Ötajtós kivitelben nem értékesítik a Suzuki Jimny jelenlegi változatát, ezt a rést a japán Nihon Automotive College hallgatói is felfedezték, ötletüket pedig a tettek mezejére vitték. Az ötajtós Jimny végül szörnyautó formájában öltött testet, amit a múlt hétvégi Tokiói Autószalonon mutattak be.

A diákok az egész folyamatot dokumentálták a közösségi médiában, így lépésről lépésre áttekinthetjük, hogyan alakították át oktatójuk (!) Jimnyjét.

Suzukiból építettek szörnyet diákok 1
Suzukiból építettek szörnyet diákok 2

Suzukiból építettek szörnyet diákok

Suzukiból építettek szörnyet diákok

Suzukiból építettek szörnyet diákok 11
Suzukiból építettek szörnyet diákok 12
Suzukiból építettek szörnyet diákok 13
Suzukiból építettek szörnyet diákok 14
Suzukiból építettek szörnyet diákok 15
Suzukiból építettek szörnyet diákok 16
Suzukiból építettek szörnyet diákok 17
Suzukiból építettek szörnyet diákok 18
Fotó megosztása:

Mindenekelőtt meg kellett hosszabbítania a nyolc főből álló diákcsapatnak a Jimny karosszériáját, hogy helyet szorítsanak a plusz ajtópárnak, de még a tetőhöz és így a hátsó sárvédőkhöz is hozzá kellett nyúlniuk a B-oszlop mögött. Az egész folyamatra alig pár hónap állt a rendelkezésükre, mivel csak októberben láttak neki a projektnek.

Napokkal a bemutató előtt sem volt túl rózsás a helyzet, főleg a beltérben volt min dolgozni, a műszerfalból kikandikáló kábeldzsumbujjal kezdve.

Suzukiból építettek szörnyet diákok 19

A Tokiói Autószalonon szörnyautóhoz illő, megemelt felfüggesztéssel jelent meg a Jimny, ami többek között egy külső bukóketrecet is kapott, tetőcsomagtartóval együtt, de akár sátorozhatunk is az autó tetején, a LED-fénysornak köszönhetően pedig még láthatunk is.

Arról, hogy milyen egy Jimny tetején aludni, Földes Attila kollégánk tudna mesélni, aki még 2020 tavaszán próbálta ki, milyen érzés. Itt olvasható el a nem hétköznapi élményről készült cikk:

A Suzuki pedig továbbra is adós az ötajtós Jimnyvel, habár a japánok azt ígérik, már nem kell sokat várni rá: lehet, hogy még idén piacra dobják. Állítólag 30 centiméterrel lesz hosszabb a mostani, kétajtós változatnál, és átszámítva közel egymillió forinttal lehet majd drágább.