A Renault Clio határozott orrkialakítását öltötte magára a Renault Captur, a márka európai kínálatának második legnépszerűbb tagja. A megújult fénygrafikát felvonultató nappali fényekből és keskeny fényszórókból álló lámpatestek közötti sáv lépcsőzetesen megtört kialakításával, a megújult márkalogót visszhangzó, harántirányú díszítéseivel vonja magára a tekintetet. Az új orrdekor pár milliméterrel hosszabbá tette az autót, más méretadatok nem változtak.

Nem fogyaszt állatot a legújabb Renault 1

Alatta méretes, sportos légbeömlő szolgálja ki a hűtőrendszert, illetve a belső égésű erőforrást, kétoldalt pedig a fékekhez vezetnek be levegőt speciálisan kialakított nyílások. Ez utóbbi légáramlatok egyben a közegellenállási együttható javításához is hozzájárulnak.

Hátul a módosított logó, az átrajzolt diffúzor, valamint a színes helyett áttetsző lámpabúrák biztosítanak frissebb megjelenést. A külső megjelenés átalakulását új karosszériaszínek, valamint kéttónusú fényezési kombinációk zárják.

Nem fogyaszt állatot a legújabb Renault 47

Van egy új csúcskivitelű felszereltségi szint is: ez az Esprit Alpine, amely 19 colos keréktárcsákkal, fényes fekete részletekkel és kibővített aerocsomaggal hívja fel magára a figyelmet.

Az utastérben folytatódik az optikai megújulás, ám itt tartalmi fejlesztésekkel is találkozunk. Újak a kárpitok és a díszítőelemek – sem bőrrel, sem krómmal nem találkozunk immár a Captur fedélzetén. Az Esprit Alpine különösen bővelkedik a színfoltokban, a meglepő textúrákban és az újrahasznosított anyagokban: a kárpitok 26 százalékát ezek alkotják.

Nem fogyaszt állatot a legújabb Renault 48

Felszereltségi szinttől függően akár Android Automotive 12-es operációs rendszer fut a 10,4 colos, álló formátumú képernyővel szerelt OpenR Link infotainment-rendszeren. Széle körű Google-funkcionalitás, valamint több tucat letölthető alkalmazás áll a gazdag felszereltségű Capturok vásárlóinak a rendelkezésére.

A Renault Captur helykihasználása nem változott, a hátsó üléspad 160 mm-en tologatható, amivel a 422 literes csomagtartó 536 literesre bővíthető; az utastérben további 24,7 liternyi tárolóhelyet találunk.

Nem fogyaszt állatot a legújabb Renault 49

Az első üléssoron kettő USB-C aljzat és egy 12 V-os csatlakozó található, a magas felszereltségű kiviteleken hátra is jut kettő USB-C port. A csomagtartóban egy darab 12 V-os aljzat szolgál az elektromos fogyasztók működtetésére – ez utóbbi ugyanúgy alapfelszerelés minden kivitelnél, mint a padlókonzolon, elöl található, vezeték nélküli telefontöltő padozat.

A belső tér változatosan testre szabható. Többféle nézetet kínál az akár 10,25 colos digitális kijelző, a hangulatvilágítás 48, a sebességmérő 8 színben variálható, öt widget helyezhető el a képernyőn. A hangulatvilágítás 30 percenként váltogatja a színét, ha szeretnénk, méghozzá a nap ciklusaihoz igazodva.

Nem fogyaszt állatot a legújabb Renault 50

A szórakoztató és tájékoztató funkciókon túl a vezetőtámogató és biztonsági rendszerek köre is bővült.

Motorból kettő áll rendelkezésre: a 90 lóerős, egyliteres, háromhengeres turbómotor, amelyet hatfokozatú, kézi sebességváltóval kapunk meg, vagy a 145 lóerős, 205 Nm-es full hibrid (94 lóerős 1,6-os benzinmotorral és 36 kW-os villanymotorral), amelyhez a Renault speciális automatizált sebességváltója csatlakozik. Egy külön üzemmóddal kérhetünk töltésmegtartást, hogy szükség esetén mindig kiaknázhassuk a villanymotor extra erejét.

Nem fogyaszt állatot a legújabb Renault 51

A mérnökök a futóművet is áthangolták (a benzinmotor módosított, a hibrid vadonatúj lengéscsillapítókat kapott), valamint újrakalibrálták a kormányművet. A vezetőtámogató funkciók köre gyorshajtásra figyelmeztető – sőt: igény szerint az előírt sebességet mindig betartó – táblafelismeréssel bővült.

Az új Renault Captur az év harmadik negyedévétől rendelhető.

Nem fogyaszt állatot a legújabb Renault 52

Kattints ide, ha videón is megnéznéd a megújult Renault Capturt.