A Renault Twizy egy túlméretes óriás a dán iEV Motors új alkotásához képest: az iEV Z mindössze 198 centiméter hosszú, 78 centi széles és 145 centi magas, menetkész tömege pedig alig 220 kg – akkumulátorokkal együtt.
A jármű ránézésre vészesen billegősnek tűnik, bár a 25 km/órás végsebesség fényében talán elkerülhetők vele a balesetek. Alapkiépítésben 100 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel, de később készülhet belőle egy nagyobb akkumulátoros, hosszabb hatótávolságú verzió is.
A 199 centiméteres alaphossz egyszemélyes üzemmódban értendő. Az autó azonban kívánságra szét tudja húzni magát, pont, mint a Renault Morphoz: ilyenkor kétszemélyessé tehető az utastér (+37 cm), ha pedig csomagokat is szeretnénk szállítani a kocsival, további 40 centiméterrel növelhető meg az iEV Z hossza.
Ilyenkor a tető hátracsúszik, hogy védje az esőtől és a széltől a hátul ülőt, de azt nem látjuk, hogy oldalról és alulról hogyan zárná be az utasteret a jármű.
A címben említett erényén (mármint hogy gond nélkül átfér egy szabványos 90 centiméteres bejárati ajtón) túl két dolog szól még az iEV Z mellett. Az egyik, hogy bizonyos országokban állítólag kerékpársávban is használható (végül is nem sokkal szélesebb egy biciklinél), a másik, hogy kevesebb mint 6000 eurós (azaz 2,25 millió forintos) indulóárat kalkulált rá a gyártója.