A BMW 2021 tavaszán mutatta be az iX tisztán elektromos szabadidőjármű szériaváltozatát. Első körben két teljesítményszinten kínálták a nagy villanyautót, de már tavaly nyáron megszellőztették, hogy készül majd egy ultra nagy teljesítményű sportverzió is a modellből.

Extrém erős villanyautót mutat be a BMW 1
Extrém erős villanyautót mutat be a BMW 2

Extrém erős villanyautót mutat be a BMW

Extrém erős villanyautót mutat be a BMW

Extrém erős villanyautót mutat be a BMW 16
Extrém erős villanyautót mutat be a BMW 17
Extrém erős villanyautót mutat be a BMW 18
Extrém erős villanyautót mutat be a BMW 19
Extrém erős villanyautót mutat be a BMW 20
Extrém erős villanyautót mutat be a BMW 21
Extrém erős villanyautót mutat be a BMW 22
Extrém erős villanyautót mutat be a BMW 23
Extrém erős villanyautót mutat be a BMW 24
Extrém erős villanyautót mutat be a BMW 25
Extrém erős villanyautót mutat be a BMW 26
Extrém erős villanyautót mutat be a BMW 27
Extrém erős villanyautót mutat be a BMW 28
Fotó megosztása:

A részletek még mindig nem teljesen világosak, azt viszont már lehet tudni, hogy a BMW iX M60 a január 5-én induló CES szórakoztatóelektronikai szakkiállításon debütál.

Néhány fotón kívül csak annyit árultak el, hogy a két villanymotor összteljesítménye meghaladja a 600 lóerőt. A tengelyenként elhelyezett egy-egy erőforrás vezérlését, valamint a futómű hangolását a megnövelt teljesítményhez, illetve az abból adódó menetdinamikához hangolták.

Extrém erős villanyautót mutat be a BMW 29

A BMW az iX M60 energiafogyasztását is elárulta: a 100 kilométerenkénti 21,6 kWh minimálisan nagyobb az 523 lóerős BMW iX xDrive50 szabványos középértékénél (21,4 kWh), így annak 105 kWh kapacitású akkumulátorával számolva bő 500 kilométeres hatótávolság várható. A 0-100 km/óra gyorsulás idejét legfeljebb néhány tizeddel szorítják lejjebb az eddigi 4,6 másodpercről; a végsebesség minden bizonnyal marad 200 km/óra.

Extrém erős villanyautót mutat be a BMW 30