A Roland-Garros főtámogatójaként a Renault nem éri be annyival, hogy kiállítja autóit a francia nyílt teniszbajnokságon: itt tartja új koncepcióautója, az R4 Savane 4×4 világpremierjét is.

7 fotó

Az autó leglényegesebb, egyben legkevésbé izgalmas részlete, hogy kapott még egy villanymotort, így az összes tengelye hajtott. Ez olyan funkció, ami garantáltan sorozatgyártásba kerül majd. A pluszteljesítményről nincs információ, de ezt majd pótolja a gyár, amikor releváns lesz.

Bekeményít a veterán hangulatú családi Renault 6

A Savane nem csak hajtásképletében tér el a már ismert R4 E-Tech Electrictől: szabad hasmagasságát 15 mm-rel megemelték, a nyomtáv mindkét tengelyen, mindkét oldalon 10-10 mm-rel nőtt. Szívesen láttunk volna jó kis bütykös terepgumikat az autón, ehelyett 225/55 R18 méretű Goodyear UltraGrip Performance+ téli sportabroncsokat szereltek rá – ezt nem értjük, de nem is a mi dolgunk.

Bekeményít a veterán hangulatú családi Renault 7

A jádezöld fényezés is új, a fényes fekete lökhárítókkal és kerékívekkel kifejezetten jól mutat. A vászontető speciális rejtőmintázatú nyomatot kapott, a lökhárítók sarkaira 3D nyomtatóval készített, ütéselnyelő babákat illesztettek.

Bekeményít a veterán hangulatú családi Renault 8

Az utastérben az ülések és a műszerfal egyaránt sötétbarna szövetkárpitozást kapott, amelyeket eltérő árnyalatú barna öltések díszítenek. Több helyen is feltűnik a 4-es szám, illetve a műszerfalra megvilágított 4Savane logó került.

Bekeményít a veterán hangulatú családi Renault 9

Nézd meg videón a Renault terephangulatú, városi retró SUV-ját:

a videó a hirdetés után indul

A Savane név egyébként nem először szerepel a Renault történetében: már az 1950-es években készült ezzel a névvel robusztus futóművű, expedíciós felszereltségű különkiadás a méltán elfeledett Renault Colorale kombiból, majd 1986-ban az R4 kínálatában is feltűnt egy Savane kivitel.

Szörényi Andris kollégánk ott volt az eredeti R4 E-Tech világpremierjén, benyomásairól alább olvashatsz: