A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén hosszas vita alakult ki a budapesti parkolás megreformálásáról szóló javaslatról, amelyet eredetileg Karácsony Gergely főpolgármester és Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője külön-külön előterjesztésben kezdeményezett. A javaslatot végül 20 igennel, 9 nem szavazat ellenében és 2 tartózkodás mellett fogadták el, így:
- 2027. január 1-jétől megszűnik a zöld rendszámos autók ingyenes parkolása;
- 2026. január 1-ig eltűnnek a parkolóautomaták, a parkolást a BudapestGO appban lehet intézni várhatóan kényelmi díj nélkül;
- kedvezményt adnak a parkolást a BudapestGO-ban lebonyolító BKK-bérleteseknek;
- 2026. július 1-jétől emelik a tarifákat;
- az 1,8 tonnánál nehezebb autókra és terepjárókra kétszeres parkolási díjat vetnek ki. Ennek jelenleg még van egy jogi akadálya: a díjemelés korlátját jelenti, hogy legfeljebb egy liter benzin kétszerese lehet a legmagasabb várakozási díj, ezért ennek eltörlését Budapest felterjesztési joggal élve kezdeményezi.
Az A zónában a jelenlegi 600 forint helyett 800 forintba kerül majd egy óra a hét minden munkanapján 8 és 22 óra között. A B zónában 450 forint helyett 600 forintot kellene fizetni, szintén munkanapokon, de csak este 8-ig. A C zónában 400 forint lesz a díj a jelenlegi 300 forint helyett. A D zónában pedig 300 forint lenne 200 forint helyett reggel 8 és délután 18 óra között.
A díjakból 25 százalék kedvezmény illeti meg azt, aki a várakozási díjat a BudapestGO alkalmazásban fizeti meg, és rendelkezik az alkalmazásban vásárolt, legalább 30 napos, a budapesti helyi közösségi közlekedés használatára jogosító, teljes árú érvényes bérlettel.
Az előterjesztésből végül kikerült az a rész, amely az A és B várakozási övezetekben a díjfizetési kötelezettséget hétvégére is kiterjesztette volna. Egy másik módosítás szerint a P+R parkolókat a közösségi közlekedési havi bérlettel rendelkezők egy 5000 forintos kedvezményes bérlettel vehetik majd igénybe.
A térkép kattintásra nagyobb lesz: