A Volkswagen-csoport kifejezetten és kizárólag Kínában forgalmazott márkája, a csupa nagybetűs AUDI bemutatta első típusát, az E5 Sportback SUV-ot.

Az E5 első pillantásra szinte semmiben nem tér el a márka bemutatkozásakor prezentált E Concept tanulmányautótól.

8 fotó

A szériamodell elsőként alkalmazza az AUDI fejlett digitális architektúráját (Advanced Digitized Platform), amely az Audi (figyeld a kis- és nagybetűs írásmódot!) hagyományos technológiai felkészültségét társítja Kína digitális ökoszisztémájával.

A négyajtós AUDI E5 Sportback 4881 mm hosszú, 1959 mm széles, 1478 mm magas. A legnagyobb, 100 kWh kapacitású akkumulátor 770 kilométerre elegendő energiát tárol (a kínai norma, nem a WLTP szerint).  

Egy párhuzamos világban létezik ez az autó 6

Hajtásláncból négyfélét kínál hozzá a gyártó, van hátsó- és összkerékhajtású variáns, a legerősebb 579 kW (787 LE) csúcsteljesítményre képes, és 3,4 mp alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. Alatta lépcsőzetesen 425, 300 vagy 220 kW-os (578, 408 vagy 299 LE) teljesítménnyel sorol be a többi hajtáslánc. Mind a négy kerék kormányzott, a felfüggesztés légrugós, adaptív csillapítással.

A fedélzeti rendszerek szoftverei vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthetők, a piaci bevezetés valamikor idén nyáron várható – persze csak Kínában.

Egy párhuzamos világban létezik ez az autó 7

És akkor néhány érdekes részlet: a Single Frame hűtőmaszk világító verziója, a Light Frame ezernél is több diódát alkalmaz, a fényszórók mátrix LED-esek.

Az utastérben minden van, ami az ellazuláshoz kell, a hangulatvilágítástól kezdve az illatszóróig. Az ajtókba háromdimenziós falamellákat ágaztak be, indirekt megvilágítással, a panoráma napfénytető automatikusan elsötétül. Van mesterséges intelligencia alapú fedélzeti asszisztens is.

Egy párhuzamos világban létezik ez az autó 8

A két külső digitális tükör képernyője, a vezető és az utas saját kijelzője, valamint a központi érintőképernyő egyetlen 27 colos átlójú, ívelt üvegpanel alatt kapott helyet. A középkonzolon dupla vezeték nélküli telefontöltőt találunk, 50 kW teljesítménnyel és aktív hűtéssel. A speciális vonalvezetésű ülések fejtámaszaiba hangszórókat építettek be.

A vezetőtámogató és önvezető funkciók huszonkilenc szenzort (egy lidart, három hosszú hatótávolságú radart, tizenkét ultrahangos szenzort, tizenegy kamerát és hét multi-modális, azaz többfunkciós érzékelőt) alkalmaznak.

Egy párhuzamos világban létezik ez az autó 9

Azért ilyen sokat, mert a kínai közúti forgalom valóságához alkalmazkodtak, amiben kerékpárok, triciklik, mindenféle őrült futárok, éjszaka rohangáló gyerekek és mindenféle furmányos akadály igyekszik elgázoltatni magát.