Immár több mint húsz éve jelöli S betű a különösen sportos Aston Martinokat. Az egész még 1953-ból ered, amikor a DB3-ból épített versenyautót DB3S névre keresztelték – a hagyományt újra elővették, de immár közúti sportmodellekre alkalmazzák.




A DBX S tehát ennek megfelelően a legerősebb, leggyorsabb változata az Aston Martin crossoverének. Alapját a DBX707 adja, amihez további 20 lóerőt tettek hozzá a mérnökök. Ehhez a Valhalla szupersportautóból emelték át a turbófeltöltőt, ami többek között nagyobb sűrítőkereket jelent.
Az extra teljesítmény inkább jelképes: nulláról ugyanúgy 3,1 másodperc alatt gyorsul 96 km/órára az autó, mint a 707-es, és a végsebesség is maradt 310 km/óra. Ha ellenben gyorsulnánk egy 0-200 km/órát, azt 0,3 másodperccel hamarabb letudja az autó.
Ami viszont változott, az a motorhang, a módosított kipufogórendszerrel állítólag még karakteresebben üvölt a V8-as. A függőlegesen elrendezett 2×2 kipufogóról lehet a legkönnyebben felismerni a DBX S-t.
Az összkerékhajtás nem változott, a sebességváltó vezérlését viszont újraprogramozták, módosultak a felkapcsolási pontok, lefelé pedig agresszívabban vált az autó, küüönösen Sport és Sport+ üzemmódban.
Az extra teljesítmény mellé 47 kiló mínusszal is büszkélkedhet az autó. Újdonság az opciós szénszálas tetőlemez, aminek a megrendelése esetén törlik a tetősínt – a kettő együtt 18 kiló megtakarítást jelent. Szintén feláras a magnézium keréktárcsa, ami állítólag abszolút újdonság a SUV szegmensben.
Ha a 23 colos, kovácsolt alufelnik helyett a szintén 23 colos magnézium keréktárcsát választjuk, 19 kilogrammal csökkenthetjük a rugózatlan tömeget. További tömegcsökkentő tételek is szerepelnek még az opciós listán, például a polikarbonát hűtőmaszk.
A kormánymű 4%-a közvetlenebb, ami jó 50 centit farag a fordulókörből, bár ennél fontosabb, hogy kezesebbé teszi az autót.
A kanyarstabilizátor elektronikus, a rugóráta üzemmódtól függően változik, a fékek elöl 42, hátul 39 centis karbontárcsákat alkalmaznak.
Az utastérben Alcantara és félanilines bőr találkozik egymással, az üléseket hímzett S betű díszíti.
A DBX S már rendelhető, az első autók az év utolsó negyedében várhatók.







