Házi tuning 600 lóerővel
Házi tuning 600 lóerővel

Házi tuning 600 lóerővel

Házi tuning 600 lóerővel

Házi tuning 600 lóerővel
A Mustangban 420, az FR 100-ban 600 lóerőt tud a V8-as motor
A Mustang motorja karburátoros, az FR-é pedig injektoros, kompresszorral
Az új technika beépítése mellett restaurálták az autókat, így a belső terük is eredeti
Házi tuning 600 lóerővel 18
Házi tuning 600 lóerővel 19
Házi tuning 600 lóerővel 20
Házi tuning 600 lóerővel 21
Házi tuning 600 lóerővel 22
Házi tuning 600 lóerővel 23
Házi tuning 600 lóerővel 24
Fotó megosztása:
Már beszámoltunk arról, hogy RS8-néven a Ford bemutatta a Focus V8-as motorral megvadított változatát. Az autón látott kiegészítők megvásárolhatók a Ford Racingtől 2004-től. De nem csak az új autókhoz kínálják a tuning extrákat, hanem oldtimer autósok számára is. Így az otthon autót építők és a versenycsapatok jövőre már használhatják az ötliteres motort.

Ennek demonstrálására két modellt is kiállítottak, egy 1965-ös Mustangot és egy 1953-as FR 100-as kisteherautót. Mindkét autóba a Ford 4,6 literes V8-as blokkja került be, amelyet nagyobbra fúrtak. Kicserélték a főtengelyt, a hajtókarokat, a vezérműtengelyeket és a szelepeket. A két modellben azonban eltérő módon történik a keverékképzés.

A Mustangban, a hagyományoknak megfelelően a motort négy darab dupla Weber karburátor látja el benzin-levegő keverékkel. A levegő pedig nyitott szívótorkokon keresztül jut a karburátorokba. A motorháztető belső felén helyezték el a légszűrőket, ami szűri a motorháztető nyílásán át beáramló levegőt.

Ezzel ellentétben, az áruszállítóban a legmodernebb befecskendezési rendszer kapott helyet. A levegőt pedig kompresszor pumpálja a motorba, amihez természetesen intercoolert is kapcsoltak.

A bevetett technikának köszönhetően mindkét autó bivalyerős. A Mustang 420 lóerőt tud 6700-nál, a F pedig 600-at. És ami az igazi amerikai érzést adja, a V8-as motorok nyomatéka 535 newtonméter a kupénál és 677 az F-Trucknál. A “kisebb” motort 2004-től, a kompresszorost pedig 2005-től lehet a Fordtól megvásárolni.

Természetesen mindkét autóban a hátsó kerekek próbálják az útra vinni a motorok erejét, ám a Mustangban öt, az FR 100-ban pedig hatsebességes kézi váltón keresztül. Mindkét autót romjaiból építették újjá a Ford emberei, aminek során műszakilag a mai kornak megfelelővé tették az autókat.

Új futóműveket, kormányműveket, speciális differenciálműveket és kuplungokat szereltek be. Így az autó semmivel sem marad el a mai sportkocsiktól. Amíg az FR 100-as 18 colos könnyűfém felniket kapott, addig a Mustang elöl 205/55 R15, hátul 235/60 R15-ös abroncsokon gurul.

Mindkét autónál nagy hangsúlyt fektettek a hangzásra, ezért igen komoly sport-kipufogórendszert kaptak a kocsik. Oldalanként futnak hátra a fémkatalizátoros “szűrésű” csövek.

Figyelembe véve a teljesítményt, szükségszerűen a Brembo nagyteljesítményű fékei lassítják az FR-t. Nagy gondot fordítottak az autók eredeti külső és belső megjelenésére is, ami a képeken is látszik, emellett azonban modern klímarendszer is bekerült az autókba.