültek az utastérbe, amelybe bejutni, csak keveseknek adatik meg.