A Mercedes-Benz hamarosan bemutatja a 2019 és 2023 között forgalmazott EQC SUV utódját, ezen a néven azonban hiába keressük majd a szalonokban: időközben ugyanis az Audihoz hasonlóan a Mercedes is meggondolta magát, és a jövőben mégsem kívánja külön modellnév alatt forgalmazni elektromos típusait.
Az új modell tehát a frappáns és dallamos GLC with EQ Technology név alatt lesz elérhető, hacsak a bevezetésig ki nem talál valami szebbet a Mercedes. Még persze nem tartunk itt, egyelőre a típus sarkkörön túli közúti tesztjei zajlanak, ám néhány dolgot már most elárult közelgő újdonságáról a cég.
A GLC with EQ Technology alapkiépítésben egymotoros, hátsókerék-hajtású lesz, a 4Matic rendszert pedig kettő, teljesen különállóan vezérelt villanymotorral oldja meg a cég. A hajtáslánc hátsó eleme teljes mértékben házon belüli fejlesztés, és egy kétfokozatú sebességváltót is magában foglal.
A mechanikus és elektromos fékrendszereket teljes mértékben integrálják, így hatékonyabb a regeneratív lassítás, ugyanakkor azonnal rendelkezésre áll a súrlódófék, ha extra fékerőre van szükség (vagy elromlana az elektromos rendszer).
Az elektromos architektúra 800 V-os, ami jó energetikai hatásfokot, gyors tölthetőséget, valamint nagy akkumulátorteljesítményt jelent. Akkuból többféle felépítést is alkalmaznak, attól függően, hogy a gyors tölthetőség, a nagy fajlagos kapacitás vagy a költséghatékonyság a legfontosabb szempont. Akkufajtától függően akár 320 kW-tal tudunk majd tölteni.
Minden GLC with EQ Technology alapfelszerelésként kapja a hőszivattyút, amely harmadára csökkenti a klimatizálással, fűtéssel járó energiafelhasználást. A rendszer a külső levegőből kinyert hőenergiát, valamint a hajtáslánc, illetve az akkumulátor hulladékhőjét felhasználva fűti (nyáron hűti) az utasteret, illetve temperálja az akkut, elősegítve a gyors töltést.