Ettore Bugatti mindig is rajongott a repülésért és nagyra becsülte a pilótákat. Pályafutása elején repülőmotorokat is tervezett, 1937-ben pedig hozzálátott egy komplett repülőgép megalkotásához – a projekt azonban a világháború miatt soha nem valósult meg.

A repülés varázsa jelenik meg a mindössze 20 példányban gyártandó Bugatti Chiron Sport Les Légendes du Ciel (azaz ’a menny legendái’) limitált szériában.

A festetlen szénszálas burkolat alá rejtett motorhoz nem nyúlnak: a 8.0 W16-os erőforrás legnagyobb teljesítménye 1500 LE, maximális forgatónyomatéka 1600 Nm, a végsebességet 420 km/órában maximálják.

Különleges lesz viszont a fényezés: a matt szürke szín az 1920-as évek repülőgépeinek világát idézi. Az első kerékíveket a „Les Légendes du Ciel” logó díszíti, míg a küszöb első részén a francia trikolor került a fekete karbon felületre.

Tisztelgés a repülés hősei előtt, egymilliárdért 2

A patkó alakú hűtőmaszk fényes fekete kivitelű, rácsozata lézervágású alumínium, ennek mintázata a világosbarna bőrülések varrásán köszön vissza: mintha alakzatban haladó repülőgépeket látnánk. A csiszolt alumínium küszöbbetéteket a „Les Légendes du Ciel” logó díszíti.

Az ajtópanelek kézzel rajzolt vázlatot találunk, amelyen egy Bugatti Type 13 versenyez egy Nieuport 17-es repülőgéppel. Az előbbi egy 15 lóerős vadállat volt az 1910-es évekből, végsebessége megközelítette a 100 km/órát, és ezzel legyőzhetetlennek  bizonyult a kor autóversenyein. Az egyszemélyes francia repülőgép a kor egyik leggyorsabb, legmegbízhatóbb kétfedelese volt; kilenchengeres motorja akár 130 lóerőt teljesített.

Tisztelgés a repülés hősei előtt, egymilliárdért 3

A Bugatti még az év vége előtt elkezdi gyártani a húszdarabosra tervezett Chiron Sport Les Légendes du Ciel szériát. A vételár nettó 2,88 millió euró, azaz picivel több mint egymilliárd forint.

Forrás: Bugatti