A hivatalos premiert megelőző információmorzsák túlságosan szerénynek bizonyultak: a BMW iX M60 valóságos vadállat, a szó jó és rossz értelmében egyaránt. Az akár 24,7 kWh/100 km energiafelhasználás túlzó, a 250 km/órára növelt végsebesség felesleges, de hát az M GmbH termékei soha nem a józanságról szóltak.

Márpedig józansággal senki nem vádolhatja a BMW iX M60-ast: két villanymotorjának összteljesítménye 619 lóerő, a rendszerszintű forgatónyomaték sport üzemmódban 1015 Nm, ha pedig a rajtautomatikát is aktiváljuk, eléri az 1100 Nm-t.

Ez a villanyautó nem a környezet védelmére született 2

A zabolátlan erő 3,8 másodperces gyorsulást eredményez 0-100 km/órára, a 250 km/órás végsebességről pedig már szóltunk – ezzel ez a BMW leggyorsabb villanyautója. A WLTP norma szerinti hivatalos hatótávolság eléri az 566 kilométert. A bruttó 111,5, nettó 105,2 kWh kapacitású akkumulátor akár 200 kW-tal tölthető, ilyenkor 10 perc alatt 150 kilométerre elegendő energiát vehet magához az autó.

Ez a villanyautó nem a környezet védelmére született 3

Az első villanymotor (258 LE) egyébként megegyezik azzal, amit a BMW iX xDrive50-ben találunk, a mérnökök a hátsót cserélték / hangolták jóval erősebbre (313 helyett 489 LE). Szintén egyedi a futóműhangolás, az alumínium térvázat erősítő szénszálas elemek (tetőlemez, oldalsó és hátsó panelek), valamint az aerodinamikai kialakítás, ami az alapmodellnél egy századdal rosszabb, 0,26-os közegellenállási együtthatót – viszont cserébe vélhetően fokozott leszorítóerőt – eredményez.

Ez a villanyautó nem a környezet védelmére született 4

A keréktárcsák 22 colosak, az ülések integrált fejtámaszt kaptak, a műszerfalon pedig nem csak M üzemmódban, hanem alaphelyzetben is látható az M logó. És ahogy az M modelleknél meghatározó a hangélmény, az iX M60 is egyedi hangzást kapott, amely az indítógomb megnyomásától kezdve a vezetés minden percében jól megkülönbözteti a típust a mezei verzióktól.

Ez a villanyautó nem a környezet védelmére született 5