Mintegy 8 milliárd japán jent (20 milliárd Ft) fordít burnastoni (Nagy-Britannia) gyártólétesítményének átalakítására a Toyota, hogy a kiaknázatlan angliai gyártókapacitást egyik slágermodelljére: a GR Corollára adaptálhassa, írja bennfentes forrásokra hivatkozva a Reuters hírügynökség.

9 fotó

A GR Corolla a Toyota sportos zászlóshajója, amely jelenleg nem kapható Európában – nálunk a GR Yaris tölti be azt a szerepet, amelyet Észak-Amerikában a GR Corollának szánt a Toyota; Japánban bezzeg mindkét modell elérhető.

Európába kerül az elérhetetlen Toyota 6

Noha Donald Trump amerikai elnök engedményt tett a Nagy-Britanniában gyártott autókra kivetett vámok terén (évente 100 ezer autót 25% helyett 10% vámmal engednek be az USA-ba), a Toyota állítja, hogy a gyártás átköltöztetésére nem emiatt kerül sor, hanem hogy gyorsabban teljesíthessék a megrendeléseket.  

Európába kerül az elérhetetlen Toyota 7

Amerikában ugyanis hosszú várólista van a 304 lóerős, tüzes ferdehátúra, amely annak ellenére sokkal izgalmasabb konstrukció, mint a mostanában távozó GR Supra, hogy az utóbbi nagyobb és erősebb annál.

Európába kerül az elérhetetlen Toyota 8

Burnaston jelenleg is gyárt Corollát, ami megkönnyíti a GR Corolla befogadását – míg ugyanis a GR Yaris javarészt önálló konstrukció, amelynek vajmi kevés köze van a mezei Yarishoz, a Corolla hétköznapi és sportváltozata között több a szerkezeti azonosság.

Európába kerül az elérhetetlen Toyota 9

A gyártás beindításához a Toyota mérnököket is küld Angliába. Az autógyártó nem erősítette meg a Reuters értesülését, mindössze annyit mondtak, hogy folyamatosan a gyártás optimalizálására törekednek. A motomachi üzem, amely jelenleg egyedüliként gyártja a világon a GR Corollát, teljes kapacitáson üzemel, bővítése rövid távon nem megoldható, és a japán belpiacos igényeket sem képes kielégíteni, nemhogy az észak-amerikai keresletet.

Európába kerül az elérhetetlen Toyota 10

A GR Corolla európai forgalmazása továbbra sincs napirenden a Toyotánál, ugyanakkor egy esetleges nagy-britanniai gyártóbázis megkönnyítheti a dolgot, amennyiben az autógyártó mégis meggondolja magát.

Európába kerül az elérhetetlen Toyota 11

A GR Corolla nem csak mímeli, hogy kemény. A Toyota már versenyautót is épített belőle, Japánban éppúgy, mint az USA-ban: