„Nem mind arany, ami fénylik” – tartja a közmondás, és habár a Bugattival amúgy is azonosítható az erőn és a sebességen kívül a luxus és a fényűzés, három Chiron esetén különösen megállja a helyét.

Mint arról korábban beszámoltunk, a cégalapító Ettore lánya, L’Ébé Bugatti előtti tisztelgésként különleges, art décó-s részletekkel tarkított példányokkal búcsúzik a Chiron és a Chiron Sport a francia sportmárka kínálatából. Ekkor azonban még nem sejthettük, hogy ami annak látszik, az valójában is arany, ráadásul 24 karátos, ami többek között a hűtőrács díszítőelemeit és az „EB”-logókat is borítja.

Igazi arany csillog ezeken a sportautókon 2
Igazi arany csillog ezeken a sportautókon 3

Igazi arany csillog ezeken a sportautókon

Igazi arany csillog ezeken a sportautókon

Igazi arany csillog ezeken a sportautókon 11
Igazi arany csillog ezeken a sportautókon 12
Igazi arany csillog ezeken a sportautókon 13
Igazi arany csillog ezeken a sportautókon 14
Igazi arany csillog ezeken a sportautókon 15
Igazi arany csillog ezeken a sportautókon 16
Igazi arany csillog ezeken a sportautókon 17
Fotó megosztása:

Alapvetően puha és finom anyag az arany, éppen ezért autók külsején ritkán jelenik meg, de a Bugatti már évek óta dolgozott azon, hogy ez megváltozzon. Ennek érdekében összefogott a Poellath bajor pénzverő és dombornyomó vállalattal, aminek eredményeként 1909-es alapítása óta először fordult elő, hogy valódi aranyból készült el a márka emblémája.

Pedig hosszú és aprólékos művelet volt a tömör, 970-es sterling ezüstből készült logó és hűtőrács bearanyozása. A vékony, 3-4 mikrométeres aranyréteget azt követően vitték fel, hogy nikkellel lealapozták a felületet, mely jelen esetben korrózió elleni védelmet is nyújt. Ezt követően a felületet tükörfényesre polírozzák, és mivel a munkafolyamat nagyrészt manuális, több mint 10 órát vett igénybe.

Igazi arany csillog ezeken a sportautókon 18

A típus európai hattyúdalát jelképező L’Ébé-t a megszokott 8,0 literes, W16-os erőforrás hajtja, csakúgy, mint a Chiront vagy a Chiron Sportot. A két kivitel között is inkább a részletekben rejlik a különbség, aminek köszönhetően utóbbi teljesítménye 1500 lóerő, míg végsebessége 380, illetve 420 km/óra, attól függően, hogy közúton vagy zárt pályán használják-e. Gyorsulása is kiemelkedő, hiszen a 100 km/órás sebességet 2,4 másodperc alatt éri el, míg a 0-200 km/órás sprint 6,1 másodpercig tart.