Mindössze három példányban készül, és egyben a Chiron, illetve a Chiron Sport európai forgalmazásának végét jelenti a Bugatti Chiron L’Ébé különkiadás. L’Ébé a márka névadójának, Ettore Bugattinak a legidősebb lánya és egyben egyik legközelebbi barátja volt, így méltó, hogy hozzá címzett autókkal búcsúztassa a Chiron és a Chiron Sport modelleket a gyár.

Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 1
Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 2

Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron

Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron

Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 21
Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 22
Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 23
Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 24
Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 25
Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 26
Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 27
Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 28
Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 29
Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 30
Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 31
Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 32
Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 33
Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 34
Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 35
Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 36
Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 37
Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 38
Fotó megosztása:

Az előbbiből egy, az utóbbiból kettő készül. Egyet-egyet már átadtak tulajdonosuknak, a harmadik és utolsó, egy Chiron Sport, június végén kerül gazdájához.

Ami a L’Ébé széria megjelenését illeti, arany színnel rajzolták meg a karosszéria karaktervonalát, valamint a tetőn végighúzódó gerincet; ez különösen jól mutat a karosszéria kékes tónusú, de festetlen karbon felületeinek háttere előtt. Szintén arany dekort kapott az EB embléma, a patkó alakú hűtőmaszk, a keréktárcsák, valamint a motor burkolata.

Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 39

L’Ébé aláírása a hátsó szárny alsó felét díszíti, így csak az látja, aki tudja, hol keresse – diszkrét megoldás, de mivel a küszöbbetéteken és a fejtámaszokba hímezve is megjelenik, mint stíluselem, akár az orrburkolatra is felfesthették volna.

Az utastérben kékes tónusú szénszálas felületekkel találkozunk, világosabb és sötétebb árnyalatban – az utas oldalán ugyanezt kapjuk, csak megfordítva. Az ajtópaneleken a Bugatti legendás típusainak grafikája köszönti az utasokat.

Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 40

A módosítások nem érintik a motort: a 8.0 W16-os monstrum 1500 lóerőt ad le mindkét modellváltozatnál. A Chiron Sport csak részleteiben különbözik a Chirontól: 18 kilóval könnyebb, futóműve feszesebb hangolású, hátsó differenciálművét máshogy állították be, valamint nyomatékvektor-szabályozási rendszert is kapott.

Ezzel búcsúzik a Bugatti Chiron 41

A Bugatti Chiron Sport hivatalos végsebessége közúton 380 km/óra, zárt pályán 420 km/óra – ez utóbbi is elektronikusan korlátozott érték. Az autó 2,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára, 200 km/órára 6,1 másodpercig tart a sprint, az indulástól számított 13,1 másodperc után már 300 km/órával robogunk, és ha minden jól megy, 32,6 mp alatt elérjük a 400 km/óra sebességet. Innen 9,36 másodpercre van szüksége az autónak, hogy megálljon – a féktávolság 400 km/óráról 491 méter, míg 100 km/óráról mindössze 31,4 méter. Az autó harmadik fokozatban éri el a 200 km/óra sebességet, a váltó hetedik fokozatára csak akkor van feltétlenül szükség, ha 390 km/óra fölé szeretnénk gyorsulni.