A hangerő végig bombasztikus volt, ami nagyon feküdt a közönségnek. Szombaton és vasárnap is ezrek érkeztek. Akik nem értek oda nyitásra, csak hosszú sorban állást követően jutottak be a kiállításnak otthont adó csarnokba.

Belépve rögtön a gyorsulási versenyek többszörös bajnokautójába és tulajdonosába ütköztek. A nitró nélkül 480 lóerős Corvette-et több serleg díszítette.

Terepjárósok figyelmére tarthatnak számot a küllős könnyűfém kerekek. A középcsavaros keréktárcsák közbetéttel bármilyen lyukkör osztású felni helyére felszereltethetők. Maximális méretük 22 col. Az óriási kerekek az Egyesült Államokból érkeznek.

A KW standon az ezen a hétvégén rajtoló Clio Kupa versenyautó mellett többféle kiegészítőt és tuningalkatrészt láttunk. Mindkét kiállítási napon nagy csődületet vonzott egy-egy sztriptíztáncos lány vetkőzése. Talán nem sértjük vérig a futóműfejlesztő mérnököket, ha azt mondjuk, hogy a standhoz nem elsősorban a sportrugók és lengéscsillapítók vonzották az embereket. Arról persze megoszlottak a vélemények, hogy helyes-e anyaszült meztelen nőket hozni egy tuning és autóhifi kiállításra.

A Tuning és Stereo standján is sűrű volt az élet, a kiadó autós lapjai mind képviseltették magukat az Autotrendtől az amerikai autókkal foglalkozó Street Magazinig.

Minden évben érkeznek külföldi kiállítók. Mi egy szépen megépített négyes Golfra lettünk figyelmesek, amely egy 20 colos felnikkel szerelt Audi A6 Avant mellett állt. Alex Hermann rutinos résztvevője a kiállításnak, és szívesen beszélt Magyarországi élményeiről és autóiról:

“Két évvel ezelőtt már jártunk itt. Tavaly sajnos nem jutottunk el, de idén nagyon jó megint itt lenni. Két autót hoztunk magunkkal. Az egyik a kombi Audi, a másik ez a zöld-fekete Golf. A kocsi fényezése egy optikai trükkön alapul. A sötét elemek tömörebbnek mutatják az autót, míg a világosabb, élénkzöld rész optikailag szélesíti a karosszériát, jobb kiállást adva az autónak. A négyes Golf oldalán végigfutó csík nem matrica, hanem kézzel festett minta.

Ugyanezt a leopárd motívumot alkalmaztuk a motortérben is. A vadmacskás foltokkal dekorált szövet garantáltan hőálló, különben néhány kilométer után lángokban állna a motorház. Ma egy komoly tuningautót megmosolyognak óriási felnik nélkül, így mi sem adhatjuk alább 19 colnál.

Sokan kérdezik, hogy lehet beülni az autóba. A távirányító mellett a tükörházak alján található gombbal nyílnak az ajtók, mivel a kilincset a szokásoknak megfelelően eltávolítottuk. Eltűnt az üzemanyag betöltő nyílás is. Tankolni a jobb hátsó lámpa kiforgatása után lehet, mivel a tanknyílást alá rejtettük.

A kocsi extrém mélyre ültethető, amit a légrugós futómű tesz lehetővé. A hasmagasság több fokozatban állítható. Ezt a legalsó állást főleg kiállításokon használjuk, mert ennyire leültetve nem lehet menni az autóval. Mind a négy keréknél légrugók dolgoznak, amelyeket két tartály lát el levegővel.

Kétféle kivitel kapható, az egyikben benzinkutaknál lehet sűrített levegőt vételezni, a fejlettebb változatnál beépített kompresszor biztosítja az utántöltést. Amikor kieresztjük a levegőt a kerékből, akkor lesüllyed, ha visszapumpáljuk, akkor felemelkedik az autó. Ebben az a jó, hogy az általában használt kőkemény ültetés ellenére rossz úton is használható marad az autó.

A Golffal demoautóként sok kiállításon megfordultunk már és mindenhol nagyon tetszett a látogatóknak. Itt is ez a helyzet, aminek nagyon örülünk, hiszen ez mutatja meg, hogy érdemes volt vele ennyit dolgoznunk. Ahol verseny is van a bemutatott autók között, ott nagyon jól szoktunk szerepelni, általában győzünk. Egy légrugós ültetőkészlet úgy 800 ezer forintba kerül, de ez az átalakítás sokkal költségesebb volt.”

A gombnyomásra földig ültethető Golf és az Audi szomszédságában álltak az RS tuningtól érkezett autók. A kiállított gépek többféle tuningirányzathoz tartoznak, de közös bennük, hogy mindegyik nagyon igényes munka. Az autók dandárja Volkswagen modell, mint a háromajtós taxi Golf.

Kint volt az Autótrend egy korábbi műsorában már bemutatott Corrado is. A Volkswagenek mellett két Fordot is megcsodálhattunk náluk. Az egyik egy túlzásoktól mentesen, ízlésesre megépített Ford Sierra limuzin, a másik egy Escort volt. Az Escort Cosworthokból mára nagyon kevés maradt, a legnagyobb részüket elvitték edzőautónak vagy versenygépként szolgálnak valahol.

Bár ez a kiállítás főleg az optikai tuning szerelmeseinek szólt, motortuninggal ismertté vált kiállítókkal is találkoztunk. Itt a titán szelepektől a sport vezérműtengelyig mindent megtalált az ember, hogy megtáltosítsa autóját.

A hifi részlegnek domináns szerep jutott az idei Tuning-Stereo show-n. Itt a forgalmazók és a különböző műhelyek mindent kiállítottak, ami csak az autóhifihez köthető. Csatlakozóktól kezdve, erősítőkön, hangszórókon, mélyládákon, kábeleken és kondenzátorokon át, itt az utolsó csavarig tényleg mindent megleltünk, ami csak az autóhifihez tartozik. A felső kategóriás, multimédiás eszközökkel telezsúfolt bemutatóautóktól egészen az alacsonyabb árkategóriájú termékekig tartott a sor. Köztük volt például egy MP3-as fájlokat lejátszó fejegység 50 000 forintos áron.

Az autóhifi nagyágyúi közül egy-két kivétellel az összes nagy márka képviseltette magát a Blaupunkttól a Rockford Fosgate-ig. A Rockford Fosgate a jellegzetes fekete-piros színekre fényezett Ford Explorert állította a középpontba.

A Tuning-Stereo show-t annak rendje és módja szerint dübörgő ritmusok uralták. A többezer wattal nyomott zenék mellett érdekes volt találkozni Kovács Jánossal, aki kimondottan akusztikus zenére és visszafogottabb hangerőre épít autóhifit. A kaposvári mesterrel az első napi zárás követően beszélgettünk arról, hogy mi minden kell egy igényesen tervezett és kivitelezett autóhifihez.

A szolid külsejű Skoda Octavia ellenpontja volt a mindenféle kiegészítővel ellátott Audi S4 Avant. A Boombastik S4-esén az oldalra kivezetett kipufogó tűnt fel elsőre. A duplaturbós motor a négykarikás Audi jelvényt mintázó kipufogóvéggel szabadítja meg az autót kipufogógáztól. A motorháztetőn kialakított nyíláson át látható volt a V6-os motor.

A Kenwood installációt hordozó szabadidőautót nem megdöbbentő hangereje miatt, hanem rafinált multimédiás rendszerét csodálva állták körül az érdeklődők.

A nők eleve meghatározó szereplői az autós témájú kiállításoknak. A KW-nál látott sztriptíztáncosnál kevésbé lengén öltözött lányokkal is nagy sikert lehet elérni. Erre a Sebring és az osztrák Marcello Carstyling standján látott hostess a példa. Volt, ahol lánycsapat táncolt. Máshol kérdezz-felelek játékban minden helyesen válaszoló kidurranthatott egy lufit, végül pedig láthatóvá váltak a lányok, akiket deréktól fölfelé csupán festék takart.

Szolidabb játékokra is akadt példa. A hagyományos mélynyomó-tartásban az győzött, aki tovább ki tudta tartani a hangszórót nyújtott kézzel. A vidámparkból ismert “Lökd meg a kecskét!” játékban ezúttal nem kecske szánkázott a sínen, hanem egy hangszóró.

A látogatók áradata azt jelzi, hogy tömegeket vonz az optikai tuning és a minőségi hangon megszólaló autóhifi.