A moduláris padlólemezek ismérve, hogy a mérnökök módosíthatják számos paraméterüket. A Renault CMF-EV platform azonban a jelek szerint akár menet közben is átalakítható – legalábbis az a Morphoz villanyautó, amellyel most az új technológiában rejlő lehetőségeket demonstrálják.

Széthúzható villanyautót épített a Renault 1
Széthúzható villanyautót épített a Renault 2

Széthúzható villanyautót épített a Renault

Széthúzható villanyautót épített a Renault

Széthúzható villanyautót épített a Renault 84
Széthúzható villanyautót épített a Renault 85
Széthúzható villanyautót épített a Renault 86
Széthúzható villanyautót épített a Renault 87
Széthúzható villanyautót épített a Renault 88
Széthúzható villanyautót épített a Renault 89
Széthúzható villanyautót épített a Renault 90
Széthúzható villanyautót épített a Renault 91
Széthúzható villanyautót épített a Renault 92
Széthúzható villanyautót épített a Renault 93
Széthúzható villanyautót épített a Renault 94
Széthúzható villanyautót épített a Renault 95
Széthúzható villanyautót épített a Renault 96
Széthúzható villanyautót épített a Renault 97
Széthúzható villanyautót épített a Renault 98
Széthúzható villanyautót épített a Renault 99
Széthúzható villanyautót épített a Renault 100
Széthúzható villanyautót épített a Renault 101
Széthúzható villanyautót épített a Renault 102
Széthúzható villanyautót épített a Renault 103
Széthúzható villanyautót épített a Renault 104
Széthúzható villanyautót épített a Renault 105
Széthúzható villanyautót épített a Renault 106
Széthúzható villanyautót épített a Renault 107
Széthúzható villanyautót épített a Renault 108
Széthúzható villanyautót épített a Renault 109
Széthúzható villanyautót épített a Renault 110
Széthúzható villanyautót épített a Renault 111
Széthúzható villanyautót épített a Renault 112
Széthúzható villanyautót épített a Renault 113
Széthúzható villanyautót épített a Renault 114
Széthúzható villanyautót épített a Renault 115
Széthúzható villanyautót épített a Renault 116
Széthúzható villanyautót épített a Renault 117
Széthúzható villanyautót épített a Renault 118
Széthúzható villanyautót épített a Renault 119
Széthúzható villanyautót épített a Renault 120
Széthúzható villanyautót épített a Renault 121
Széthúzható villanyautót épített a Renault 122
Széthúzható villanyautót épített a Renault 123
Széthúzható villanyautót épített a Renault 124
Széthúzható villanyautót épített a Renault 125
Széthúzható villanyautót épített a Renault 126
Széthúzható villanyautót épített a Renault 127
Széthúzható villanyautót épített a Renault 128
Széthúzható villanyautót épített a Renault 129
Széthúzható villanyautót épített a Renault 130
Széthúzható villanyautót épített a Renault 131
Széthúzható villanyautót épített a Renault 132
Széthúzható villanyautót épített a Renault 133
Széthúzható villanyautót épített a Renault 134
Széthúzható villanyautót épített a Renault 135
Széthúzható villanyautót épített a Renault 136
Széthúzható villanyautót épített a Renault 137
Széthúzható villanyautót épített a Renault 138
Széthúzható villanyautót épített a Renault 139
Széthúzható villanyautót épített a Renault 140
Széthúzható villanyautót épített a Renault 141
Széthúzható villanyautót épített a Renault 142
Széthúzható villanyautót épített a Renault 143
Széthúzható villanyautót épített a Renault 144
Széthúzható villanyautót épített a Renault 145
Széthúzható villanyautót épített a Renault 146
Széthúzható villanyautót épített a Renault 147
Széthúzható villanyautót épített a Renault 148
Széthúzható villanyautót épített a Renault 149
Széthúzható villanyautót épített a Renault 150
Széthúzható villanyautót épített a Renault 151
Széthúzható villanyautót épített a Renault 152
Széthúzható villanyautót épített a Renault 153
Széthúzható villanyautót épített a Renault 154
Széthúzható villanyautót épített a Renault 155
Széthúzható villanyautót épített a Renault 156
Széthúzható villanyautót épített a Renault 157
Széthúzható villanyautót épített a Renault 158
Széthúzható villanyautót épített a Renault 159
Széthúzható villanyautót épített a Renault 160
Széthúzható villanyautót épített a Renault 161
Széthúzható villanyautót épített a Renault 162
Széthúzható villanyautót épített a Renault 163
Széthúzható villanyautót épített a Renault 164
Fotó megosztása:

A Morphoz igazi kettő-az-egyben autó: variálható a tengelytávja és a csomagtartója, és ezzel párhuzamosan a teljesítménye és a hatótávolsága is változik. Ez utóbbit nem korlátozásokkal, hanem cserélhető akkumulátorokkal oldja meg a Renault: a töltőállomásokon feltöltött akkuk várják az utazókat. A fel nem használt akkumulátorok akár a városi elektromos hálózatba is visszatáplálhatnak.

Városi és távolsági üzemmódban tehát eltérő méretű akkut kell magunkhoz vennünk. Rövid kivitelben 40 kWh kapacitású, 400 km hatótávolságú akkut kapunk, de ha messzire utaznánk, kapóra jön a 90 kWh-os akku, amely már 700 kilométerre is elvisz minket. Ha cserélés helyett mégis töltenénk, azt indukciósan, kábel nélkül intézi az autó, akár egy helyben állva, akár menet közben, a megfelelően kialakított útszakaszokon.

Széthúzható villanyautót épített a Renault 165
Széthúzható villanyautót épített a Renault 166

Széthúzható villanyautót épített a Renault

Széthúzható villanyautót épített a Renault

Széthúzható villanyautót épített a Renault 95
Széthúzható villanyautót épített a Renault 84
Széthúzható villanyautót épített a Renault 85
Széthúzható villanyautót épített a Renault 86
Széthúzható villanyautót épített a Renault 87
Széthúzható villanyautót épített a Renault 88
Széthúzható villanyautót épített a Renault 89
Széthúzható villanyautót épített a Renault 90
Széthúzható villanyautót épített a Renault 91
Széthúzható villanyautót épített a Renault 92
Széthúzható villanyautót épített a Renault 93
Széthúzható villanyautót épített a Renault 94
Széthúzható villanyautót épített a Renault 96
Széthúzható villanyautót épített a Renault 97
Széthúzható villanyautót épített a Renault 98
Széthúzható villanyautót épített a Renault 99
Széthúzható villanyautót épített a Renault 100
Széthúzható villanyautót épített a Renault 101
Széthúzható villanyautót épített a Renault 102
Széthúzható villanyautót épített a Renault 103
Széthúzható villanyautót épített a Renault 104
Széthúzható villanyautót épített a Renault 105
Széthúzható villanyautót épített a Renault 106
Széthúzható villanyautót épített a Renault 107
Széthúzható villanyautót épített a Renault 108
Széthúzható villanyautót épített a Renault 109
Széthúzható villanyautót épített a Renault 110
Széthúzható villanyautót épített a Renault 111
Széthúzható villanyautót épített a Renault 112
Széthúzható villanyautót épített a Renault 113
Széthúzható villanyautót épített a Renault 114
Széthúzható villanyautót épített a Renault 115
Széthúzható villanyautót épített a Renault 116
Széthúzható villanyautót épített a Renault 117
Széthúzható villanyautót épített a Renault 118
Széthúzható villanyautót épített a Renault 119
Széthúzható villanyautót épített a Renault 120
Széthúzható villanyautót épített a Renault 121
Széthúzható villanyautót épített a Renault 122
Széthúzható villanyautót épített a Renault 123
Széthúzható villanyautót épített a Renault 124
Széthúzható villanyautót épített a Renault 125
Széthúzható villanyautót épített a Renault 126
Széthúzható villanyautót épített a Renault 127
Széthúzható villanyautót épített a Renault 128
Széthúzható villanyautót épített a Renault 129
Széthúzható villanyautót épített a Renault 130
Széthúzható villanyautót épített a Renault 131
Széthúzható villanyautót épített a Renault 132
Széthúzható villanyautót épített a Renault 133
Széthúzható villanyautót épített a Renault 134
Széthúzható villanyautót épített a Renault 135
Széthúzható villanyautót épített a Renault 136
Széthúzható villanyautót épített a Renault 137
Széthúzható villanyautót épített a Renault 138
Széthúzható villanyautót épített a Renault 139
Széthúzható villanyautót épített a Renault 140
Széthúzható villanyautót épített a Renault 141
Széthúzható villanyautót épített a Renault 142
Széthúzható villanyautót épített a Renault 143
Széthúzható villanyautót épített a Renault 144
Széthúzható villanyautót épített a Renault 145
Széthúzható villanyautót épített a Renault 146
Széthúzható villanyautót épített a Renault 147
Széthúzható villanyautót épített a Renault 148
Széthúzható villanyautót épített a Renault 149
Széthúzható villanyautót épített a Renault 150
Széthúzható villanyautót épített a Renault 151
Széthúzható villanyautót épített a Renault 152
Széthúzható villanyautót épített a Renault 153
Széthúzható villanyautót épített a Renault 154
Széthúzható villanyautót épített a Renault 155
Széthúzható villanyautót épített a Renault 156
Széthúzható villanyautót épített a Renault 157
Széthúzható villanyautót épített a Renault 158
Széthúzható villanyautót épített a Renault 159
Széthúzható villanyautót épített a Renault 160
Széthúzható villanyautót épített a Renault 161
Széthúzható villanyautót épített a Renault 162
Széthúzható villanyautót épített a Renault 163
Széthúzható villanyautót épített a Renault 164
Fotó megosztása:

Bár a 273 centis városi tengelytáv sem rossz (a teljes karosszériahossz ilyenkor 440 cm), ha széthúzzuk az autót, az 4,8 méteres lesz, a növekedésből 20 centi jut a tengelytávra, és ugyanennyi a csomagtartóra. A hátsó ülések automatikusan hátrébb csúsznak, hogy még nagyobb legyen a lábtér, a jobb első ülés pedig 90 fokban átbillenthető – ilyenkor az ülőlap lesz a háttámla és viszont, az utas pedig nem hátra, hanem előre néz.

Animációkon keresztül könnyebb megérteni a Morphoz transzformerségét:
kattints ide a mozgóképekért.

A Morphoz képességei azonban ezzel még nem értek véget. Az autó 3. szintű autonómiára képes, azaz a vezetőnek nem kell a kormányon tartania a kezét (de szükség esetén be kell tudnia avatkozni.) Az ajtók nyitására, a rendszer indítására nem kulcs, hanem mobiltelefon szolgál, így az autót tulajdonképpen bárki használhatja – akár ad hoc, akár szervezett módon megosztható másokkal. A fedélzeti rendszereket mesterséges intelligencia vezérli, az esetek többségében anélkül teljesíti az utasok kívánságát, hogy gombot kellene nyomkodniuk vagy szóbeli parancsokkal vezérelniük az autót.

Széthúzható villanyautót épített a Renault 329
Széthúzható villanyautót épített a Renault 330

Széthúzható villanyautót épített a Renault

Széthúzható villanyautót épített a Renault

Széthúzható villanyautót épített a Renault 121
Széthúzható villanyautót épített a Renault 164
Széthúzható villanyautót épített a Renault 163
Széthúzható villanyautót épített a Renault 162
Széthúzható villanyautót épített a Renault 161
Széthúzható villanyautót épített a Renault 160
Széthúzható villanyautót épített a Renault 159
Széthúzható villanyautót épített a Renault 158
Széthúzható villanyautót épített a Renault 157
Széthúzható villanyautót épített a Renault 156
Széthúzható villanyautót épített a Renault 155
Széthúzható villanyautót épített a Renault 154
Széthúzható villanyautót épített a Renault 153
Széthúzható villanyautót épített a Renault 152
Széthúzható villanyautót épített a Renault 151
Széthúzható villanyautót épített a Renault 150
Széthúzható villanyautót épített a Renault 149
Széthúzható villanyautót épített a Renault 148
Széthúzható villanyautót épített a Renault 147
Széthúzható villanyautót épített a Renault 146
Széthúzható villanyautót épített a Renault 145
Széthúzható villanyautót épített a Renault 144
Széthúzható villanyautót épített a Renault 143
Széthúzható villanyautót épített a Renault 142
Széthúzható villanyautót épített a Renault 141
Széthúzható villanyautót épített a Renault 140
Széthúzható villanyautót épített a Renault 139
Széthúzható villanyautót épített a Renault 138
Széthúzható villanyautót épített a Renault 137
Széthúzható villanyautót épített a Renault 136
Széthúzható villanyautót épített a Renault 135
Széthúzható villanyautót épített a Renault 134
Széthúzható villanyautót épített a Renault 133
Széthúzható villanyautót épített a Renault 132
Széthúzható villanyautót épített a Renault 131
Széthúzható villanyautót épített a Renault 130
Széthúzható villanyautót épített a Renault 129
Széthúzható villanyautót épített a Renault 128
Széthúzható villanyautót épített a Renault 127
Széthúzható villanyautót épített a Renault 126
Széthúzható villanyautót épített a Renault 125
Széthúzható villanyautót épített a Renault 124
Széthúzható villanyautót épített a Renault 123
Széthúzható villanyautót épített a Renault 122
Széthúzható villanyautót épített a Renault 120
Széthúzható villanyautót épített a Renault 119
Széthúzható villanyautót épített a Renault 118
Széthúzható villanyautót épített a Renault 117
Széthúzható villanyautót épített a Renault 116
Széthúzható villanyautót épített a Renault 115
Széthúzható villanyautót épített a Renault 114
Széthúzható villanyautót épített a Renault 113
Széthúzható villanyautót épített a Renault 112
Széthúzható villanyautót épített a Renault 111
Széthúzható villanyautót épített a Renault 110
Széthúzható villanyautót épített a Renault 109
Széthúzható villanyautót épített a Renault 108
Széthúzható villanyautót épített a Renault 107
Széthúzható villanyautót épített a Renault 106
Széthúzható villanyautót épített a Renault 105
Széthúzható villanyautót épített a Renault 104
Széthúzható villanyautót épített a Renault 103
Széthúzható villanyautót épített a Renault 102
Széthúzható villanyautót épített a Renault 101
Széthúzható villanyautót épített a Renault 100
Széthúzható villanyautót épített a Renault 99
Széthúzható villanyautót épített a Renault 98
Széthúzható villanyautót épített a Renault 97
Széthúzható villanyautót épített a Renault 96
Széthúzható villanyautót épített a Renault 95
Széthúzható villanyautót épített a Renault 94
Széthúzható villanyautót épített a Renault 93
Széthúzható villanyautót épített a Renault 92
Széthúzható villanyautót épített a Renault 91
Széthúzható villanyautót épített a Renault 90
Széthúzható villanyautót épített a Renault 89
Széthúzható villanyautót épített a Renault 88
Széthúzható villanyautót épített a Renault 87
Széthúzható villanyautót épített a Renault 86
Széthúzható villanyautót épített a Renault 85
Széthúzható villanyautót épített a Renault 84
Fotó megosztása:

 

Hosszúság (m) 4,4 / 4,8
Szélesség (m) 2,0
Magasság (m) 1,55
Tengelytáv (m) 2,73 / 2,93
Akkumulátor 40 kWh / 90 kWh
Villanymotor 136 / 218 LE
Töltés statikus és dinamikus indukció