Alig egy héttel azután, hogy Gordon Murray autótervező zseni bemutatta saját cége, a Gordon Murray Automotive (GMA) második szupersportkocsiját, a T.33-ast, bejelentették, hogy itt a vége: a legfeljebb százdarabosra tervezett gyártás összes példányát előjegyezték – darabonként 1,37 millió fontos nettó áron!

100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 1
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 2

100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott

100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott

100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 30
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 31
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 32
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 33
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 34
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 35
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 36
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 37
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 38
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 39
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 40
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 41
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 42
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 43
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 44
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 45
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 46
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 47
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 48
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 49
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 50
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 51
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 52
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 53
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 54
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 55
100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 56
Fotó megosztása:

A hipersportautók világában nem ritka ez a jelenség, csakhogy a GMA nem egy több évtizedes múlttal rendelkező, patinás márka: alapítója, a McLaren F1 és más legendás autócsodák alkotója mindössze 15 éve kezdett el saját neve alatt autókat tervezni és gyártani. Noha a most bemutatott T.33 is zabolázatlan fenevad, a saruját sem kötheti meg elődjének, a T.50-esnek, amelynek motorját ugyan megörökölte (valamelyest szelídebb formában), de extrém aerodinamikai rendszerét, amely vákuumot generálva szívta az aszfaltra a kupét, nem.

100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 57

A GMA azt ígéri, hogy mind a száz vevőjüknek személyre szóló, egyedi, utánozhatatlan élményt nyújtanak a megrendelés és az autójuk átvétele közötti időszakban. Hogy ez pontosan mit jelent, arról ugyanúgy nincsenek információk, mint hogy milyen hosszan kell majd várakozniuk. A tippünk az, hogy hosszasan: a T.50-esnek, amelynek mind a száz példányát még 2020 őszén, két nap alatt vásárolták meg az érdeklődők – egyenként 2,36 millió fontos, azaz 985 millió forintos nettó áron –, majd csak idén kezdik meg a gyártását. A T.33 pedig logikusan csak akkor kerülhet sorra, ha a T.50-esből az összes elkészült – az előzetes tervek szerint valamikor 2024-ben.

100 készül a méregdrága sportautóból, mind elfogyott 58