Bár az ellátási láncokkal kapcsolatos problémák helyreálltak és a kamatkörnyezet is stabilabb lett 2024-re, az évek óta tartó gazdasági bizonytalanság miatt egyre több vállalat igyekszik optimalizálni autós költségeit. Az Ayvens flottakezelő közleménye szerint azt látni, hogy míg korábban a nagyobb méretű, D szegmensben volt meghatározó mind a kínálat, mind pedig a kereslet, 2025-ben már jellemzően az alacsonyabb költségvonzatú autókat keresik a vállalatok.
Az újautó-rendelésekben már jelentős volument képviselnek a kisebb és alacsonyabb felszereltségű, összességében kedvezőbben üzemeltethető autók. A flottapiacot azok a tavaly elfogadott hazai szabályzások is érintik, amelyek 2025-ben éreztetik majd a hatásukat.
Január 1-jével lépett hatályba az a törvényjavaslat, amely szerint a cégautóadó mértéke jelentősen, a teljesítménytől és a környezetvédelmi besorolástól függő mértékben növekszik. Ez a diverzifikált cégautóadó szintén az alacsony TCO-jú (TCO: total cost of ownership, azaz teljes életútköltség, amely nemcsak a beszerzési értéket, de az üzemeltetéssel járó összes költséget is magában foglalja) autók elterjedésének kedvez, azaz jobban megéri kisebb teljesítményű, alacsony fogyasztású és szén-dioxid-kibocsátású járműveket választani a flottába.
Az Ayvens szerint a vállalatoknak érdemes a valódi felhasználói igényekhez igazítani a flottastratégiát, a right sizing elv mentén – ez azt jelenti, hogy mindenkinek akkora és olyan felszereltségű autót adjanak, amilyenre valóban szükségük van.

