Még mielőtt szabadidőjárműveket gyártott volna, a Volvo igazi kombinagyhatalomnak számított. Ezen belül is különösen izgalmas volt az XC70, a márka emelt hasú, terepjárósított nagy kombija. Három generáción át készült, mígnem 2016-ban megszűnt a gyártása, idén viszont visszatér – új formában, új szuperképességgel.




Az XC70 a SUV-ok és a kombik közötti határtartományon fog létezni, sziluettje az utóbbiakat idézi, magasságával azonban elárulja magát: nyújtott tengelytávú szabadidőjárműről van szó, ami egyben azt is elárulja a tájékozott olvasó számára, hogy újdonságát kifejezetten a növelt hátsó lábterű modellekért rajongó kínai piacra fejleszti a Volvo.
Volvo XC70
De nemcsak a nagyobb tengelytávot imádják a kínaiak, hanem – és ez új információ – a nagy távolságokon elektromos üzemben használható plug-in hibrideket is. Ezért az XC70 a Volvo történetében, de a világon is a legelső kiterjesztett hatótávolságú PHEV személyautója. Az elektromos hajtáslánc pontos adatai nem ismertek (ezeket a hamarosan érkező világpremier alkalmából közli majd a Volvo), de annyit elárultak, hogy 200 kilométert tud megtenni benzinmotorjának beindítása nélkül az autó.
Volvo XC70
Ehhez értelemszerűen hatalmas akkumulátorra van szükség, viszont érthető, ha az ügyfelek szeretik ezt a kiépítést. A hivatalos álláspont szerint a Volvo Cars „vizsgálja annak a lehetőségét, hogy a későbbiekben más piacokon is bevezesse-e a típust”.
Ha így lesz, és nálunk is megjelenik az XC70, ne legyünk csalódottak, ha az autó elmarad a 200 kilométertől: ez ugyanis a kínai CLTC-szabvány szerint értett hatótávolság, ami közelebb áll a korábbi európai NEDC szabványhoz, mint a mifelénk jelenleg alkalmazott WLTP-norma.
Az eredeti XC70 utolsó kiadása 2007-ben debütált, egy évvel az XC60 bemutatkozása előtt. Annak idején meggyőző ajánlatnak számított, nézd csak:



